• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De 1e stapjes

Gerhard

Detailing rookie
7 jun 2020
3
15
Zoals ik bij het voorstellen heb aangegeven ben ik echt een beginner.
Ik heb me eerst ingelezen hoe je een auto goed wast. Op basis daarvan heb ik een aantal maanden geleden wat producten aangeschaft van Monello bij Carclean.
- Lavare
- Non Ferro
- Washmit
- Droogdoeken

Ik blader al een tijdje door dit forum, maar er zijn zoveel middelen en meningen dat ik allang door de bomen het bos niet meer zie.
Daarom hieronder een aantal vragen met betrekking tot mijn auto.

Ik wil een stapje verder gaan dan alleen goed wassen en wil ik graag het volgende aanpakken:
- De raamrubbers, de auto is bij aanschaf gepoetst afgeleverd, maar men heeft daarbij wel de raamrubbers geraakt.
- Resten van vogelpoep, in de lak zitten een aantal resten van vogelpoep die ik er met het wassen niet uit krijg
- Lichte krasjes van het wassen en gebruik, dit heeft nu nog iets minder prioriteit, maar misschien kan dit gecombineerd worden met het verhelpen van de vogelpoep resten?

Kunnen jullie mij aangeven wat ik zou kunnen doen om deze 2 zaken aan te pakken?
Dus wat moet ik aanschaffen (middelen en accessoires) en hoe moet ik dit uitvoeren?
(Indien er gepoetst/gepolijst moet worden, Ik heb geen machine en ben ook nog niet van plan die aan te schaffen, misschien in de toekomst. Voorlopig zal alles met de hand moeten gebeuren.)

Vooralsnog bevallen de eerder genoemde producten van Monello mij goed (heb ook weinig vergelijkmateriaal), om het voor mezelf duidelijk en overzichtelijk te houden stel ik voor om het zoveel mogelijk bij dit merk te houden.
 
Mijn visie:
-raamrubbers zou ik schoonmaken met bv Poorboys APC (heel veelzijdig spul niet alleen voor je auto).
raamrubbers zou ik ook voeden met een middel van nanolex bv
-resten vogelpoep een natte mf doek op leggen om te weken en daarna afnemen met detailspray/wassen.
maar als je ingebrande vogelpoep plekken hebt is polijsten eigenlijk de enige kans op herstel.
-lichte krasjes krijg je alleen maar weg met polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik weet niet of Gyeon Trim daar handig voor is. Het is wel een glascoating natuurlijk. Je beschermd de rubbers er dan wel mee, maar een rubber is een rubber omdat het flexibel moet zijn denk ik dan. Ik zou dan gewoon regelmatig met een dressing smeren, ook al heb je geen lange standtijd.
 
+1 voor @Ric325i ;)

Gyeon - Trim op flexibele rubbers zou niet een ander adviseren, maar laat ik wel erbij zeggen dat ik het ook wel eens op rubbers smeerde zonder (zichtbare) nadelige gevolgen.
In mijn geval was dit op de raamrubbers onderaan de zijruiten waarvan deze rubbers altijd al vrij stug waren. Dan beweegt het rubber amper.

Op rubbers die dingen echt afsluiten doordat ze aangedrukt worden, daar zal Trim wel op werken, maar dan krijgt het flink op z'n lazer en dat helpt niet mee aan de standtijd/werking. ;)
 
@Rémon - Naja, het is niet een heel gek idee, hoor.

Ik geloof dat @Jansen het ook wel eens op rubbers gebruikt en dit niet verkeerd vond.
Ikzelf vond de werking/standtijd ook zeker niet slecht, maar beduidend minder als de fijne kunststoffen waar het ook op zat.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik heb goede ervaring met Cure op (raam) rubbers. Als je toch iets wilt coaten, werkt én voedt dit prima in mijn ervaring.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon