Zojuist mijn wagen even gewassen met Gold Class en nabehandeld met de PB QD+.
Mijn ervaringen :
Aangezien mijn wagen drie weken geleden helemaal aangepakt is en deze dus niet echt vervuild is, leek mij een simpel wasbeurtje wel volstaan.
Eerst de wagen even natgespoten en vervolgens met twee emmer systeem aan de slag gegaan.
Het eerste wat mij opviel was dat de mitt als een gek over de lak vloog. ( als een paling in een emmer snot....
)
Duidelijk dus dat de wagen nog zeer goed in de wax stond ( iets wat bij het natspuiten al goed zichtbaar was adh van de beading )
Laatste keer behandeld met Black Hole, EX-P Sealant en Natt's Red.
Telkens een deel gewassen en daarna dat deel gelijk weer afgespoeld volgens de Stimpy methode.
Dit werkt inderdaad perfect, wagen was al nagenoeg droog toen ik begon met zemen.
Na het droogzemen aan de slag gegaan met de QD+.
Ik ben nog een beetje in verwarring over hoe ik dit nu het beste kan gebruiken.
Eerst zette ik de nozzle op standje "verstuiven", sproeide mijn motorkap in en ging dit dan vervolgens opwrijven met een MF doek.
Echter tijdens het op/uitwrijven werd de MF doek al te vochtig en kon ik de QD+ dus niet goed uitwrijven.
Vervolgens heb ik er maar een tweede MF doek bij gepakt.
Daarna heb ik telkens eerst gesproeid, vervolgens met de ene MF doek de QD+ verspreiden en inwrijven, even laten drogen, en vervolgens met de tweede MF doek weer uitgewreven.
Klopt deze werkwijze een beetje, of doe ik iets verkeerd ??
Als het verkeerd is wat ik doe, dan blijf ik het wel verkeerd doen, want tjonge jonge wat een glans komt er weer van mijn wagen af.
Zelfs mijn dochter ( van 6 jaar ) viel het op, : "papa, je hebt weer een mooie bling-bling wagen".