• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detail over meerdere dagen uit smeren?

ATS

Detailing addict
11 okt 2010
276
62
Normaal zet ik mijn eigen auto een weekend lang binnen op mijn werk, maar dan ben ik een hoop vrije tijd kwijt.
Voor mijn vriendin's auto wil ik het anders doen.
Maar vroeg me af of dat vaak zo gedaan wordt en er nog opmerkingen of tips zijn hier voor.

Plan is om gewoon s'avonds een stuk je te doen.
bv alleen het dak, of motor kap. de auto wordt niet echt gebruikt en zit onder de swirls.

Dus ik dacht aan, wassen, kleien, polijsten van een deel van de auto en een paar dagen later weer verder gaan met de andere delen, ook weer wassen kleien en polijsten.
Tot de auto helemaal gedaan is. dan de auto weer wassen en met bv monello finale 1 keer helemaal en in de wax zetten.

Graag verneem ik of mijn stappenplan kan werken of dat er toch wel een aantal nadelen zijn.
 
Zou prima moeten werken. Het enigste probleem wat ik kan bedenken is vogelpoep oid die op de vers gepolijste lak gaat inwerken.:'(
 
Als je 1 deel helemaal gedaan hebt is het een kleine moeite om er een sealant over te smeren, als je klaar bent met de rest doe je hem of nog een keer helemaal met sealant of wax.
 
+1 met Rolf

Mijn eigen auto doe ik ook wel eens deel voor deel.
Ik was dan dat deel en de aangrenzende delen, clay het te behandelen deel, polijst dat stuk en werk het af met een wax / sealant.
Op die manier heb je alles in eigen hand en kan je prima je eigen tempo bepalen.
 
Deze vraag wou ik toevallig vandaag ook gaan stellen! :-b

Nu heb ik alleen nog 1 klein vraagje,
Als ik het hele stappenplan gaan doen,

Wassen
Kleien
Polijsten
Sealer & Glaze
Wax

Wanneer kan ik best de paintcleaner (Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner) gebruiken?
Gewoon n het kleien, of na het polijsten zodat je ook je ook het polijst middel verwijderd, of kan ik dit gewoon met spray en wipe doen?
Ik weet dat er speciaal spul is voor het verwijderen voor polijstmiddel, maar dat heb ik (nog?) niet!
 
Het is een pre- wax dus ik denk voor je iets van wax (of sealant) aanbrengt ? ;)
Aangezien deze een cleanende eigenschap heeft zal deze cleaner ook een daarvoor aangebrachte glaze beschadigen of verwijderen.
Zelf zou ik die pre-wax cleaner lekker achterwege laten of je moet hem in jou geval na het polijsten en voor het glazen toepassen.
 
Na het polijsten, anders verwijder je de glaze en sealant als je het voor de wax doet. ;)
Weet niet wanneer je (Sjefke) van plan bent weer een behandeling te gaan doen, maar in de zomer sla ik zelf de sealant over (gebruik ik uitsluitend om de winter te overbruggen).

Edit: Juffer heeft zijn bericht al gewijzigd, dus de mijne is eigenlijk dubbelop.