• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailing Rookie vraagt om hulp ;)

Barzi

Detailing rookie
31 okt 2018
8
15
Rotterdam
Goedemorgen!

Ik heb net een Mitsubishi Pajero sport gekocht uit 2003 welke zo te zien de afgelopen 15 jaar niet onder handen is genomen.
Nu wil ik starten met het schoonmaken van de binnen en buitenkant, alleen ben ik benieuwd naar de volgorde van de middelen welke ik moet gebruiken! Ik heb een shampoo, trim black to black, klei set, non-ferro, wax, polijst materiaal voor zacht, medium en harde pads. en schoonmaakspullen voor de binnenkant zoals leer cleaner, APC+D en verschillende borstels.

Zijn de beste stappen eerst wassen, non ferro, afspuiten, kleien, polijsten, trim back to black en dan de wax? of zit ik er dan helemaal naast!

gr.
 
Zijn de beste stappen eerst wassen, non ferro, afspuiten, kleien, polijsten, trim back to black en dan de wax? of zit ik er dan helemaal naast!

  1. Afspoelen.
  2. Kieren/Naden schoonmaken.
  3. Afspoelen.
  4. Handwas.
  5. Afspoelen.
  6. Non-Ferro.
  7. Afspoelen/Handwas.
  8. Kleien
  9. Afspoelen.
  10. Drogen.
...
  1. Trims/rubbers eventueel afplakken.
  2. Polijsten.
  3. Ontvetten. (Gyeon - Prep / Nanolex - EX)
  4. Trim & rubbers dressen.
  5. Waxen.
 
Persoonlijk doe ik altijd eerst helemaal de lak (dus incl. wax) en daarna pas de trims. Dan kan ik namelijk de afplaktape van het polijsten laten zitten (sommige waxen/sealants laten witte restanten na op de trims), en daarna tape er af en de trims aanpakken.