• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met die alternatieven komt het helemaal goed.

Sonax was geen hardloper bij ons, maar het verkocht best goed. Zonder het inzetten van marketing zette we best wel wat weg. Ze stonden in onze marketingplanning, maar nu niet meer.
 
Misschien ook wel goed om nog even te melden dat die €1800,- géén keihard bod is, maar een (vage) belofte dat ze achteraf (misschien) wat doen. En we kennen de waarde van de toezeggingen en beloften van Sonax inmiddels....

Ik zou volgens dat voorstel zélf de volledige kosten moeten dragen, en vervolgens de originele bon aan Sonax moeten opsturen voor iets wat ik zelf heb betaald - waarmee ik en passant mijn garantiebewijs voor de nieuwe bekleding uit handen zou geven - in de vage hoop dat Sonax dit keer wél woord zal houden, ik ooit mijn originele betalingsbewijs weer terug zal zien, en ten lange leste misschien een bedrag zal mogen ontvangen wat nog niet eens de helft bedraagt van de kosten van één stoelbekleding (die Sonax nota bene zelf bij de tests heeft vernield).

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Sonax dit hele 'coulancevoorstel' alleen maar heeft gedaan om te kunnen zeggen dat ze mij een "genereus aanbod" hebben gedaan, maar ik dat heb 'afgeslagen'. Waarom anders al die nodeloze haken en ogen? Sonax heeft immers al op 09-04-2008 een pro forma factuur ontvangen van de Audi dealer en is derhalve volledig op de hoogte van de kosten van het vervangen van de beschadigde delen.

Op de keper beschouwd bieden ze in concreto helemaal NIETS, het is gewoon de zoveelste (loze) belofte. Als Sonax - nadat ik uit eigen zak alles heb vergoed - roept dat ze zich weer eens hebben bedacht, heb ik helemaal geen poot meer om op te staan. Ondertussen is het bewijsmateriaal dan weg, en ben ik m'n geld kwijt.

Dat zou ik dus maar moeten accepteren, in de hoop een fractie van de kosten terug te krijgen, op basis van een toezegging van Sonax? Die heb ik al iets te vaak gehoord de laatste maanden, en tot dusver is er bitter weinig van nagekomen...


Nog even afgezien van het absurd lage bedrag, als Sonax wérkelijk met een oprecht 'coulance' voorstel had willen komen had men toch op z'n minst met een concreet bod op tafel kunnen komen - zonder haken en ogen.



Ik heb inmiddels een brief opgesteld voor de directeur van Sonax NL. Ik ben toch wel erg benieuwd naar zijn motivatie om mij éérst expliciet om een reactie te vragen op het voorstel van Tim, om vervolgens geruime tijd niets te laten horen, en uiteindelijk - na herhaalde verzoeken om een reactie - met 0,0 terug te komen.

Het heeft uiteraard geen enkele zin om mij te vragen of ik me in dit voorstel kan vinden, als hij vervolgens toch niet van plan is hier überhaupt iets mee te doen.

Dus, waarom deze hele exercitie als hij toch niet van plan is mee te werken aan een redelijke oplossing? Het heeft er alle schijn van dat Sonax doelbewust en onnodig een zaak wil frustreren die toch al niet de schoonheidsprijs verdient. Maar, wellicht vergis ik me en heeft hij een plausibele verklaring voor deze actie. In dat geval hoor ik héél graag van hem welke dat is...

Ik snap echt niet wat deze lui bezielt... Toezeggingen betekenen helemaal niets voor ze, zoveel is wel duidelijk. En dan zou ik genoegen moeten nemen met een voorstel wat nog niet eens het papier waard is waarop het geschreven is...? :roll
 
Heb ook maar even gereageerd op Radar.

Dan krijg je tenminste niet van die ongefundeerde reacties van mensen die denken dat ze weten hoe het zit... :roll
 
een idee om heel sonax-nl buitenspel te zetten en je klachten aan de echte hoofddirectie in Duitsland sturen?
 
Dat is inderdaad een idee ja...

Mijn Duits is redelijk, maar m'n kennis van de correcte grammatica (naamvallen e.d.) is wat roestig... Iemand hier die perfect Duits schrijft?
 
@Sven: mogelijk kan ik helpen met de brief naar Sonax-D. Mijn Duits is aardig goed. Ik geef geen 100% garantie, maar ik wil aan deze zaak best een steentje bijdragen en alle beetjes helpen, nietwaar?! Heb je al een brief in concept? Ik wil er best naar kijken, om te zien of er iets verbeterd dient te worden.
 
Sven S8 zei:
Dat is inderdaad een idee ja...

Mijn Duits is redelijk, maar m'n kennis van de correcte grammatica (naamvallen e.d.) is wat roestig... Iemand hier die perfect Duits schrijft?

