Inmiddels zijn we wat weken verder en is er een hoop gebeurd.
De auto begon zoals aangegeven wat te roken bij het starten. Dit bleken inderdaad de klepseals te zijn dus is de auto twee dagen terug geweest naar de verkoper.
De seals aan de inlaatzijde zagen er nog heel netjes uit maar de seals aan de uitlaatzijde lagen helemaal los.
De monteur kon met grote zekerheid zeggen dat dat de oorzaak van het olie verbruik en het roken is geweest.
Op de terugweg (3 uurtjes) merkte ik wel dat de auto niet meer stonk en onderweg ook geen pluimpje meer gezien.
Omdat het kleppendeksel toch weer los moest gelijk 1 andere update laten monteren (of eigenlijk 10) : nieuwe boutjes
Inmiddels zijn we 2 weken verder en verbruikt de auto geen olie meer. Ook is het pluimen helemaal weg.
Enkele weken geleden kwam ik op Marktplaats een advertentie tegen van iemand die wat delen van een Zafira OPC te koop aanbood. Omdat het nogal wat exterieur delen waren heb ik hem een mail gestuurd en gevraagd of de Zafitra wellicht in onderdelen wegging en dat bleek inderdaad het geval.
Volgende meevaller was dat de daklijsten van die Zafira helemaal glad waren en ook nog eens uit 1 deel bestonden.
Alsof het niet beter kon bleek de vraagprijs zo laag dat ik ze de volgende avond direct ben gaan halen.
Voor :
Na :
Dat uit en inbouwen van de dakrails is trouwens veruit het meest beroerde klusje wat ik ook aan een auto heb uitgevoerd. Deze rails zit namelijk met 2 borgmoertjes vast boven de gordijnairbag en die airbags kunnen er niet uit.
Daarna zijn we naar Reno-tuning geweest om 2 spoorverbreders op te halen die de achtervelgen 20mm naar buiten zetten :
De velgen kunnen nog wel anderhalve cm verder naar buiten maar nu vallen ze net zover naar binnen als dat de voorvelgen doen tov de bodykit.
Wij zijn er weer happy mee !