• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailersprays, hoe en wat ??

Dat is de hele bedoeling rond Spray & Wipe ---> Waterless Car-Wash..
Bedoeld om licht stof en vingerafdrukken enzo te verwijderen zonder te wassen.
Oppervlak insprayen en afnemen met een goede Microvezel.

Spray & Wipe en Quick Detailer doen exact het zelfde ,alleen zou S&W wat meer voor zwaarder vuil zijn ,maar dan zou ik het niet gebruiken maar gewoon wassen.

Beide ook geschikt voor kleien..:)^
 
heb ik het toch goed gelezen.
ga je dan echt geen krassen krijgen??
ik heb hem ook gebruikt voor het kleien,en inderdaad na het wassen .
 
Dat is natuurlijk afhankelijk van de vervuiling..
Als het enkel licht stof is zou je geen krassen moeten krijgen.
Maar je moet dan wel ook de juiste microvezel doek gebruiken ,één met een hoge "Plushy" factor..Als je begrijpt wat ik hiermee bedoel:grinning:

Als je denkt dat je krassen gaat krijgen kan je hem ook nog altijd wassen.
 
Over die Spray & Wipe, wereldspul (heb het in een gallon) maar heb er van de week mee gekleit, begonnen met de Quick detailer van Meg (had nog een bodempje) en verder gegaan met Spray & Wipe.
Ik vond dat er meer vuil losliet met de Meg dan met de PB. Al met insprayen zie je meer vuil loskomen met Quick detailer dan met de Spray en wipe.
Glijdt beiden wel even goed overigens. En ga ook de Quick detailer niet meer aanschaffen, tis geen enorm verschil maar toch.
 
Zojuist mijn wagen even gewassen met Gold Class en nabehandeld met de PB QD+.

Mijn ervaringen :

Aangezien mijn wagen drie weken geleden helemaal aangepakt is en deze dus niet echt vervuild is, leek mij een simpel wasbeurtje wel volstaan.
Eerst de wagen even natgespoten en vervolgens met twee emmer systeem aan de slag gegaan.
Het eerste wat mij opviel was dat de mitt als een gek over de lak vloog. ( als een paling in een emmer snot....:D )
Duidelijk dus dat de wagen nog zeer goed in de wax stond ( iets wat bij het natspuiten al goed zichtbaar was adh van de beading )
Laatste keer behandeld met Black Hole, EX-P Sealant en Natt's Red.

Telkens een deel gewassen en daarna dat deel gelijk weer afgespoeld volgens de Stimpy methode.
Dit werkt inderdaad perfect, wagen was al nagenoeg droog toen ik begon met zemen.

Na het droogzemen aan de slag gegaan met de QD+.
Ik ben nog een beetje in verwarring over hoe ik dit nu het beste kan gebruiken.
Eerst zette ik de nozzle op standje "verstuiven", sproeide mijn motorkap in en ging dit dan vervolgens opwrijven met een MF doek.
Echter tijdens het op/uitwrijven werd de MF doek al te vochtig en kon ik de QD+ dus niet goed uitwrijven.

Vervolgens heb ik er maar een tweede MF doek bij gepakt.
Daarna heb ik telkens eerst gesproeid, vervolgens met de ene MF doek de QD+ verspreiden en inwrijven, even laten drogen, en vervolgens met de tweede MF doek weer uitgewreven.

Klopt deze werkwijze een beetje, of doe ik iets verkeerd ??
Als het verkeerd is wat ik doe, dan blijf ik het wel verkeerd doen, want tjonge jonge wat een glans komt er weer van mijn wagen af.
Zelfs mijn dochter ( van 6 jaar ) viel het op, : "papa, je hebt weer een mooie bling-bling wagen".
 
EHA zei:
Telkens een deel gewassen en daarna dat deel gelijk weer afgespoeld volgens de Stimpy methode.
Dit werkt inderdaad perfect, wagen was al nagenoeg droog toen ik begon met zemen.

Er is nu al een methode naar mij genoemd! :)^ ;)

Eerst zette ik de nozzle op standje "verstuiven", sproeide mijn motorkap in en ging dit dan vervolgens opwrijven met een MF doek.
Echter tijdens het op/uitwrijven werd de MF doek al te vochtig en kon ik de QD+ dus niet goed uitwrijven.

Vervolgens heb ik er maar een tweede MF doek bij gepakt.
Daarna heb ik telkens eerst gesproeid, vervolgens met de ene MF doek de QD+ verspreiden en inwrijven, even laten drogen, en vervolgens met de tweede MF doek weer uitgewreven.

Als ik het zo lees, heb je misschien teveel product gespoten, waardoor je MF snel verzadigd was. Zelf gebruik ik QD+ voor deursponningen e.d. niet voor de hele auto, daar gebruik ik Ultimate Quick Detailer of M135 voor, maar dat gebruik ik alsvolgt:

Op een motorkap bijvoorbeeld, sproei ik 3 a 4 sprays, pak een MF en verdeel het over de motorkap, pak een droge MF en wrijf het residu weer af.
Verschil tussen de UQD en de QD+ is dat de QD+ carnauba bevat wat even moet curen, maar ik denk dat het hetzelfde moet werken allen iets langer wachten tussen de verdeel en verwijder stap.

Hoe meer de MF verzadigd raakt (de MF waarmee ik het verdeel), hoe minder product ik op de panelen spray, de MF heeft tenslotte al product in zich.