• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De groene beginner

Skodiaq

Detailing rookie
3 mei 2020
1
15
Dag allemaal

Twee maanden geleden een Skoda Kodiaq gekocht en wil 'm graag zo lang mogelijk in topconditie houden.
Ik moest al googelen hoe ik mijn wagen deftig met de hand 'moest' wassen, dit geeft aan van waar ik kom. Ik ben al overgestapt op het 2-emmerssysteem en verschillende doekjes voor verschillende oppervlakken. Nu ben ik via via terechtgekomen bij de producten van Meguiar's. Toch blijken dit niet de enige goeie producten te zijn. Ik kijk er dus heel erg naar uit om veel bij te leren over het onderhoud van mijn wagen: kleien, waxen, polijsten... Je vindt zoveel informatie, soms wel teveel voor een echte beginner :cool:. Maar ik geef niet op, de aanhouder wint! Bedankt op voorhand!

Tom

• Leuk
Reacties: PA27506
Welkom op het forum, Tom!

Ik snap je ;) Lees op het forum eens de stappenplannen door, want dat geeft al een veel helder beeld van de vele dingen die op je af komen.

Welkom Tom. Begin gewoon met wassen volgens de regels der kunst, en breidt dit uit met kleien en een beschermlaag (wax of sealant) aanbrengen, en ga in een later stadium kijken waar je dan als eerste aandacht aan wil geven (polijsten, of bijvoorbeeld de kunststof delen exterieur, of de wielen of het interieur). Als je stapje voor stapje gaat, weet je ook waar je mee bezig bent, als je in één keer van 'niets' naar 'alles' gaat, weet je op een bepaald moment zelf niet meer hoe het zit, en wat je wanneer moet doen.

Welkom op het forum, Tom.
Er is veel te lezen en te leren hier. Maar je hoeft natuurlijk niet meteen alles te doen. Eerst maar eens zorgen dat het wassen en drogen in orde is en van daar eventueel eens verder kijken naar een wax, of om eens wat grondiger schoon te maken door bijvoorbeeld eens te kleien. Als je er aardigheid in hebt gewoon stap voor stap verder. Veel plezier!