• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailer spray na wekelijkse wasbeurt

Wil

Detailing addict
22 mei 2009
44
65
Na een vraag over wax op de kleur silver (Topic: Goede wax voor de kleur silver) heb ik de Wolfgang Fuzion gekocht. :grinning:

Nu was ik iedere week mijn auto met Dodo" Born to be Mild" en zit te denken om eventueel na de wasbeurt een detailer te gebruiken met carnauba en/of polymeren zoals Mequiars M135 en Poorboys QD+.

Mijn vraag is of dit nu een extra toevoeging geeft aan de wax zoals glans, beading en bescherming "?" aangezien ik dit nu al zeer goed vind.
Ik ben van plan om de auto tussen de vier en zes weken te waxen. (ligt een beetje aan hoeveel tijd ik over heb in het weekend :-" )

Graag hoor ik wat jullie mening en ervaringen hierover zijn.
 
Je kan het doen, maar ik merk wel dat een goede wax betere resultaten achterlaat.
De beading werd er bij mij altijd wel mooier van en de glans ook.
Ik had eerst meg liquid wax en ben overgestapt naar dodo light fantastic.
Wat een verschil in behoud van beading zeg!!
Ik heb er nog geen UQD bij nodig gehad en de beading is nog goed.
En dat is toch ook al zeker 2 maand geleden.
Nu ik zo denk, hij houd het al lang goed vol :)^
 
Water met minder kalk dat scheeld al veel. Ik zelf gebruik een kalk filter tussen de water leiding en de hogedruk spuit. Zelf gebruik ik ook Last touch van Meguiar's en van Poorboy's Spray en gloss - qd+ of spray en wipe. Werkt allemaal prima. ps een beste drying towel is ook al een goeie stap. Maar je moet zelf weten wat jij het lekkerste en fijnste vind werken.:)^
 
Toevallig vandaag de auto gewassen en daarna Meg UQD erop gedaan (Fuzion wax).
Lekker spul, maar niet te vaak vind ik. Maakt de wax iets 'ruwer' na verloop van tijd.

Eens per 4 wasbeurten doe ik het nog even met een quickdetailer voor de 'mooi' :heart_eyes:
 
tinus zei:
Toevallig vandaag de auto gewassen en daarna Meg UQD erop gedaan (Fuzion wax).
Lekker spul, maar niet te vaak vind ik. Maakt de wax iets 'ruwer' na verloop van tijd.

Eens per 4 wasbeurten doe ik het nog even met een quickdetailer voor de 'mooi' :heart_eyes:


Het maakt de wax iets ruwer? 8-()) Na hoeveel keer UQD gebruiken gebeurt dit dan.
In plaats van extra bescheming en degelijke "lost" het de wax op ofzo of is het de combo Fuzion met UQD.

Hebben andere detailer sprays hier ook last van?
 
Zelf was ik de auto eigenlijk elke week, meestal gevolgt (als het niet regent zoals het de laatste keren elke keer doet als IK gewassen heb, en heel de straat weer kijkt, arme jongen, arme jongen) door een laagje QD+ van PB.

Zorgt voor een mooie glans en heerlijk gladde finish.

Heb zeker niet de indruk dat het de fuzion afbreekt, maar of het echt iets toevoegd behalve het gladde en het gevoel in me koppie, weet niet.

Na een aantal keer wassen zonder QD+ door de regen (waarnee heel de straat weer kijkt, arme jongen, arme jongen) is de beading nog steeds zeer goed (ondanks eerdere problemen met de combi DoDo en Fuzion, welke denk ik niet 100% is verholpen).

Conclusie van een lang verhaal.

Het voegt voor mij voor psiegies iets toe en maakt de auto voor het gevoel (ook psiegies) iets gladder. Of het echt bescherming bied of de "levensduur" van je wax laag verlengt vraag ik me af.
 
Raar, van UQD wordt de lak superglad... :weetniet Heel vreemd.
Detailersprays zijn geen boost voor je waxlaag! Het is simpelweg een middel om (kalk)vlekjes en vingerafdrukken e.d. weg te halen en wat extra glans te geven. Vingerafdrukken zijn vettig, dus een detailspray is heel licht ontvettend, maar het haalt natuurlijk niet je hele waxlaag weg, maar een heel klein deel zal het wel afbreken vermoed ik.
 
Er zijn wat (verhitte) discussies geweest dat de Meguiars UQD en/of de M135 wel of niet de waxlaag aantast. Even zoeken op het Belgische Meguiars forum.

Ik gebruik de M135 en PB QD+. Ik kan persoonlijk eigenlijk geen verschil merken op de scooter. Nu kan het dus best zo zijn dat het oppervlak eigenlijk te klein is om daadwerkelijk verschil te zien/voelen/meten t.o.v. een auto.

Wat ik wel kan vermelden is dat een goede voorbereiding belangrijk is voor de standtijd van de wax en de kwaliteit van de wax.

Allebei de produkten geven de lak van de scooter een zijdezacht gevoel.