• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De oplossing voor mobiel foamen

Defxs

Detailing addict
1 jun 2013
36
65
Vandaag heb ik een Karcher OC3 binnengekregen om te testen

382382?w=637&h=403.jpg


Hij is nog niet echt verkrijgbaar in NL maar dat zal niet lang meer duren.

Nu wil ik vandaag naar de winkel gaan om te kijken of ik deze er op aan kan sluiten:

26431470.jpg


Dat zou geweldig zijn voor de foamers onder ons die niet gemakkelijk water tot hun beschikking hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp
Ik denk dat dit apparaat een beetje gaat tegen vallen. Voor een goed foam laag met die foam kit is wel minimaal 100 bar vereist. Of dit moet een andere zijn?
 
Zojuist even bekeken of het allemaal past. Maar helaas past de foam kit niet op het apparaat. Toch een hogedruk aanschaffen. :)
 
waarom niet? de gloria FM serie werkt ook echt niet op 100 bar en daar komt prima schuim uit!
Kan je er niet zo een kopje van die serie op knutselen?
 
Dat is toch ook niet erg, ik foam altijd met de gloria.
Voor mij is het dik zat, ik laat het meestal 5 a 10 min zitten en wat er nog niet afgedropen is spuit ik eraf (begin met wassen als de foam er af is)
 
Leuk bedacht. Maar ben bang dat er ook niet de normale foam dikte uit die Kärcher foam dinges gaat komen.

Dat is toch ook niet erg, ik foam altijd met de gloria.

Voor mij is het dik zat, ik laat het meestal 5 a 10 min zitten en wat er nog niet afgedropen is spuit ik eraf (begin met wassen als de foam er af is)

Foam dat waterig is blijft niet lang genoeg ''plakken'' om op vuil in te kunnen werken. Laat dát nou net de bedoeling zijn. :D Daarbij is het ook niet heel verstandig om het foam zo lang te laten zitten, want vervuiling droogt dan weer in. Met name in de zomer was je uiteraard niet in de volle zon, maar de temperatuur kan de boel alsnog sneller laten indrogen en de overgebleven vuil-laag c.q. traffic film spuit je vaak ook niet weg met een HD. Dus, kom je alsnog vervuiling tegen bij de handwas die je liever niet hebt. :p



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ja ik bedoel juist meer aan te geven dat het systeem in mijn ogen wel degelijk zou werken als je het wilt gebruiken om mobiel te foamen.
Ik geef ook aan dat ik het altijd met de gloria doe en dat het bij mij langer blijft plakken als ik wil (na 5 a 10 min inweken wil ik gaan wassen) dus het er na die 5 a 10 min af spuit met de slang (of HD)
 
Dat is toch ook niet erg, ik foam altijd met de gloria.
Voor mij is het dik zat, ik laat het meestal 5 a 10 min zitten en wat er nog niet afgedropen is spuit ik eraf (begin met wassen als de foam er af is)
Goedemorgen dopestuff, bevalt de gloria fm een beetje kwa kwaliteit van de spuit ? De filmpjes op YouTube zien er opzich wel prima uit voor een mobiele foamer...
 
De spuit / lans is prima voor normaal sop, het gaat voor foam om de hoeveelheid lucht er meekomt.
Omdat de aanvoerslang in de vloeistof hangt, komt er weinig lucht mee en de kop voegt niet heel veel toe.
Een goed bruikbare oplossing heb ik nog niet gevonden, maar iets wat meer lucht toevoegt moet wel werken
Dat zie je vooral als de tank bijna leeg is, meer lucht > dikker schuim
 
  • Leuk
Reactions: Wesmk3turnier
Inmiddels heb ik zelf de gloria om zeep geholpen en gebruik ik de venus foamer (iets groter als de gloria)
Voor een handfoamer ben ik hier niet ontevreden over, je moet altijd wel realistisch blijven dat je niet het schuim krijgt als een HD.

Wat redcat hierboven zegt, als de tank bijna leeg is krijg je meer/dikker schuim.
Echter is hij dan leeg en vind ik dat vervelend, van mij mag schuim er al deels aflopen na 5 minuten
Ook met de venus foamer heb je hier minder last van omdat hij groter is, met één keer vullen kan je naar mijn mening alles wat geen heel grote auto is prima redden
 
  • Leuk
Reactions: Wesmk3turnier
Inmiddels heb ik zelf de gloria om zeep geholpen en gebruik ik de venus foamer (iets groter als de gloria)
Voor een handfoamer ben ik hier niet ontevreden over, je moet altijd wel realistisch blijven dat je niet het schuim krijgt als een HD.

Wat redcat hierboven zegt, als de tank bijna leeg is krijg je meer/dikker schuim.
Echter is hij dan leeg en vind ik dat vervelend, van mij mag schuim er al deels aflopen na 5 minuten
Ook met de venus foamer heb je hier minder last van omdat hij groter is, met één keer vullen kan je naar mijn mening alles wat geen heel grote auto is prima redden
Bedankt voor je reactie
Nee dat snap ik ook zeker, maar wil het zelf toch nog even gaan testen.. Kreeg ook al eens te horen van iemand carclean om een citrus prewash te gebruiken ipv van foamen..
Maar ik ga nog even googlen