• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een mailing naar alle sonax verkooppunten doet ga je volgens mij aardig in de richting van een lastercampagne, kijk daar mee uit, als je om wat voor reden dan ook een eventuele rechtzaak verliest laten ze je mischien ook nog wel opdraaien voor reputatieschade o.i.d.
 
Anabasis zei:
@EHA: wat was het antwoord van de medewerker van Sonax? Of had ie geen idee waar je het over had?

Probleem was wel degelijk bekend bij ze.
Voor de duidelijkheid, dit gesprek is niet door mij persoonlijk gevoerd.
Echter als je ons bedrijf kent, dan kun je ook inschatten wat onze "invloed" is.

Feitelijk zijn wij geen partij in deze kwestie, maar wij hebben wel onze bezorgdheid uitgesproken richting Sonax.
Puur ook om het feit wat dit met onze naam ( en omzet in Sonax ) kan veroorzaken.

Persoonlijk ben ik er ook nog niet klaar mee.....
Zit te broeden op een ludieke actie.

Als Tim een feitelijke weergave plaatst van de gebeurtenissen is er geen sprake van een lastercampagne.
Er staat nl. nergens in de brieven vermeld dat de inhoud niet in de openbaarheid mag komen.

Sonax heeft zijn billen gebrand, en nu mogen ze op de blaren zitten.
 
EHA zei:
Als Tim een feitelijke weergave plaatst van de gebeurtenissen is er geen sprake van een lastercampagne.
Er staat nl. nergens in de brieven vermeld dat de inhoud niet in de openbaarheid mag komen.

Als Tim een feitelijke weergaven geeft of een verwijzing naar dit topic op de frontpage van Carclean.com zet niet, als Tim een mailing in de trent van "kijk eens hoe sonax ons behandeld" rondstuurdt en er komt een rechtzaak die om wat voor reden dan ook wordt verloren, weet ik niet hoe je die mailing anders moet interpreteren (ook al zegt mijn gevoel wat anders)
 
Het lijkt mij voor de dealers ook van zéér groot belang om te weten hoe een bepaalde importeur/fabrikant omgaat met gevallen van productaansprakelijkheid. Vergeet niet dat de leverancier doorgaans de (eerst) aansprakelijke partij is als een consument met schade komt te zitten.

Als de importeur/fabrikant in kwestie zich zo arrogant en onverschillig opstelt kan dat óók voor de leverancier grote gevolgen hebben. Het is bepaald niet denkbeeldig dat een klant simpelweg de leverancier aansprakelijk stelt, en dat deze voor de schade opdraait als de importeur/fabrikant niet thuis geeft. Het enige alternatief voor de leverancier is zelf ook te gaan procederen tegen de importeur/fabrikant, iets waar je meestal ook niet op zit te wachten als hardwerkende ondernemer.

Ik zie niet erg hoe iets 'laster' kan zijn als je mensen waarschuwt d.m.v. een feitelijk verslag van de gebeurtenissen.
 
Vandaar dat ik ook zei dat Sonax zo'n actie kan "proberen" anders uit te leggen. Gezien de moeilijke verstandhouding met Sonax kan dit in het verkeerde daglicht gesteld worden, mocht je tot serieus juridische stappen overgaan.

Ik zou voordat er acties naar/met derden (buiten de reeds geplaatste berichten op verscheidene fora) toch even met je advocaat overleggen. Als jouw zaak zo sterk staat lijkt mij dat nu de enige juiste stap richting Sonax. Ik ben gewoon bang dat acties waarbij meer partijen dan de huidige drie (Sonax, Tim en jijzelf) betrokken worden de boel alleen maar onoverzichtelijker zal maken.

Op zich vind ik de voorgenomen actie van Tim meer dan terecht. Maar ik ben bang dat het de boel kan laten escaleren en daar zit je ook niet op te wachten.
 
Je ziet denk ik 1 puntje over het hoofd in mijn post, stel dat een eventuele rechtzaak wordt verloren.
Op het moment dat je een mailing in de rondte stuurt is jouw mening waarheid terwijl dat in de rechtzaak onderuit wordt gehaald op dat moment ben je iets te voorbarig geweest maar heeft sonax toch reputatieschade.

Het ziet eruit als een klare zaak (zeker gevoelsmatig) maar als sonax wint kan je hun houding zien als een air van "maar wij wisten van begin af aan dat wij gelijk hebben, wij hebben een aanbod gedaan maar dat is afgeslagen"
 
@Tim: aan jouw cojones heb ik nooit getwijfeld, bij die eerste foto van de detailingdag heb ik dan ook maar gauw doorgescrolled :D
 
tsunami69 zei:
Je ziet denk ik 1 puntje over het hoofd in mijn post, stel dat een eventuele rechtzaak wordt verloren.
Op het moment dat je een mailing in de rondte stuurt is jouw mening waarheid terwijl dat in de rechtzaak onderuit wordt gehaald op dat moment ben je iets te voorbarig geweest maar heeft sonax toch reputatieschade.

