• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De focus weer netjes

Chrisje

Detailing chief
27 jun 2016
35
78
37
Foto vooraf.
IMG_20160723_101013.webp

Hier zat ook zooi wist ik rood een remlichtstoring.
IMG_20160723_101352.webp

Dat ook meteen maar gereinigd aan de andere kant.

Gisteravond begonnen aan interieur, tussendoor vallen de raamlijsten op en dat MOET (in mn hoofd) meteen gebeuren dan, helaas lukte terugzetten bij de voorportieren wat minder.

Zaterdagochtend na wat goede raad van een maat toch gelukt, helaas nog niet netjes genoeg naar mn zin.
IMG_20160723_090818.webp
Komt een andere keer wel.
Daarna lekker verder met het interieur, het gekregen potje cyberclean ook ff gebruikt voor de ventilatieroosters. Stond hier nog wat Jemako interieurreiniger dankzij mn vrouw. Heb ik maar gebruikt voor t dashboard.
IMG_20160723_101056.webp

Daarna de auto gewassen met Mothers Wax California gold car wash, ff wennen aan de shampoo maar reinigt toch wel goed. :p 30 ml op 11 ltr +/-

Na het wassen gaan kleien. Monello klei was wat hard maar ff 10 minuten in warm water scheelt een hoop. Ondertussen lunchpakket voor ondergetekende. Begonnen met testspot
IMG_20160723_121836.webp

Dat was even schrikken op n hoekje van de achterdeur. Het kleien ging goed, werkt goed. Het is leuk om resultaat te voelen en te zien.

Ik had geloof ik gelezen om na het kleien te wassen. Wegens tijdgebrek zag ik dit niet zitten. Heb wel goed afgenomen na het kleien. Auto werd van het kleien echt lekker glad. En er kwam glans tevoorschijn.
IMG_20160723_133837.webp

Daarna de Collinite 845 opgebracht. Deze wax werkt inderdaad zeer zuinig. Gisteravond nog wat extra doeken en pads bij Act*on gehaald. Kwamen van pas omdat ik toch wel mn pads liet vallen.

Aan t einde de ongelakte kunstof delen behandeld met een goedje van dezelfde goedkope winkel. Even kijken wat het doet.

Uiteindelijk tot 16.30 uur bezig geweest. Langer dan ik verwacht had maar wel zeer trots op mn auto en het resultaat.
IMG-20160723-WA0011.webp
IMG-20160723-WA0013.webp

Ohja, savonds nog wat water op gespoten, screenshot uit het filmpje voor mn vader en broertjes.
IMG_20160723_220636_978.webp

groeten Christiaan

Laatst bewerkt:
Een mooie schone Focus Christiaan.

Waarschijnlijk heb je Spray & Wipe gebruikt bij het kleien waardoor achteraf wassen niet nodig is. Born Slippy moet je wassen na het kleien vanwege de overtollige zeep.