• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail Fiat Bravo Zwart Metallic

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste lezers,

Sommigen kennen me waarschijnlijk reeds van de show off "Hologrammen op de A6"...
Dan weten jullie dat ik reeds lang bezig ben met wassen en laten blinken maar dat ik nieuw ben in de "Detail Wereld"...

Maandag heb ik voor de eerste keer een full detail volledig alleen gedaan...
De auto van mijn schoonouders: Fiat Bravo
Ik ben best fier op het resultaat na een dag hard werken...

Graag deel ik mijn bevindingen met jullie...
Aangezien ik alleen was, was het moeilijk om foto's te maken van alle acties, maar ik deed mijn best...

Stap 1: zondagavond... de velgen:
- Gebruikt: Wheel Brite van Turtle Wax, oude tandenborstel (om alles gelijkmatig mee te verdelen), poetsdoek

Stap 2: maandagochtend: 07u30: Wassen van de Auto
- Gebruikt materiaal: T-bone spons, Washmit en Turtlewax Autoshampoo (ik plan om Super Slick van PB te kopen)
- en, natuurlijk gewassen volgen de 2 emmer methode

Stap 3: Kleien van de auto
- Kleien: setje van Mothers (California Gold)
- Na dit kleien, opnieuw gewassen volgens bovenstaande manier

Stap 4: Pollijsten 1e keer
- Materiaal: Dap900 witte pad (verdelen stand 2, inwerken stand 4)
- Produkt: Mezzo van Monello

Stap 5: Pollijsten 2e keer
- Materiaal: Dap900 licht groene pad (verdelen stand 2, inwerken stand 4)
- Produkt: Finale van Monello

Stap 6: Voeden van de Lak
- Materiaal: Dap900 zwarte pad (verdelen stand 2, inwerken stand 3)
- Produkt: Black Hole van PB world

Stap 7: Waxen
- Materiaal: Dap900 rode pad (stand 2)
- Produkt: Collonite 845

Opmerking / vraag:
Deze stap was de moeilijkste vond ik. Het produkt heeft de neiging om de spetteren, je gebruikt snel te veel en het uitpoetsen was hel...
Wat doe ik hier verkeerd? Naar mijn gevoel, nog minder produkt gebruiken, langer curen?

En dan nu,... het resultaat... om 19u00!!! (Ik was kapot!!)

Zo vrienden, ik hoop dat ik fier mag zijn op het resultaat.
Toch is kritiek, opmerkingen,... zeker welkom!
Ik kan nog veel bijleren.

Oh ja, vorige keer kreeg ik de opmerking om de draad over mijn schouder te hangen... Deze keer is hij er niet afgeweest ;)

Vele groeten!
Steven

Steven zei:
Stap 7: Waxen
- Materiaal: Dap900 rode pad (stand 2)
- Produkt: Collonite 845

Opmerking / vraag:
Deze stap was de moeilijkste vond ik. Het produkt heeft de neiging om de spetteren, je gebruikt snel te veel en het uitpoetsen was hel...
Wat doe ik hier verkeerd? Naar mijn gevoel, nog minder produkt gebruiken, langer curen?

Zo te horen veel teveel product gebruikt. Van de 845 heb je maar HEEL weinig nodig, met slechts enkele druppels (2) doe met gemak een hele motorkap (soms zelfs meer). Dus heel zuinig aanbrengen.

Mooi resultaat hoor, goed gedaan.

Voor wat betreft de 845, absoluut eens met Stimpy, als het gaat spetteren is je pad compleet verzopen in de wax, en das echt niet nodig.
Heel dun aanbrengen, en rustig werken.
Af en toe met de machine uitgeschakeld nog even hier en daar op de lak deppen om nog wat meer product uit je pad vandaan te krijgen.

Vaak zie als je heel dun werkt niet meteen of het goed aangebracht is, maar na een klein minuutje begint hij te drogen en zie je het wel.
Als je hem dun genoeg aanbrengt kun je hem ook heel makkelijk uitbuffen, zelfs na een half uur curen nog.

Hey hey!

Eerst en vooral, heel erg bedankt voor jullie tips!
Mijn schoonouders waren zeeeeeer enthousiast.
Ook iets anders leuk: de kindjes hier in de straat zijn komen vragen of wij een nieuwe auto hadden... haha!

