• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De starterskit voor als je niet van wassen houdt

@Quantoxx hey :joy:

Ik heb gezegd dat het met een foam cannon makkelijker en sneller is, maar ook dat het niet de meest voordelige methode is. :yum

Washcoat hoeft ansich niet elke keer aangebracht te worden, als je de auto afspuit en het water parelt er mooi vanaf, hoef je niet persé nog een laag te doen. Kan, hoeft niet.

Hier nog een update.
Afgelopen week waren alle spullen binnen gekomen en natuurlijk meteen aan de slag gegaan met de auto en de motor.

- hogedrukspuit, prima alles netjes in op te bergen en de oprolbare slang vind ik persoonlijk erg fijn. Kwa kracht is het prima. De rough stand is al iets te hard vind ik zelf.

- Velgen ingespoten met sonax beast met een handpompje. Het gaat er erg snel doorheen, waarschijnlijk is een soort glassex knijpfles mooier. Dit probeer ik de volgende keer. Maar ongelofelijk wat worden ze snel en netjes schoon. De remklauwen en ook het stofschild zijn ook als nieuw.

- Alles ingefoamd met bilt hamber touchless en hierna afgespoten. Persoonlijk vond ik de auto echt brandschoon.

- Toch jullie advies opgevolgd en de auto gefoamt met gyeon bath. Maar er zat nagenoeg geen vuil meer in de vuilwater emmer. Ruikt wel erg lekker :) Wellicht als de auto erg vuil is of lang niet gewassen zou het meer doen.

- Hierna de auto ingespoten met nanolex washcoat. Dit had ik met een handpompje gedaan, ook dit ging er vrij rap doorheen. Waarschijnlijk is in een foamer zuiniger?

Het resultaat is boven verwachting. En alles zoals gewenst in een vrij korte tijd met weinig inspanning.

Ongelofelijk wat een goed product doet vergeleken met de wasbox of shampoo van een action od. Er is hier geen goede wasstraat in de buurt, maar de betere wasstraat waar ik geweest ben geeft niet hetzelfde resultaat. Mijn persoonlijke mening, de velgen, remklauwen ed zijn als nieuw. Bij de wasstraat blijft hier vaak vuil achter. Geen enkel vliegje of vuiltje meer te vinden na de touchless foam.

Kwa tijd ben ik denk ik een uurtje bezig geweest. Maar nu alles klaar staat kan het ook wel in een half uur. En dat allemaal lekker bij huis :)

Bedankt voor het meedenken. Ik heb er zo erg veel plezier ingekregen om de alles snel en netjes schoon te maken en te houden!
Blij dat het goed gelukt is! Hoe droog je de auto?

We willen als mede schone-autofanaten natuurlijk dat iedereen een twintig stappenplan doet en alles ge-min-maxed is, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg volk is die gewoon een schone auto willen hebben met zo min mogelijk risico (zie wasstraat) en moeite.

Anyway, gezien dit de eerste keer is, zal je merken dat je je nu steeds meer gaat ergeren aan een vieze auto. Exact op deze manier begon het bij mij ook.

Eerst altijd door de wasstraat, maar daar was ik soms elke week, tikte erg aan.
Daarna dacht ik oh het kan in een wasbox, maar die spullen zijn niet altijd al te best.
Vervolgens begonnen met een emmertje, wat doeken en een fles quick detailer in de wasbox.

Inmiddels zit ik met meerdere machines, kasten vol shampoo’s, polijstmiddelen, sealants, coatings, en alles wat je maar kan bedenken. Ik heb er nog steeds enorm veel plezier in en zit ik hier op het forum bij gelijkgezinden.o_O