• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De zafira

auto is nu bijna klaar. Polijsten zelf is afgerond.
ae1a1f0249b6ed2e17f25cf19376cf0c.webp

6e580a4029f13862485702ac7793d8ef.webp

De kofferbak klep is helaas wat minder. Deze wil ik met de opnieuw doen met een sanddisk en de lak opnieuw vullen.

93ff825911ab161baedf08202599f8a8.webp

Planning voor morgen alles nog is nalopen met doek en prep. Daarna beginnen met de wax. Tijdens de 2 de ronde tape al verwijderen.

Kunstof delen behandelen.

Nu alleen 1 vraag wat te doen met de dorpels deze zijn ook in kleur maar ruw van structuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk
Reacties: Ries
Wauw dat is echt een wereld van verschil zeg:eek::heart_eyes: Jammer van de achterklep maar dat komt vast met de juiste producten ook wel weer goed;)

Thxn mannen.

Logo eraf was eerst ook de bedoeling maar zag dat ik geen schuurpapier 2500 of 3000 meer had dus zou ik dan met andere plekken blijven zitten.

Zal er deze maand nog wel afgaan als ik een nieuwe bestelling heb gedaan.
Dan enkel dat panel opnieuw doen.

Iemand nog tips betreft de dorpels Hoe deze aan te pakken.

• Leuk
Achter het logo zit alleen maar wat lijm. Dat zou je in principe zo eraf moeten kunnen poetsen zonder schade.

Mooi resultaat behaald op de panelen hoor! Jammer van die achterklep met logo, maar komt t.z.t. wel goed......
Dorpels zou je handmatig kunnen aanpakken met Poorboys World Prof. polish, en daarna in de wax.

Nou vandaag zo goed als afgerond. Beetje tijd te kort van de chromen lijsten van de het achter en voor bumper.

Dorpels met Orange hand pad en mezzo bij gebrek aan anders.

Alle panelen nog is nagelopen met mf doek en prep .
Daarna 1 x pb natty bleu past wax met een waffel pad en de dap aangebracht. Afgenomen en nog een 2de laag aangebracht.

Tape verwijderd en wax afgenomen.
Kunstof aan de ramen behandeld met een trim.

0b786472c5f8cea0bc07bd4a13ce92e5.webp
6b6f6fad0efe3d0dcc057d44ddc792ba.webp
47c83509997ff7db4cd9cf30e7849b70.webp
6162e8e94749f3df8253195bdd49f777.webp
5e3ee9f311aa6dd2d2db250a08477928.webp
d9fe761c2688a7064660d9fd3a466adb.webp
a02ed469d73026c62db2900c738ffad8.webp

• Leuk
Ziet er goed uit. Tip: volgende keer tijdens afnemen met prep, de randjes langs de achterlichten even wat aandacht geven, daar zit nog wat polijstmiddel verstopt zo te zien. Ik haal bij dit soort grote makeovers zoveel mogekijk de achterlichten en evt zijknipperlichten eruit om ook daarachter alles schoon te krijgen, ook dit soort randjes zijn dan meteen weg. Overigens opbouwend bedoeld.

• Leuk
Reacties: Zluytr
Ziet er goed uit. Tip: volgende keer tijdens afnemen met prep, de randjes langs de achterlichten even wat aandacht geven, daar zit nog wat polijstmiddel verstopt zo te zien. Ik haal bij dit soort grote makeovers zoveel mogekijk de achterlichten en evt zijknipperlichten eruit om ook daarachter alles schoon te krijgen, ook dit soort randjes zijn dan meteen weg. Overigens opbouwend bedoeld.
thxn. Klopt bij de achterlichten zien nog wat resten zo ook bij de stoot randen aan de deur. Bij goed weer morgen wou ik hem wassen om dit weg te krijgen. Heb het met een doek geprobeerd maar geraak er niet lekker aan zit wat diepte verschil in.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

• Leuk
Reacties: Altos
Voor randjes/kiertjes en dergelijke kan je ook een stel kwasten gebruiken. Uiteraard is kentekenplaten/houders, achterlichten, knipperlichten en dergelijke verwijderen is mooie optie, maar heb je niet altijd tijd voor, zin in of simpelweg de mogelijkheid voor.

Het liefst verwijder ik bijvoorbeeld merklogo's enzo, maar dit gaat niet altijd.

Greetz

Ziet er weer positief uit. Persoonlijk zou ik de deurgreep wel afplakken om te voorkomen dat je die beschadigt tijdens het polijsten.
Ik toch eigenlijk het rechter achterportier.

Wat ik nu zo uit de berichten haal.
Les voor de volgende keer mee volgorde iets omdraaien. Na het polijsten de tape al verwijderen om alles met prep schoon te maken. En de groeven met een kwastje erbij.
Pas daarna in de wax zetten en dab met de hand ipv met de dap zodat ik minder kans het Tot raken van kunstof delen.