• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To De swipetest

Even een kick voor dit topic:

Ik las zojuist in dit topic dat zowel Tamer als mk-us , toch door mij zeer gewaardeerde mede-detailers, aanraden om in het geval van een sealant te wachten met afnemen ook al is de swipetest OK.

Dit heb ik tot nu toe niet gedaan, wat is nu wijsheid? Op moment dat het een synthetische wax is gewoon de door de fabrikant aangeraden curetijd aanhouden of toch de swipetest blijven doen?
 
Volgens mij is de curetijd van de EX-P tussen de 30 en 60 minuten. Dit wordt geadviseerd door Poorboys World, staat zelfs op de verpakking dacht ik.

Maar volgens mij is de curetijd van veel dingen afhankelijk:
- temperatuur
- luchtvochtigheid
- hoe dik/dun aangebracht
 
Sealants geef ik persoonlijk ook altijd MINIMAAL 30min de tijd, ongeacht wat de swipetest zegt.
DGPS durf ik gerust 1,5u te laten zitten alvorens af te nemen...
Enige uitzondering is wanneer de fabrikant anders voorschrijft, bijvoorbeeld de Auto Finesse Tough Coat en Wolf's Body Wrap.
 
Dan is dit wel een mooie aanvulling op het topic.

Voor de meeste klantenauto gebruik ik 1 van de weinige paste sealants, de 476 van Collinite

Daarbij vond ik de swipetest wel makkelijk , ik had altijd de indruk dat wanneer ik hem langer liet zitten hij lastig af te nemen wordt.
 
Door de eerdere bug van het forum heeft niemand je bericht gezien. Die bug is nu opgelost en nu zien we je bericht weer. ;)

We hebben meer meldingen van externe foto's van Imageshack die opeens weg zijn. We zijn daar afhankelijk van.

Als de eigenaar ze niet meer heeft, moeten wij ze zelf opnieuw maken.

We gaan naar een oplossing dat wij alle foto's lokaal op gaan slaan en dan komt het in de toekomst niet meer voor.
 
Haha ah oke. Maar weet nu nog steeds niet hoe het eruit ziet ;).
De plaatjes zijn idd verwijderd door de gebruiker zo te zien.
 
Had deze link bij mijn favorieten gezet en doorgestuurd naar iemand die vroeg wat de swipe test inhield.
Kreeg ook als antwoord dat er niet veel te zien viel.:)
 
Als er nou eens meer mensen/bedrijven zo'n service zouden leveren acht jaar na dato zou mijn wereld er een stuk rooskleuriger uitzien.

Nieuwe foto's of echt de originele weer geupload?
 
Cool, toch fijn om zoiets nog even na te lezen. Maar ik lees niks wat betreft de druk van de vinger? Heb eigenlijk alleen ervaring met Coli 845, daar doe ik de swipetest zonder eigenlijk druk te zetten op mijn vinger. Maar ik weet ook dat er niet zoveel fout kan gaan met deze wax, dus laat hem eerder iets te lang zitten.. (richting de 30 minuten soms).
 
Hééééél hard duwen!! ... :p

Gewoon swipen zoals je dat op je smartphone zou doen. Niet op de lak rammen zoals je op de toetsen van een oude Nokia zou doen. :D
Hahaha, ja ik weet het: ''Brainfart''. Mja helaas heb ik niemand in de buurt die ook maar weet wat wax is, dus moet alles van papier leren. Dus vandaar soms wat knullige vragen :innocent: