• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailing vereniging

dhe019

Detailing trainee
7 jul 2019
8
45
Ik vroeg me af of er ook car detailing verenigingen zijn. Misschien is het concept vereniging aan het uitsterven maar ik was benieuwd. Weet iemand hoe of wat?
 
Er zijn hier en daar wel groepjes detailers die af en toe bij elkaar komen, maar echte verenigingen zijn er bij mijn weten niet.
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986
Bij mij weten niet. Hoe zou je het voor je zien?
Er zijn best een aantal zaken die ik niet heb en wel prettig zou vinden bij het detailen:
  • Ruimte met goed licht, beschut tegen de elementen (wind, zon, regen)
  • Osmotisch water
  • Gereedschap (extractor, DAP, ...)
En verder mogelijk:
  • Gezelschap / tips / werk van anderen bekijken
  • Workshops / cursussen / begeleiding
  • Evt. wat opslagruimte voor detailing spullen
Uiteindelijk wel te regelen maar wat omslachtig op het moment. Ik zit op het moment bij de autoclub WAC in Schiedam en daar heb je wel wasboxen en krijg je de tijd maar ze zijn grotendeels dicht in het weekend / later op de avond (als ik juist tijd heb).
 
  • Leuk
Reactions: Timm
WAC is toch een sleutelclub (een kennis van mij zit daar volgens mij ook)? Tot voor kort verhuurde Mainstreet zijn ruimte in Zoetermeer ook aan andere detailers, maar sinds kort beperkt hij zich tot het geven van cursussen en het detailen voor anderen.
 
WAC is toch een sleutelclub (een kennis van mij zit daar volgens mij ook)?
Ja klopt. Ik heb nu een leasemachine dus sleutelen hoeft/mag niet. Gezien het enorme bedrag van 30 euro per jaar aan lidmaatschapsgeld en omdat het 2 minuten rijden is leek het me toch geschikt. Achteraf bleek dat het onmogelijk was om een sleutel te krijgen voor de momenten dat er geen toezicht is. :confused:
 
Dit is een stille dood gestorven, topicstarter ook al een tijd niet meer op het forum geweest. Zelf 'veroordeeld' tot de parkeerplaats achter het huis, dus zou wel oren hebben naar een plek waar ik lekker een woensdagje overdekt kan klooien....Iemand tips of deelbare ruimte in omgeving Rotterdam?
 
Wellicht is dit per regio kleinschalig op te pakken ..

Ik zit bijv. in Zwolle en zoek in de omgeving al een geruime tijd naar iets wat zou kunnen dienen om idd. de zon, wind en regen uit te kunnen sluiten. Licht en een beetje stroom met liefst ook nog wat water en je kan los.

Zijn er liefhebbers hier in de nabije omgeving die dit ook ambiëren of al iets hebben gevonden waar bijvoorbeeld meerdere mensen gebruik van zouden kunnen maken ?

Ik denk bijv. aan een aantal niet meer in gebruik zijnde oud garage bedrijven en een aantal bedrijfverzamel/loodsen die ook niet volledig in gebruik zijn.

De dhz sleutelgarage's in de regio zijn er in ieder geval niet op ingesteld dat je schoon en netjes wilt kunnen werken zonder dat je mede huurders de slijptol of tecktyl/spuitbus overdadig gebruikt of pakt :confused:

Laat staan dat je het liefst van 8 tot 20.00 uur door zou willen pakken :laughing:
 
Kan dat ?
Dan zal ik ff kijken waar je het open kan zetten o_O
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja erg zonde want dat was echt zeer gezellig en leuke tijden beleefd daar.
Epische rit daar naartoe op zomerbanden in de sneeuw en volle sneeuwstorm terug. Ik schijt niet gauw in den broek bij het rijden maar dat was even peentjes zweten!
 
In Kampen was het mogelijk om op zondag in de carwash aan de slag te gaan, maar daar moesten we dan wel iets van 20 (betalende) deelnemers hebben om het betaalbaar te houden.

Bij de laatste 2 peilingen kwamen we niet verder als 7/8 deelnemers en 50 mensen die wilde komen meeten of showen met hun auto.

Er zijn daar 10 parkeerplekken en wat we absoluut niet willen is een auto-meeting organiseren, afgezien dat dat verkeerstechnisch een teringzooi wordt wil de eigenaar dat richting zijn buren ook niet.

Bij voldoende animo wil ik daar best nog eens naar informeren maar ben bang dat we weer op een handjevol deelnemers blijven hangen.