Het ziet eruit als een klare zaak (zeker gevoelsmatig) maar als sonax wint kan je hun houding zien als een air van "maar wij wisten van begin af aan dat wij gelijk hebben, wij hebben een aanbod gedaan maar dat is afgeslagen"

Als Sonax dan "al van te voren wist" dat het aan het Alcantara of Audi ligt (hun stelling) waarom gaan ze dan zelf testen op bekleding waarvan ze "weten" dat het hier niet tegen kan?

Waarom zetten ze dan zelf "gerechtfertigd" op mijn claim?

Waarom hebben ze dan zowel tegen Tim als tegen mij meermaals geroepen dat het een "volstrekt heldere zaak" is en de schade vergoed zal worden?

Lijkt me niet dat ze dat kunnen rechtbreien.
 
Dit is echt ongelooflijk, wat een eikels ]-0 :0
Die gasten zijn echt stom bezig...
 
het is van de gekke dat ze zelfs door hun medewerker vernielde stoel niet willen vergoeden....alleen dat al zou voor mij genoeg zijn om ze het vel over de oren te trekken....wie denken ze wel wie ze zijn?

het is slikken of stikken....en Sonax gaat ervan uit dat je stikt en het er bij laat zitten
als je hier niet verder op in gaat is in principe alle energie verspilde moeite geweest.

nog een idee om Sonax-duitsland in de kwestie te betrekken? of is dat al gedaan?

weet niet wat de kosten zullen zijn maar als je echt met de zaak tot de bodem wilt gaan dan moet je wel naar de rechter voor een kort geding, hoewel ikverwacht dat er dan ook op een schikking zal worden aangestuurd.

ik zou zeker iets terughoudend zijn met in media er op zetten of 'vervelende' berichten te verspreiden....sonax zit er bovenop naar ik aanneem en hun advocaten zullen echt niet terugdeinzen voor een dwangbevel.
 
Sven S8 zei:
Waarom zetten ze dan zelf "gerechtfertigd" op mijn claim?

dan is dat waarschijnlijk door een 'onbevoegde medewerker' erop gezet......
zo'n verhaal heb ik ook nog wel in de kast.


maar echt, dit heb je zwart op wit?
 
Begrijp me niet verkeerd, de manier waarop sonax het speelt is wat mij betreft reden om ze aan de hoogste boom te knopen of aan de schandpaal te nagelen
wat ik wil zeggen is dat als je verliest zit je in ene in een heel andere positie

stel dat sonax aan komt met een deskundige die aantoont dat de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het produkt, dat de medewerker die de andere stoel vernielde nog niet eerder met het produkt gewerkt heeft en normaal niet verder komt als zijn kantoortje.

Ik werk zelf in een ander juridisch gebied (vastgoed) daarmee kom ik veel in aanraking met advocaten/rechters, ik zie met enige regelmaat dat wat een uitgemaakte zaak lijkt door een rechter om zeep wordt geholpen omdat deze mee gaat in een redenering die kant noch wal raakt, of volledig voorbij gaat aan een goed onderbouwd verweerschrift. Vaak is dit wel in het voordeel van de burger.
 
In zaken die voor de rechter komen waarbij een consument procedeert tegen een bedrijf, zal de rechter, bij bewezen redelijkheid ( of aannemelijke redelijkheid, altijd partij kiezen voor de consument.

Het is nu eenmaal wettelijk vastgelegd dat je als consument een sterk(ere) rechtspositie hebt.
 
Ik vind het verhaal steeds sappiger worden.

Waar denkt zo'n groot bedrijf als SONAX nou in godsnaam dat ze mee bezig zijn. Ze hebben, als ik het met mijn beperkte kennis van de rechten mag inschatten, geen poot om op te staan. Daarbij staat de consument inderdaad ook nog altijd in de sterkste positie. Ik zeg voor laten komen die zaak!

@ Tim: Zeer strakke actie, weg met die SONAX troep.
 
Ja, weg ermee! Nu ook nog even de Sonix pagina aanpassen:

"SONAX biedt een breed A-merk onderhoudsproducten voor het interieur en exterieur van de auto. Te gebruiken voor wassen en reinigen tot met poetsen en bescherming. Alle producten zijn van topkwaliteit, zijn gemakkelijk in het gebruik en belasten het millieu zo weinig als mogelijk."
 
Mmm, denk je dat je die Alcantara reiniger nog gaat verkopen of krijg je dat bedrag als je een flesje durft mee te nemen? :D
 
Bij iedereen die hem zou willen bestellen wordt er contact opgenomen voor welke bekleding ze het gaan gebruiken en vertel ik de risico's er duidelijk bij. :ja
 
Tim, ik neem aan dat je gelijk ook eventuele alternatieven aanbiedt?!:grinning: The business must go on, nietwaar?!
 
Volgens mij zijn er voldoende alternatieven, als ik links het merkenlijstje doorneem zijn er bijna meer merken dan sonax produkten, als gespecialiseerd bedrijf moet het wel lukken een alternatief aan te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.