• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To De swipetest

@ Larsjaah,

Ik gebruik diverse soorten wax, PB Natty's, Fuzion, diverse soorten Dodo's. Ligt eraan in welke bui ik ben...

Ik heb met geen ene wax het probleem dat deze moeilijk uit te poetsen is. Kwestie van dun aanbrengen met de juiste techniek en spullen.
Ik breng de wax met de hand aan i.p.v. een padje. Zo heb ik meer gevoel en kom ik overal bij.

Dat de lak zacht is, klopt zeker. ]-0
Heb al schade, zelf veroorzaakt met een machine ... :schaam :eyes:
Binnen niet al te lange tijd wordt de scooter volledig overgespoten. 3 lagen zwarte lak met zilver metallic flake, 3 lagen blanke lak. Kan ik tenminste een potje polijsten.
 
@ nicknameless

Ik durf eigenlijk ook niet de Polijstmachine te pakken maar vind het zonde om hem laten oversprayen omdat de stickerset van aprilia al meer dan 150 euro kost.
Kwil liefst alles in originele staat houden. Kheb nu Natty's Blue en die bevalt me erg goed.
Wel jammer van je schade die je zelf hebt veroorzaakt :(
 
In de ene how-to lees ik dat je wax in overlappende rondjes moet uitwrijven, in de andere dat je het best recht uitstrijkt - en zo lijkt het ook in de foto's hierboven. Wat is nu eigenlijk de beste manier, of maakt het eigenlijk niet uit?
 
Ik heb het idee dat ik de Natty's te dun aanbreng, alhoewel dat bijna niet mogelijk is?

Puur vanwege het feit dat de wax bij mij bijna niet zichtbaar is na aanbrengen en ook niet zo wit kleurt bij curen!
 
Dennis Blomaard zei:
Ik heb het idee dat ik de Natty's te dun aanbreng, alhoewel dat bijna niet mogelijk is?

Puur vanwege het feit dat de wax bij mij bijna niet zichtbaar is na aanbrengen en ook niet zo wit kleurt bij curen!

Ik heb dit probleem ook. MIsschien ligt het aan de natty's. Er wordt verteld dat je dun moet aanbrengen, te dun is net genoeg. Maar voor mijn gevoel te dun, maar dan breng ik gewoon twee ultra dunne laagjes, maar geen witte waas inderdaad.
 
swipetest geldt niet voor sealants als EXP heb ik begrepen van Tim die moeten langer curen. 60 MIN (omdat als je de swipetest hierbij zou doen je de EXP al na 15 min kan afnemen)
 
Klopt, sealant komen heel snel door de swipe-test heen, maar je kan een sealant beter langer met rust laten (tenminste voor de Deep Gloss Paint Sealant en de EX-P geldt dit in ieder geval). :ja
 
Klopt het nou ook dat het eigenlijk geen kwaad kan om de wax te lang te laten curen? (behalve dat je het jezelf dan moeilijker maakt met uitpoetsen).
 
Het heeft geen zin om een wax langer te laten curen dan nodig is.
Op een gegeven moment heeft de wax zijn werk gedaan en zal het niet bijdragen tot extra bescherming of glans.

Ik heb het aan den lijve ondervonden. Eigenwijs als ik ben, heb ik een keer de Wolfgang Fuzion 24 uur laten zitten (op de scooter welliswaar), dit was echt een bitch om te verwijderen 8o
 
Ja en ik had laatst de motorklep in de wax gezet(collinite 845) volgende dag zag ik iets op de voorruit zitten, was een stukje wax, maar dit was keihard geworden:schaam
 
Tim zei:
Klopt, sealant komen heel snel door de swipe-test heen, maar je kan een sealant beter langer met rust laten (tenminste voor de Deep Gloss Paint Sealant en de EX-P geldt dit in ieder geval). :ja

Geldt dit ook voor de M21 van meg's?
 
Afgelopen week de SLK onder handen genomen. Als laatste in de PB Purple Haze gezet. Blijkbaar iets teveel haast gehad want na het uitpoetsen met een MF doek bleef de lak er vettig uit zien. Hoe lang moet de Purple Haze ongeveer curen?
 
Gezien het al wat kouder en vochtiger is wat langer dan de zomermaanden.
Maar daar is de swipetest voor. Beter is te lang, dan wellicht wat meer boenen dan te kort, dan geen tijd op te hechten en trek je het als ware weer vanaf.
Zomers heb je aan 15 min genoeg, zou nu toch 30-45 min aanhouden.
Als je gewoon de gehele auto in de PH zet, en weer terug bij het startpunt bent dan loopt de tijd aardig door.
 
OK, dankjewel. Ik had al zo'n vermoeden dat het allemaal wat langer duurt nu de temperaturen lager worden. Zal wat meer geduld hebben de volgende keer :schaam