Niet dat ik er zeker van ben, maar als je die brief in het Engels schrijft, dan moeten die dat toch zeker kunnen lezen. Mijn vader komt met zijn werk regelmatig in Duitsland en Duitse firma's en de gangbare taal die men dan spreekt tijdens de vergaderingen is Engels.
 
Sven,

Mail mij even: mijn vader spreekt en schrijft vloeiend technisch duits. Jarenlang voor Siemens gewerkt.
 
heb 2 weken niet achter internet gezeten maar had eigenlijk verwacht dat Sonax het aanbod van 50% wel zou aan nemen.
 
JPeG zei:
Even vraagje voor Tim;

Ben je niet bang dat jij straks geen Sonax meer mag verkopen. :weetniet

Nee hoor, als Sonax zo moeilijk doet en dit geval op zo'n teleurstellende wijze afhandelt, dan hoef ik Sonax niet meer in het assortiment te hebben.
 
EHA zei:
Als Tim een feitelijke weergave plaatst van de gebeurtenissen is er geen sprake van een lastercampagne.
Er staat nl. nergens in de brieven vermeld dat de inhoud niet in de openbaarheid mag komen.

Zo is het! Ik zit er niet op te wachten dat mensen zich hier opeens zorgen gaan maken!

Mocht iemand verder tips hebben of zich zorgen maken over een laster-riciso dan vraag ik diegene vriendelijk om even de PM-functie te gebruiken!
 
Hmmm heel vaag dit allemaal en klote voor je. Maar ik zie niet terug wat jou rechtbijstand of advocaat verteld. Ik mag aannemen dat deze toch ook hun werk doen. Je mag toch per slot van rekening toch waar (lees Sonax) voor je geld krijgen. Kan jij eens vertellen wat zij (advocaat en RB) zeggen. Ik heb ook wel eens bij een advocaat gezeten, deze kunnen toch wel een prognose vertellen, wat hun denken hoe jou kansen zijn. Het is erg verrot dat het helaas op deze manier moet. IK zou gewoon een civiele procedure starten en afknallen die gasten. Geen woorden voor! W.b.t de coulance een top gebaar van Tim, maar ik ging er niet mee akkoord, zij vern***ken ook nog eens zelf de boel.

Ga even bij een kantongerecht langs (of bel je RB) voor info.

Een civiele procedure opstarten kost ongeveer 1100€ (Heb ik zelf ook al een keer gedaan en met succes)
Link

En deze is dan voor al je getuigen :)

Ik wens je heel veel suc6

 
Sven --> zwaar kl.te voor je kerel, heb me door de pagina's geworsteld maar helaas nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden.......

Hopenlijk krijg je het nog geregeld en kun je weer genieten van je aanwinst !

Complimentjes voor Tim over hoe hij hiermee omgaat :)^

Veel succes ermee, en zou het echt niet lukken (kan het me bijna niet voorstellen, want zover ik lees sta je sterk), gewoon afkappen (als het echt niet meer lukt), je verlies voor lief nemen (hoe pijlijk het ook is), ander interieur erin en meest belangrijkste --> weer gaan GENIETEN van je ride !, als je het aandurft wil ik je best wel voorstellen bij 'de grote beurt' hoor, als een paar andere forum leden dat ook doen maak je een goede kans, maarrrrr --> of je dit wel wilt ????, ik zelf zou het niet aandurven.......

greetings,

Frankie
 
DGB durf ik niet aan eerlijk gezegd (je weet nooit wat je dan terugkrijgt), maar leuk aangeboden. Maar als je nou Chip Foose weet te strikken... ;)

Heb zelf verder even niet zoveel meer ondernomen qua brieven (heeft niet gek veel zin denk ik), het is nog even afwachten of Sonax bereid is om een no-nonsense bod op tafel te leggen (dus geen belofte, maar concreet). Dan doen we allemaal wat water bij de wijn (tbv een snelle oplossing en mijn nachtrust) en moet eruit te komen zijn - zou je zeggen. Wil men echt niets concreets doen wordt het lastig, dan mag de advocaat het verder regelen.
 
Sven S8 zei:
DGB durf ik niet aan eerlijk gezegd (je weet nooit wat je dan terugkrijgt), maar leuk aangeboden. Maar als je nou Chip Foose weet te strikken... ;)

hahaha --> sorry, maar als ik hem kan strikken dan is het toch echt wel voor mijn auto :D --> dan laat ik graag mijn auto stelen hoor. Maar de ergste ben ik niet --> als chip foose klaar is met mijn bak krijg je van mij een nieuw interieur !, dus duim maar voor me :D

Veel succes met verdere ontwikkelingen, denk positief en alles komt goed !

greetings,

Frankie
 
lees dit nu pas, wat een kutverhaal is dit zeg.... het enige product wat ik mijn winkelmandje had van Sonax heb ik er meteen weer uitgegooid.... niet echt mooi voor Tim maar deze zooi hoef ik dus nooit meer te hebben..:no
 
Status
Niet open voor verdere reacties.