• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De nieuweling

rikus

Detailing rookie
28 sep 2015
7
5
37
Hallo mensen, op dit forum ben ik nieuw. Mijn naam is Hans, 28 jaar en kom uit Hoogeveen.
Rij op dit moment een zwarte Peugeot 307 van 2003.
Die heb ik nu een maand of 3, en vind het prettig om de auto netjes en op en in orde te hebben.
Word elke week grondig gewassen en ben steeds meer aan het experimenteren met het poetsen.

Zodoende kwam ik hier terecht, en zie dat ik echt een beginneling ben op dit gebied.
Hoop hier het een en ander op te steken. Ik vind het onderhoud aan het exterieur van de auto leuk om te doen.

Hier hoop ik erachter te komen wat een goede aanpak is, zou meer willen weten over het clayen en waxen.
Wat de goede producten zijn. Wat is bijvoorbeeld een goed startpakket, goede kwaliteit? Is een poetsmachine een aanrader?

Kortom, nog vele vragen. maar nu ik hier rondgekeken heb, denk ik dat het wel in orde komt.

Groeten, Hans

Welkom Hans!

Veel leesplezier en als je vragen hebt staat er altijd een leger fanatiekelingen klaar om ze te beantwoorden.

Welkom Hans, weer een "oosterling" erbij.
er is hier (en in de webshop van CarClean) genoeg te vinden om je te verdiepen in het detailen, heel, heel veel lezen dus!
Die Peugeot 307, is dat een hatchback, Break/SW of een CC? Heb zelf 2 SW's gehad: bj 2003 en 2008, beide zwart; mooie kleur om te detailen.
En welke poets-spullen heb je al?
Wat betreft de goede producten: dat zijn er vele, de persoonlijke voorkeur zal in de loop der tijd de doorslag geven.
De klei bijvoorbeeld: Monello of de Mother's.
En voor wax zijn er hier veel fan van Collinite (waaronder ik;)).

Hoi Kees,

Ik heb een hatchback, 2.0 16v.
Eigenlijk kwam ik hier terrecht tijdens mn "jacht" op goede spullen. Tot nu toe gebruik ik gewone autoshampoo en mequiars cleaners wax pasta en voor binnen meguiars gold class rich leather cleaner/conditioner. Had eigenlijk bedacht om niet zomaar in het wilde westen van alles te gaan kopen, maar wou graag een goed advies. En vanuit daar op te gaan bouwen zeg maar. Echt een nieuweling dus.

Er is ook zoveel keus, dat ik nog geen goed beeld heb van wat nu goed is voor mijn soort lak en auto.

Maar als ik zie wat bijvoorbeeld klei aan resultaat geeft op een auto, dat is toch wel heel gaaf.
Leuk om erin te verdiepen.

Hans

Hans,
dan zal ik vast verklappen dat een 307 een zachte lak heeft, je kunt dan volstaan met een zachte klei (bijvoorbeeld: Mother's, Bilt-Hamber Soft of Dodo Juice Supernatural Fine).
Denk ook aan een goede clay-lube, persoonlijk vind ik de Poorboys World Spray & Wipe (1:1) goed werken, en die ruikt ook nog eens lekker!
Ik zou zeker als 1 van de eerste de gewone shampoo vervangen voor een goede shampoo, zijn er genoeg te koop in de shop ;).

• Leuk
Reacties: rikus
Bedankt voor de tips Kees-sw.

Hallo poetsers, wegens omstandigheden was ik een tijdje uit de running.
Kan me nu weer richten op het poetsen en ook op het forum.

Afgelopen tijd steeds meer gaan nadenken om bijvoorbeeld een Dap aan te schaffen. Daar wil ik me in gaan verdiepen.
Of het de aankoop waard is, wat ik aan middelen het beste kan nemen voor mijn wagen. Ook nog een hogedrukreiniger op het verlanglijstje staan.

Kortom, met de zomer in aantocht flinke plannen.
Zal ook wat meer posten over de huidige spullen die ik gebruik.
Maar dat komt morgen of de loop van de week.

Prettige avond mannen.

Dat is idd lang geleden zo te zien.

Van mij kan nog van harte welkom.

Met een DAP powerpack kan je zeer goed uit de weg. Bestel nog wat 4" pads mee, handig voor kleine of smallere panelen.

Dat is idd lang geleden zo te zien.

Van mij kan nog van harte welkom.

Met een DAP powerpack kan je zeer goed uit de weg. Bestel nog wat 4" pads mee, handig voor kleine of smallere panelen.

Sta nog niet op punt van het bestellen. Ben er nog niet uit welk pack ik het beste kan nemen, en welke producten het meest geschikt zijn voor mij.
Maar ik zal je tip zeker onthouden.

De laatste keer heb ik de Peugeot onder handen genomen met deze producten.
Natuurlijk nog een beginner, heb dit mij laten adviseren.
Over de rich leather ben ik best wel tevreden.

Deze keer met Turtle gekleied. Daarvoor met mequairs.
De clay van turtle was wat zachter, werkte prettig, en haalde er voor mn gevoel meer uit dan met Mequairs.

De wax geeft de auto een mooie glans, had een meer wow effect verwacht.
Maar dat zal vooral aan mijn eigen verwachtingen liggen.
Gelukkig komt er weer een seizoen aan met zonnige dagen, kan ik me weer vermaken.

Bijlagen

• DSC_0080.webp
    DSC_0080.webp
    122,1 KB · Weergaven: 85