• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail nieuwe auto

Evt

Detailing trainee
16 feb 2024
76
45
donderdag is het zo ver, dan gaan we de nieuwe auto van mijn vriendin bij de dealer ophalen. Ik had al gevraagd om de auto niet te wassen en zeker geen wax of dergelijks op te smeren. Nu nog hopen dat ze zich eraan houden. Ik wilde het plastic er nog aan laten, maar dat vond mijn vriendin te overdreven

De auto zetten we direct in de werkplaats en om hem daar te wassen ontijzeren evt te kleien en polijsten. Al twijfel ik over het kleien en polijsten.
Even een stappenplan.

- Velgen met brakebuster foamen, schoonmaken en afspoelen. Non ferro rondje of er al wat ijzer op de velgen zit.
- hele auto foamen en wassen met twee emmers
- rondje non ferro op de rest van de auto.

- kleien?? Als ik klei wil ik de finish van menzerna 3800 gebruiken.

- painter cleaner (kan dit machinaal en op welke stand van de dap)?
- gyeon prep
- fusso wax smeren en laten vuren in de werkplaats

Ben benieuwd of jullie zouden kleien? Mijn twijfel zit hem in de evt marring die ik kan ontwikkelen. Ik denk niet dat marring met alleen een paint cleaner te verwijderen is, waardoor een finish met de dap onvermijdelijk is.

Het is een wagen die niet meer dan een paar km zal rijden naar de werkplaats om vanuit daar bescherming toe te passen.
 
-Paintcleaner kun jecprima machinaal doen met lagere machine stand.
-Als je Menzerna 3800 (becvat cleaner) gebruikt kun je de paintcleaner stap overslaan.
-Gyeon prep is aan te raden idd.
-Fusso wax vooral dun smeren. Wat ik doe is in het midden van een paneel beginnen en uitwaaieren naar de buitenkant/naden van dat paneel dan ga je minder snel te dik daar.
-De wagen heeft al een heel parcour afgelegd voor ie bij jou is ik zou em eerst goed wassen enz en dan check of clatyen nodig is. Bv door met plastic boterham zakje over de lak te voelen.
 
zou je eerder kiezen voor een 3800 of een pakntcleaner?

Boterhamzakje gaat mee :) thanks