Betreft bandenzwart... staat zeker op mijn verlanglijstje maar ik heb voorlopig door de aanschaf van de DAP een compromis moeten maken met mijn vrouw :-)

Groeten!

Mooi resultaat! Heb je die krasjes van die eerste foto's er nog uit kunnen krijgen?

:-)^ Ziet er weer schitterend uit. Beter als nieuw. Je mag zeker trots (fier) zijn op het resultaat.

Ik ga zelf binnenkort een zwarte Abarth 500 aanpakken. Ik hoop dat ik hetzelfde resultaat ga krijgen. (ben ook nog een beginner)

prachtig resultaat,

En dat teveel aan product... tja zo leren we het :)

Nu heb je extra gezwoegd en gezweet waar het niet nodig was, op deze manier heb je snel door dat er teveel aan product was :lol

grtz

Ook de foto's van het polijsten lijken er op te duiden dat je redelijk veel product op brengt en het niet voldoende uit werkt. Tenzij dit een foto is net na het verdelen, want dan klopt het natuurlijk weer wel wat ik zie.

Mooi resultaat behaald en prima Show Off.
Complimenten. Leest plezierig weg.

Hallo Steven!!

Ik kan maar 1 ding zeggen/schrijven" BRAVO " :lol

Echt goed gedaan hoor, dat van die wax is goed om te leren,zo zal je volgende keer veeeeeeeeel zuiniger werken (en zal je ook een stuk sneller klaar zijn!!)
De auto blinkt keigoed hoor(die van jou is ondertussen ook helemaal klaar?)

De schoonouders zullen wel erg tevreden geweest zijn,misschien kan je ze eens laten"weten" dat je eigenlijk nog iets nodig hebt om het helemaal af te maken(voor de banden),en wie weet stellen zij wel voor om een "geste" te doen.
Tenslotte heb jij er heel de dag voor gewerkt en dat is dan toch wel het minste dat ze kunnen doen zeker.:-b

Heb vandaag op het werk ook al eens mogen gaan kijken naar mijn komende project(en): Opel Vivaro en Opel zafira.
Is voor in of na mijn verlof.

Groeten Danny

ps:als je rubber-vinyl-plastic care van mothers neemt ,heb je 3 in 1(ook voor de banden dus!!)

zorg gewoon dat je interieur een beetje vuil wordt en dan heb je toch ook een reden om iets bij te bestellen?:ja

volgens mij zijn er ook huis-tuin-keuken-hulp-truukjes die de banden ook zwart maken ,ik weet alleen niet meer waar ik dit gelezen heb op het forum

Super gedaan, ik heb pas tijdens een meeting geleerd hoeveel product je eigenlijk moet gebruiken.
Ik heb met een DAP Natty's opgebracht en met 1 keer een pad met product te hebben gevoed met wat druppels een hele zijkant van de auto gedaan.

Ook de foto's van het polijsten lijken er op te duiden dat je redelijk veel product op brengt en het niet voldoende uit werkt. Tenzij dit een foto is net na het verdelen, want dan klopt het natuurlijk weer wel wat ik zie.

Beste lezers,

Dit zijn inderdaad foto's na het verdelen... Ik hoop dus dat ik de goede richting uitga...
Toch nog even enkele bedenkingen....

Als jullie aan een nieuw stuk beginnen, nemen jullie dan niet iedere keer nieuw produkt?
Ik schrok van de opmerking ivm de natty's... hele kant van de wagen...? Hoe doe je dat dan?

Groeten,
Steven

Ps: net bezoek gehad van mijnen nonkel... Mag zijn BMW 320 ook doen...
Hahaha... ik ben gelanceerd....

Als de pad wat vochtig is dan ga je nog steeds goed.
Let wel vochtig, dus niet zeik nat.

Soms zie je moeilijk dat je product aan het opbrengen bent maar na het curen zie je duidelijk de "waas"

Ik zal dat zeker onthouden.
Denk dat het zeker ook telt voor de wax want met Finale of Mezzo, heb je toch echt wel produkt nodig denk ik ...
Ook was't erg warm maandag... Lak bijna heet... niet ideaal he....

Groeten,
Steven

Hey Steven,

Heb me vandaag helemaal laten gaan hoor op de sddag( zonder zon en met enkel regen :-b )
Een paar leuke aankopen gedaan en dus flink wat korting meegenomen,jihaaa!

Danny