• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de nieuwen

snakky

Detailing trainee
13 apr 2019
23
45
beste forum leden , zoals jullie hier merken ben ik nieuw op het forum .
Ik heb mij hier lid gemaakt omdat ik in de nabije toekomst een nieuwe wagen verwacht , en deze een blinkende toekomst wil geven . Maar na wat rond surfen op het net zie ik de bomen niet meer door het bos wat men allemaal aanbied en afkeur .
Persoonlijk ging ik voor een quartz coating het ultieme ( of niet ? ) maar dit raden alle handelaars af om het zelf te doen ? Is dit wel werkelijk zo want ik denk met wat gezond verstand en logica moet dit toch lukken mits een gezonde portie uitleg rond dit thema.
En daarom mijn aanwezigheid ,om de mening te horen van mensen die heel wat meer ervaring hebben dan ik . vroeger dacht ik het goed te doen met shampoo's en vloeibare waxen van autoglym maar zo zie je maar dat het mis dacht is .
mvg snakky
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de waxen van Autoglym, maar zo slecht is dat nu ook weer niet (hun interieurshampoo is één van mijn favorieten). Verder kan iets wat goed is, zich ook anders gedragen op andere lakken, of met een andere voorbereiding of behandeling, daarom kun je meestal niet direct zeggen wat goed en wat slecht is.

Een quartz coating moet je eigenlijk pas aanbrengen als de hele lak in optimale staat is, en dat betekent ook bij een nagelnieuwe auto vaak toch eerst een (lichte) polijstbeurt, om te voorkomen dat kleine lakdefecten onder de quartz laag hinderlijk goed zichtbaar blijven. Het aanbrengen van zo'n coating is iets waar je toch wel wat ervaring voor moet hebben, als je dat tenminste strak aangebracht wil hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Pter :zal alles eens goed doornemen ,maar ga nu even wat rond neuzen links en rechts op het forum .
Cordoba: heb al gelezen dat er veel ervaring in je zit wat het detailen van wagens betreft, alleen jammer dat je zo veraf woont . Want hier in west vlaanderen zijn er niet al te veel hobbyisten voor dit soort zaken waar je eens kunt meekijken of wat feedback kan verkrijgen tijdens de werkzaamheden wat zeer belangrijk is voor mensen zoals mij die het nog niet onder de knie hebben.
zijn er dan geen samen komsten voorzien voor forum leden waar ze kennis kunnen maken en opdoen met leden en producten .
 
@snakky Die ervaring bij mij valt wel mee, ik ben alleen iemand die én de theorie wil begrijpen, én ook de praktische kant doet (en dat is niet alleen bij detailen zo), terwijl veel mensen of alleen de theorie goed kennen, of goed zijn in de praktijk.

Wat bijeenkomsten betreft: Carclean heeft voor april en mei een aantal clinics gepland staan, waar je eigenlijk alleen de kosten voor eten/drinken betaald om deel te nemen. Daarnaast zal er tegen het eind van de zomer weer een Summer Detail Day zijn (gratis toegankelijk) waar je niet alleen met korting kunt kopen, maar ook veel demo's zijn van fabrikanten en veel lotgenoten om mee te praten over detailing.

Het is jammer dat je je pas nu aanmeldt: een paar weken terug ben ik nog op een meeting in St. Niklaas geweest, waar in principe alle automerken welkom waren, en er ook een paar detailing demo's waren door bedrijven.
 
Cordoba , ben je ook afkomstig van west vlaanderen ?
Wat die seminars betreft rond de zomer is dit een beetje an de late kant . Ik vrwacht normalitair de wagen rond 15 juni . Ik weet niet hoe de anderen dit ervaren maar als je 6 maand moet wachten op de wagen en als hij dan ter beschikking is moet je hem weer enkele dagen laten staan .
Zal toch nog kijken om wat seminars bij te wonen kwestie van wat mensen te leren kennen . Wat mij wel opvalt dat het allemaal jonge mensen zijn ? zijn hier dan geen ziels verwanten ?
Mvg snakky
 
Nee, ik ben van Nederland, zelfs boven de grote rivieren zoals dat heet. (klein stukje noordelijker dan Carclean)
 
Cordoba , zijn die bijeen komsten van het forum dan ook in het noorden van nederland . Zag al het adres staan maar zal morgen eens kijken waar het juist gelegen is .
The joy of detailing ( een mondtje vol ) . Hier 54 lentes .begin al te tellen .
We zullen ze traag maar gestaag leren kennen zekers de west vlaamingen , als er toch veel zijn .
Mvg snakky
 
Cordoba , zijn die bijeen komsten van het forum dan ook in het noorden van nederland . Zag al het adres staan maar zal morgen eens kijken waar het juist gelegen is .
Mvg snakky
@snakky : misschien is dit voor u dichterbij..?
nadeel: ze behandelen alleen de producten (consumentenlijn) van Meguiars.. maar de technieken die ze je aanleren kan je natuurlijk voor alle andere producten gebruiken...
voordeel: ze zijn gratis en je krijgt er nog koffie, frisdrank en een gratis broodje.. ;)
Op 18/5/2019 is de volgende "cursus" ..
 
PA27506 : heb even meguiar's detail day op gezocht en denk dat het een beetje zoals je aangaf "reclame" dag zal worden .
de clinic voor het polijsten zelf is wel interessanter maar is een grote 200km rijden . zal nog even nakijken wat het word , mss vind ik wel iemand om samen de weg af te leggen gaat de tijd een stukje sneller .
 
Die Meguiar's clinics worden ook in Nederland gegeven, maar zijn toch wel een stuk beperkter dan de Carclean clinics. Bij de Carclean clinics kun je bijvoorbeeld tijdens het praktijkdeel zelf om een ander merk/type pad of polijstmiddel om te proberen, dan kun je dus ook wat vergelijken vóór je koopt.

Wat de afstand naar de clinic bij Carclean betreft: er zijn ook in NL mensen die voor zo'n clinic meer dan 200 km enkele reis moeten rijden (en daarna dezelfde afstand naar huis).
 
Cordoba ; ik begrijp jou toewijding naar de hobby toe , dit hadden we vroeger ook in het koi hobby . Het begint toch wel wat te kriebelen , we zien wel .
Mvg snakky