• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira A OPC 2003

Bedankt voor jullie complimenten.

opelmark : De radio blijft voorlopig gewoon zitten waar hij zit. Er zit een CD wisselaar onder de stoel dus zo'n ramp is het niet.
Daarbij wil ik de OPC zo origineel mogelijk houden, zeker tot aan de taxatie eind februari.
Ben wel met je eens dat het een raar gezicht is, een auto uit 2003 met een cassetebandje en dat terwijl deze auto destijds ruim 45.000 euro moest kosten en het paradepaardje van Opel was.

Er staan genoeg Zafira OPC's te koop maar met deze km-stand en in deze (onverprutste) staat vindt je niet snel een tweede. We hebben erg lang moeten zoeken naar een mooi nog origineel exemplaar en willen dit ook zo veel mogelijk OEM proberen te houden.

Overigens ben ik nog wel rustig aan het zoeken naar een NCDR1100 met CID (navigatie met kleurenscherm), nadeel daarvan is alleen dat de navigatie voor het laatst in 2011 is ge-update dus zoveel schiet ik daar ook niet mee op.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Vorige week hebben we de Zafira even vlug gewassen. Ik heb voor eind Februari 3 dagen vrij genomen om de lak van de Zafira 1x goed aan te pakken.
Ik wil de hele buitenzijde dan een orangepeel behandeling geven en voorzien van een coating zodat ik er in 1 keer " vanaf" ben.

Nu zag ik vorige week al wel dat er veel plekjes op en in de lak zaten waaronder een hele berg teer.
Om dan de tijd zo effectief mogelijk te kunnen gebruiken hebben we vandaag alvast een lakreiniging uitgevoerd.

Vrijdagavond om 17:00 uur begonnen om de auto te wassen met Mothers Gold Car Wash en natuurlijk de bekende 2 emmers en een Monello Wash mitt.

Hierna alle panelen ingesprayed met Gyeon Tar.

Vervolgens de auto weer gewassen en afgespoeld. Hierna de auto geclayed met de Dodo Juice - Supernatural Medium Grade clay en Poorboys Spray & Wipe. Ditmaal voor een wat grovere clay gekozen omdat er behoorlijk wat vervuiling op de lak zat.
DSC02392.jpg


Na het clayen bleef er tussen de kieren nog behoorlijk wat vuil achter dus Wilma aan het werk gezet met Poorboys Prof. Polish en een oude doek.
DSC02396.jpg


DSC02399.jpg


En dan na een paar minuten :
DSC02404.jpg


DSC02406.jpg


En een echte detailer slaat geen plekje over :
DSC02416.jpg


DSC02418.jpg


Ondertussen de grille eruit gehaald en deze behandeld met een oplossing APC.
Hierna met een in model geknipte spons voorzien van Gyeon Trim.

DSC02358.jpg





Om 20.00uur was het wel weer welletjes en besloten we naar binnen te gaan.

Zaterdagmorgen 8:00 uur
Wilma dook alvast met wat APC, Mothers Metal Polish en wat poorboys Natural Look onder de motorkap om daar het was schoner te maken.

DSC02301.jpg


DSC02302.jpg


DSC02303.jpg


DSC02306.jpg


Ook heeft zij de aanduiding waarop de distributie is vervangen eraf gehaald met Gyeon Tar

DSC02424.jpg



Ondertussen begon ik om de lak te reinigen met Dodo Juice - Lime Prime op een 4" zwarte pad op de DAP 900,voorzien van een kleine 4" backingplate . Hierdoor friste de lak al enorm op.

DSC02307.jpg


DSC02309.jpg


DSC02316.jpg


Uiteraard ook de lampen even meegenomen :
DSC02365.jpg


De voorbumper en achterklep heb ik alvast aangepakt met een 4" Monello Orangepeel pad op een PRO-900 in combinatie met Mequiars M205.

