• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De zafira

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
38
Axel Zeeuws vlaanderen
Hey.

Hierbij de foto's van onze zafira die morgen onder de dap900 gaat.

a55f77df58757cff9f7af84e416e244a.webp

En nog een aantal foto's van de lak schades die er op zitten.

19169441c50940d4195da75eab2c6e3d.webp
b2ce136bffa00bb1d45d214067ad3a65.webp
a8ddfd1bfc6bd976b711230bdf586e6f.webp
792bdb1c1e423c56cf23e72eaf8c4942.webp

Het erge is dat deze foto's zijn van de dag dat we hem hebben gehaald. Deze is toen door de poetser van de dealer net gedaan geweest.

Vandaag heb ik de auto al gewassen met pb ssw. Daarna gekleid met de set van monello. Hierbij zijn er nog meer defecten naar boven gekomen. Helaas was het al te donker voor foto's te maken dus die komen morgen.

Planning voor morgen.

Opnieuw wassen omdat ik 15 km moet rijden zodat ik dan binnen in een garage kan werken.

Drogen afplakken van de niet te behandelende delen.
Een aantal spots wetsanden met 2000 en 3000 korrel.

Daarna polijsten testosteron zullen uitwijzen welke combi.

2 lagen wax pb natty blue past wax met waffel pad op de dap.

Groet

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk
Reacties: StijnV
Dit laat mooi het verschil zien tussen een "poetser" en een detailer ;)

testosteron zullen uitwijzen welke combi.
:blush:

Ik weet niet wat je allemaal gaat wetsanden... Maar dit van te voren op vullen met een lakstift geeft wel het mooiste resultaat!

Ik denk niet dat de dealer gelogen heeft. Ze hebben hem gepoetst, daardoor zie je mooi alle schades. Ze hebben waarschijnlijk niet gezegd dat ze hem gepolijst of zelfs maar gewaxt hebben...
Die schade die op de tweede foto vanaf je voeten rechts beneden zit, zijn dat krassen of is de lak daar gebroken door een vervorming van de bumper? Heb laatst ook zo'n schade gezien. Auto had een kusje gehad op een parkeerplaats. Bumper was ingedeukt en terug gesprongen waardoor de lak gebroken was. Ik twijfel of je daar overheen moet gaan met een polijstapparaat.... Iemand die daar ervaring mee heeft?
Benieuwd wat je ervan gaat maken!

@EJ2NH503P Ik polijst regelmatig een auto met precies zo'n schade van een in- en uitgedeukte bumper. Met grove combinaties bljif ik er altijd uit de buurt, maar met een finishing polish ga ik er wel overheen en heb ik nog nooit iets geks meegemaakt.

Eerste 2 delen zijn gedaan. Voor bumper en de motor kap.
2 hits mezzo gaf een goeie correctie. 1 x met finale.

f8f7a2522ad37720593b76e00aa12a4e.webp
b5f0879cb6592c0a02c2207f66265eaf.webp

Enige wat natuurlijk blijft is de steenslag.

Echter is er een lichte was die terug komt na afnemen met prep. Alle doekjes watten gisteren schoon gewassen.

Voor ik begon met het dak.

00396899d7f5fc32c3365b491af7d609.webp

Laatst bewerkt:
Er blijft een waas na het afnemen met Prep? Hihihi, ik zit momenteel met hetzelfde probleem bij een detail er daar lijk het erop dat het polijstmiddel dieper in de lak trekt. De oorzaak is ''sticky paint''. Wordt je lak ook redelijk warm en is afnemen wat lastiger als verwacht?

Greetz

Lak wordt niet warm. Heb een andere doek gepakt en de waas kwam daarna niet meer terug.

Helaas vandaag niet zover gekomen als dat ik gewild had.
Stukken die gedaan zijn.

Motorkap voor bumper en het dak.

75e0b46509301c7bc52b09c3cd9e7a42.webp
5a326896350ca7283b1340e35e741d29.webp

De kofferbak aan het logo.

e08c0ade811aac84b6f44e81e9c0f6ed.webp

Na het wetsanden enkel lokaal gedaan.
20d2d4784b0e477ea7a29863cddc886f.webp

En de rest zal voor morgen zijn.
Het wassen en drogen van de auto duurde al langer dan ik had verwacht.

Tevens met het afplakken pff das een kut werkje.

Ziet er al goed uit!

Ik doe er ook altijd langer over dan ik verwacht hoor. Uitgebreid wassen, kleien, drogen duurt meestal al richting de drie uur, als ik het klaarzetten en opruimen meereken. Eén keer polijsten duurt ongeveer 4-5 uur voor de hele auto, dus reken maar uit.

Thxn.

Ja kwa tijd heb ik me wel wat mis keken. Ben vandaag om 9 uur begonnen tot 15 uur bezig geweest. Morgen rond 9 uur weer starten dan dit tot ik klaar ben. Morgen kan ik gelijk starten m met polijsten van de zijkanten eb achterhand. Daarna hel de auto in de wax zetten.

Mooie behaalde resultaten al:cool: Succes met het verdere detailwerk:) Ben benieuwd naar het eindresultaat;) Zou sowieso dat Opel logo van je achterklep halen krijgt je auto gelijk een dikkere kont van haha:p

Thxn, voor de positieve berichten geeft nog meer motivatie.

Betreft logo van de achterklep zal morgen is proberen met een visstand deze eraf te krijgen.
Ben bij me ouders thuis in de garage bezig. En me broertje een een fanatieke karpervisser dus draad zal er wel liggen.

• Leuk
Reacties: Ries
@Roy86 Maak de lijm van het logo eerst wat zacht met een fohn, visdraadje erachter en voorzichtig erdoor trekken.
Werkt prima!

Succes, ook met de detail!