• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Defecte toerental regeling DAP500

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Aangezien het weerbericht voor dit weekend toch niet veel goeds beloofde ben ik gisteren maar eens begonnen met de DAP op mijn auto. Eerst SSR2.5 op oranje, vervolgens Wolfgang TSR3.0 op wit en als laatste Porfessional Polish op lichtgroen.

Gisteren en vandaag heb ik regelmatig gemerkt dat de DAP niets deed bij het inschakelen (uiteraard stand 1). Terug uitschakelen en nogmaals inschakelen was telkens voldoende om de machine toch in gang te zetten. Eigenlijk heb ik er verder geen aandacht aan geschonken, ik nam aan dat dit zo hoorde (bv inlopen van koolborstels).
Daarnet was ik aan de achterklep bezig, net de SSR2.5 erop gedaan en uitgesmeerd met de machine uit, ik wil de machine inschakelen op stand 1, maar tot mijn grote schrik start de DAP op volle snelheid. De SSR vloog me letterlijk rond de oren!
Gauw nagekeken, zeker vergeten terug op stand 1 te zetten na het droogdraaien in de padwasher...
Maar nee hoor, de DAP stond netjes op stand 1!

Welke stand ik ook probeer, de DAP draait direct op volle toeren, het ziet er naar uit dat de toerenregeling defect is.
Iemand dit al eerder meegemaakt, en zou hier zelf wat aan te doen zijn? Uiteraard ga ik de DAP niet zomaar openen, hij zit imers nog in de garantie. Een mailtje naar CC is al onderweg, ik heb er alle vertrouwen in dat het wel in orde komt, alleen wel jammer dat ik nu niet machinaal verder kan. Ik heb nog een zijkant te polijsten en daarna wou ik de White Diamond en EX-P ook machinaal aanbrengen. Dat wordt dus met het handje vanmiddag...
 
Zo dan! :( Voor zover wij weten ben je de eerste, dus: gefeliciteerd! ;)

Uiteraard lossen we het snel voor je op, breng je DAP500 even langs of stuur hem op. We proberen hem dan binnen 1 werkdag weer aan je te kunnen retourneren. De kosten voor retour sturen krijg je van ons vergoed.
 
Bedankt voor de snelle reactie Tim. Ik zal 'm morgen retour sturen, langsbrengen is mij net even te ver.
 
Bij mij start de dap500 ook soms niet op stand 1. Op 1,5 wel dus verder boeit het me weinig eigenlijk....

Als hij binnenkort ook meteen vol gaat dan kom ik m wel even langsbrengen....
 
Het niet starten kan komen door de koolborsteltjes. Meestal zijn die ingedraagd binnen een paar uurtjes, maar soms haperen ze wel eens. Mocht je problemen hebben dan meld je je maar en lossen we het op.
 
Ik heb ook problemen met mijn DAP :(

Eergisteren heb ik de auto van mijn vriendin gedaan met SSR2.5, na een testspot te doen.
Vandaag wil ik verder gaan met SSR1 op de witte pad. Echter na de halve motorkap gedaan te hebben gaat er wat mis.
De motor van de DAP draait nog, toerental is aan te passen. Enkel de de witte pad draait niet rond.
Geen idee wat het is. Ik heb hem maar 5min gebruikt vandaag en zaterdag 3u (met pauze's).
Ik heb de schijf eraf gehaald met het sleuteltje en in dat lichte blauwe deel (waar het contra gewicht zit) is er een heel klein beetje vet? is dit normaal?

Probleem zal vast wel op opgelost raken maar hoe moet ik nu verder met die auto.

Zal ik SSR1 met de hand doen? Of heeft dat weinig zin?
Best nu nog step 2 en 3 van meg manueel doen? of de auto zo laten?

graag hulp

bedankt
Joris
 
Tim zei:
Het niet starten kan komen door de koolborsteltjes. Meestal zijn die ingedraagd binnen een paar uurtjes, maar soms haperen ze wel eens. Mocht je problemen hebben dan meld je je maar en lossen we het op.


Denk inderdaad dat het af en toe een haperingetje is met de koolborsteltjes.

Heb net even op 1 een paar keer aan en uit gedaan maar hij startte iedere keer perfect:)^
 
mijne maakt ondertussen best wat wat lawaai ende plate wiebelt best wel
heb m ook al eens aangedraaid maarmocht niet baten.

ik neem hem de 16de ff mee
 
@Werner, je DAP500 moet vandaag weer bij je aangeboden worden. Toerenregeling was defect.
@King_Tuur, soms komt het voor dat het tandwieltje van de centrale as niet meer aangedreven wordt. Dit is een paar keer eerder voorgekomen. Kom langs of stuur je DAP even op en we geven hem service, je kan hierop wachten.
@Nick, wiebelt alleen de plaat of zit er speling op de as waar de plaat aan vast zit? Of wiebelt misschien het hele huis waar o.a. het contragewicht aan vast zit? Door het lawaai denk ik dat het een lagertje is.

Voor iedereen geldt dat we service verlenen binnen 1 werkdag en dat de verzendkosten vergoed worden.

Trouwens, inmiddels zijn de eerste 1000 machines bijna allemaal verkocht. De problemen zijn volgens belofte en schatting van de fabriek (
 
speling op de as Tim
ik neem hem mee de 16de .kijken we dan ff

heb nog een dap met 4inch pads deze loopt nog heerlijk soepel
jij krijgt trouwens ook nog eendefecte backingplate van me, en ik heb dr nu NOG een voor je:-"
 
Inderdaad Tim, woensdagmiddag, en de maandag verstuurde DAP500 is al weer terug in huis, hersteld!

Zoals ik in een pm al schreef, aan ieder apparaat kan wel eens wat kapot gaan, maar het is juist de afhandeling van een klacht/probleem dat belangrijk is. Wat dat betreft niks dan lof voor Carclean, zelfs op zondagmiddag binnen krap een uurtje al een antwoord op het forum, en de DAP binnen twee dagen al terug in huis!. Echt geweldig :)^