De voorbumper had wat schades waarvan ik de meeste nu wel kwijt ben.
DSC02377.jpg


DSC02379.jpg


Op de achterklep was een verweerd ZAFIRA tekstplaatje aanwezig. Dit was met geen mogelijkheid meer toonbaar te krijgen dus deze maar direct verwijderd. Het OPC logo heeft een boogje wat geel behoord te zijn maar waarvan het meeste geel al weg was. Deze heb ik met Mothers Metal Polish nu helemaal blank gemaakt. Om de afdruk van de letters goed kwijt te raken is de achterklep ook alvast aangepakt met de 4" Monello Orangepeel pad op een PRO-900 in combinatie met Mequiars M205.

Deze is in 2 stappen nabewerkt met de Rotary en de DAP900.
DSC02412.jpg


DSC02367.jpg



Na het polijsten is de Zafira voorzien van 2 laagjes Dodo Juice - Diamond White wax

Deze heb ik afgenomen met diverse Monello doeken] :

DSC02340.jpg


DSC02345.jpg



Terwijl ik de buitenkant aanpakte verplaatste Wilma haar werkgebied van de motorruimte naar het interieur.
Hier heeft zij het leer behandeld. Als eerste heeft zij het leer gereinigd met Swissvax Leather cleaner.
Vervolgens is het leer behandeld met Gyeon Leather Coat.

DSC02380.jpg


DSC02382.jpg


DSC02384.jpg



Op de ramen zaten behoorlijk wat wazen, vermoedelijk van oude (wasstraat) wax resten waardoor het een grote wazige vlek werd bij regen en sneeuw. Omdat glasreinigers en clay niet hielpen hiervoor de PRO-900 machine gepakt, voorzien van een 3" Microfiber pad en Poorboys Prof. Polish

DSC02426.jpg


DSC02427.jpg


DSC02428.jpg


DSC02433.jpg


DSC02437.jpg


Deze zijn hierna ontvet met Gyeon Prep.


Om 17:00 uur hadden we het wel gehad en hebben we de Zafira er als volgt bijstaan :

DSC02363.jpg


DSC02361.jpg


DSC02452.jpg


DSC02459.jpg


DSC02455.jpg


DSC02463.jpg


DSC02470.jpg


DSC02473.jpg


DSC02475.jpg


DSC02449.jpg


DSC02447.jpg


DSC02446.jpg


DSC02465.jpg


DSC02467.jpg


DSC02476.jpg


DSC02477.jpg
 
Dat is al weer een heeeel stuk opgeknapt, voor de platte pijp die over het kleppendeksel heen ligt naar de turbo kun je een spuitbus kopen van het merk VHT en dan kun je er weer een nette rimpellak van maken
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
Nou, als dit maar de intro is, dan ben ik benieuwd naar wat er nog volgt! Zijn dit de wintervelgen die erop liggen? Ik was zo weg van de velgen in je eerste post.
 
:-D Dat is niet alleen fijn maar ook handig ;)
We vinden het leuk om samen met de auto's bezig te zijn,
ik snap precies wat hij bedoelt als hij het over het detailen heeft
en als er extra kastruimte moet komen om de detailspullen in te zetten is dat nooit een probleem
(hoewel we nu met 3 vitrines, 3 kasten en een stapel systeners wat dat betreft wel even aan de max zitten ;))
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ruiten met Professional Polish en daarna Gyeon Prep wil ik ook eens proberen. Heb je daarna nog iets op de ruit aangebracht?
Ben benieuwd of je ruitenwissers na de PP en Prep soepel zonder gepiep over de ruit gaan.
 
FRfreak : Normaal doe ik dan niets meer over de ramen heen maar in dit geval heeft Wilma het voorraam ook een laagje wax meegegeven.
Ruitenwissers gaan zonder piepen soepel over het raam zonder strepen achter te laten.
 
Mooi verhaal, Arjan en Wilma. En mooi resultaat ook! Kijk je wel uit dat je je niet gaat vervelen op je vrije dagen;)

Nog wel een klein vraagje; heb je de hele auto met 4 inch pads gedaan?
 
Op de rotary gebruik ik 3" pads voor de kofferbak en een 4" orangepeel pad. Op de dap heb ik een 4" pad gebruikt om de lime prime aan te brengen.

het kost iets meer tijd dan met een grote pad maar daar in tegen hoef ik niets af te plakken omdat je er ontzettend nauwkeurig mee kan werken.