• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail Skoda Octavia 2007

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Een paar weken geleden heb ik de auto van mijn zwager een detailbeurtje gegeven. Ik heb het erg druk gehad met de auto waardoor ik niet veel foto's heb gemaakt. Helaas heb ik nog geen DAP of rotary ter beschikking dus is het allemaal handwerk geweest. Deze auto heeft voor het laatst vorig jaar september de krasstraat gezien. Tegelijkertijd heb ik mijn schoonvader ook een introductie gegeven in het detailen. Hij vond het een heel werk maar was zeer tevreden met het resultaat. Ik heb van de auto van mijn zwager voor en na foto's en van de auto van mijn schoonvader alleen maar na foto's. Mijn schoonvader is altijd al heel netjes op zijn auto. Na het kleien zag de klei er bijna ongebruikt uit en dat voor een auto van 10 jaar oud.

IMG_5607.jpg


IMG_5609.jpg


IMG_5611.jpg


IMG_5612.jpg


IMG_5614.jpg


IMG_5615.jpg


En hier dan de auto van mijn schoonvader.

IMG_5616.jpg


IMG_5617.jpg


Is bij beide auto's een mooi eindresultaat al zeg ik het zelf :)
 
Bedankt voor de complimenten. Maar wat heb ik de auto vervloekt. Ik heb hem helemaal gedaan en binnen in de auto zat een complete hond qua haar. De binnenzijde van de auto ben ik ongeveer 8 uur mee bezig geweest om hem weer toonbaar te krijgen. In de 2 jaar dat hij in bezit is van mijn zwager is er binnenin niets aan gedaan.
 
Thnx, afgelopen weekend heb ik mogen werken met een rotary en een DAP. Wat mij betreft komt er zeker snel een DAP. Wat is dat een verschil zeg. Ook qua resultaat.
 
Meteen ook in allebei de gevallen de typen met het lange dak. Respect voor je werk.
Ze zien er wel weer bijzonder mooi uit moet ik zeggen!

Wat sneu dat je geen interieur foto's hebt gemaakt van die van je zwager. Mogelijk had het hier een Sticky kunnen worden van hoe het vooral niet hoort.....:D
 
Was inderdaad wel een goede geweest :D Janhenduk, hier ook op het forum, kan er over meepraten hoe de staat van de achterbank was.
 
Ik heb de Octavia gewassen met Dodo BTBM, vervolgens met de Basics of Bling klei van Dodo met Born to be Slippy. Vervolgens Paint Cleaner van Meguiars, glaze van Mothers en afgewerkt met een carnaubawax (die nog op moest). Wilde het een en ander testen. Gebruik op dit moment bijna de volledige PB line. Als wax gebruik ik nu Natty's blue en Dodo

De Volvo is volledig gedaan met het stappenplan van Mothers.
 
cavemania zei:
Ik heb hem helemaal gedaan en binnen in de auto zat een complete hond qua haar. De binnenzijde van de auto ben ik ongeveer 8 uur mee bezig geweest om hem weer toonbaar te krijgen. In de 2 jaar dat hij in bezit is van mijn zwager is er binnenin niets aan gedaan.

Niet om te zeuren over je zwager en je zus, maar als een auto er zo uit ziet, ben ik ook wel benieuwd hoe hun hut (woning) er uit zal zien... :D
 
Hun woning is zeer netjes. Daar heeft m'n schoonzusje het voor het zeggen! Ik heb haar auto ook gedaan. Die was op zich nog wel netjes. Mijn zwager interesseert het allemaal niet zo veel... En auto wassen heeft ie al geen zin in, de wasstraat is al bijna te veel werk :eek:
 
Ziet er weer netjes uit! :)^ Wel jammer dat het voorruitzicht nu is dat je zwager de boel waarschijnlijk weer laat vergaan..:(