• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailbeurt van een Z4 3.0i

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
46
Deze Z4 3.0i heb ik gedurende 3 avonden gedetailed en staat nu lekker te glimmen in de garage ,^^
Ik heb zeker niet alle swirls / krassen weg kunnen krijgen, maar dat was ook niet mijn insteek.

Auto was voorzien van vrij veel swirls en had schade op de achterbumper, er zat een horizontale kras van ongeveer 30 cm op de achterbumper welke erg zichtbaar was, deze schade heb ik voor zeker 90 % weg gekregen met onderstaande stappenplan.

Op de zijkant van de achterbumper zitten ook 3 kleinere horizontale krassen welke door de lak zijn, deze heb ik echter wel een stuk minder zichtbaar kunnen maken. Bovendien zat de stoffen kap onder de witte vegen van waarschijnlijk opgedroogde wax, deze heb ik nog niet helemaal weggekregen. En daarnaast zat er een grote doffe plek op de linker voorlamp welke ik icm met kleien en polijsten met groene pad en finale weg heb gekregen.
Tenslotte zijn de velgen in redelijk slechte staat, deze heb ik met de zwarte cone gepolijst om deze weer toonbaar te maken.

Ik heb geen voor of tijdens foto's gemaakt, alleen na foto's dus :)

Wat heb ik gedaan:
- Foamen
- Wassen met NXT Car Wash en Mothers Wash Mitt, 2 emmers en 1 grid guard
- Kleien met Quick Clay Detailing System
- Cabriodak met APC 1:10 ingespoten met een zachte borstel schoongemaakt
- Afspoelen
- Monello mezzo op oranje icm een Bosch exe460
- Menzerna finale op lightgreen icm een Bosch exe460
- Black hole op zwarte pad icm een Bosch exe460
- Mothers mag en alu polish
- Poorboys Ex-p with carnauba
- Carpro Reload

Verder nog:
- Banden: Meguiar's Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Velgen: Apc icm IronX
- Rubbers:Meguiar's Trim Detailer
- Leder: Gliptone leather conditioner
- Cabriodak: Turtle wax Softtop conditioner

Voor nu ziet het er goed uit, wellicht dat deze auto volgend jaar een uitgebreidere detailbeurt krijgt en in de Cquartz wordt gezet, dit heb ik momenteel ook op mijn Audi zitten en ben daar nog steeds erg tevreden over!

263f1x1.webp

fnh7yt.webp

kb3es6.webp

35bxxlz.webp

15ro9jn.webp

dzgr2w.webp

Prachtige auto! Zoals alle Z modellen van BMW eigenlijk... Nette klus, jammer dat je geen "voor"-foto's hebt :-"

Ow en over je kenteken, dit heeft eigenlijk geen zin natuurlijk, haal dan de middelste letters weg :ja

Wat een lelijk model!:rules

Mooie detail! :-)^

Maar hoef je hem niet na te bewerken met een Dual Action machine?