• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailspray verschillen

CarJunkyXL

Detailing guru
4 apr 2016
611
153
38
Ik zou na een wasbeurt toch nog wat extra shine\wetlook willen hebben bij m'n auto.
Nu heb ik Monello Perfetto ondertussen in huis. Maar nu zag ik ook de Spray and Wipe en Spray and Gloss .
voorbij komen. Zorgen de Poorboy's producten voor een meer shine\wetlook effect dan de perfetto spray van Monello?

Heeft een van jullie de producten wel eens vergeleken? En zou het mogelijk zijn om de producten 1:1 te verdunnen met demiwater om enigszins de kosten nog een beetje te drukken? Of gaat dan de hele werking van het product na de knoppen?

Ik gebruik de S&W al een tijdje en dat vind ik een superproduct. Ik gebruik het altijd bij het drogen van de auto, waarbij ik eerst een paneel inspray met S&W om daarna het paneel te drogen, zodat de wrijving tussen doek en lak minder wordt (dus minder snel swirls) en er geen watervlekjes komen.

Of het ook de glans versterkt? Ik heb geen idee. Je zou kunnen zeggen van wel, omdat er dus minder snel watervlekken worden gevormd, maar verder dan dat zou ik niet durven gaan.

Ik gebruik het 1:1 verdund met demiwater en dat gaat prima.

Leuke vraag! :) Ik gebruik diverse sooorten detailer spray's, weet niet waarom maar het is zo gekomen denk ik ;) . Spray and Gloss gebruik ik regelmatig om na het drogen net even meer shine te creeren omdat er in S&G gloss enhancers zitten. Ik vind het altijd de moeite waard om de auto nogmaals na te lopen na het drogen omdat je toch net iets meer glans creeert.. Elke detailer spray, dus Perfetto en Spray and Wipe zijn ook prima om te gebruiken na het wassen. Meer allrounder is Dodo Juice Basics of bling. Dit product heeft de eigenschappen van Spray and Wipe en Spray and Gloss tesamen. Enige nadeel van dit product is dat je deze goed moet nawrijven anders droogt het product op als een waasje. PB detailers zijn wat gemakkelijker.

Detailer spray verdunnen vind ikzelf beetje onzin omdat het voor dit gebruik zo verschrikkelijk zuinig in gebruik is.

Want wat doet een detailspray nou he? Bij de omschrijving van Monello Perfetto staat het volgende: Veelzijdige en pH-neutrale detailer spray voor het verwijderen van watervlekken, zeemstrepen, stof, vingerafdrukken, vegen en meer. Ook geschikt als milde glas- en interieurreiniger.

Maar na het wassen heb ik helemaal geen last van zeemstrepen, stof, vingerafdrukken, vegen en meer. (Ik gebruik na het wassen Acquafobia en verwerk\spuit dit af met demiwater in de wasbox. Daar heet het vlekvrij naspoelen). Daarna drogen met de droogdoeken.

Dus om die reden die bij de beschrijving staat zou ik het niet hoeven te gebruiken. Maar wil WEL net dat beetje extra wetlook hebben. Voor mijn gevoel zou ik die spray and gloss eens moeten proberen. Die Perfetto gebruik ik dan wel als lube om te kleien.

Of hebben jullie nog leuke suggesties en ideeen?

Laatst bewerkt:
Sonax Brilliant Shine Detailer geeft ook een zeer goede glans en is zeer hydrofobisch.
Spray & Gloss geeft extra glans, Spray & Wipe vind ik alleen reinigend, ik gebruik dat bijvoorbeeld bij dorpels enzo maar geen extra glans vind ik.
Ook DDJ BOB detail spray heb ik graag gebruikt, ruikt lekker, werkt goed maar idd ff nawrijven.
Perfetto ruikt goed, is wat dik vind ik dus heb ik 1:1 verdund...glanst ook goed trouwens.
Er zijn er nog zoveel, welke ik ook nog eens wil testen in Quick Gloss van Waxaddict (soort spray wax) en er zijn er meer die als er 1 van bovenstaande op is getest gaat worden ;)

Dodo Juice Basics of Bling Detailing Spray geeft inderdaad een beetje glans. Met nadruk op een beetje.

Ik lees 2x dat het uitpoetsen wat moeilijker is, maar dit is te wijten aan de doek...
Als de doek te zacht is wordt het niet snel genoeg verdampt/opgenomen.
Ik had hier zelf ook last van maar op het forum van DJ staat er een heel stuk over dus het zijn meer mensen overkomen...

Enkele doeken die er uitstekend voor zijn :

Monello Peluche Verde (geen Peluche Bianco)
Dodo Juice Basics of Bling Extra-Soft Buffing Cloth (geen Fantastic Fur)
Microfiber Madness Crazy Pile (Summit ook)

Fantastic Fur en Peluche Bianco zijn kennelijk te zacht.

Die van Waxaddict lijkt mij ook een toppertje omdat het merk aardig goed is showwax

Als je na de wasbeurt extra glans wilt zou ik de spray en wipe laten staan. Die zorgt wel voor een glad oppervlak, maar verwijdert enkel wat achtergebleven vlekjes. De spray en gloss, de naam zegt het al voegt wel iets aan glans toe. Spray en gloss moet je opspuiten, luchtig inwrijven en met de andere zijde van het doek na wrijven.

Spray en wipe is prima te verdunnen. Bij spray en gloss niet doen, want je wilt juist wat glans creëren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

Ik ben juist naar deze aan het kijken. Nog niet lang in de webshop en lijkt wel een topper, alleen de naam al :-)

https://www.Carclean.com/product/Scholl_Concepts/SW30_SuperGloss_Speed_Wax_500ml_10660_103523

Kan CC hier mss op inpikken want ik vind NERGENS een review van deze spraywax...

Als ik filmpjes bekijk op Youtube, en de beschrijving lees,zou ik dan de acquafobia kunnen vervangen voor de Sonax Brilliant Shine Detailer?

De SONAX Xtreme Brilliant Shine Detailer reinigt op een voorzichtige maar grondige manier licht vervuilde oppervlakken zonder krassen achter te laten. Het verbetert de lakfinish, maakt het oppervlak van de lak glad en effen en verleent het een schitterende diepgaande glans. Frist uitgevoerde behandelingen met wax op en zorgt ervoor dat water parelend afdruipt.

Want de Sonax geeft ook een hele mooie beading en het voegt extra glans toe + beschermt de waxlaag...

• Leuk
Reacties: tembaco
De sonax doet iets meer als beschermen, het geeft een behoorlijke glasachtige glans/reflectie.
Beading en sheeting is echt enorm.
Wat ik zelf wat minder vind is dat de lak wat stroef word.

owwww
kijk nu snap ik dat ik vd vlekken over houd als ik vogelpoep met me dodo juice detailspray verwijder
heb die geconcentreerde groene van dodo juice weet alleen ff niet meer hoe die heet maar dat zal @Istnogferarie wel weten:cool::cool::cool::cool:

Ik gebruik juist Auto Finesse Glisten Spray Wax.
Na het wassen en drogen van de auto spray ik telkens wat pufjes op een paneel en dan afnemen met een doek en meteen ook opwrijven. Super glans. Het is dus een spray wax.

Wat doet detailspray? Veelzijdige en pH-neutrale detailer spray voor het verwijderen van watervlekken, zeemstrepen, stof, vingerafdrukken, vegen en meer. Ook geschikt als milde glas- en interieurreiniger.

Ik zie Detailer Spray onder andere als een product om auto's die in een showroom staan of op een beurs tussentijds op te frissen, zonder de auto buiten te hoeven wassen en drogen. Dus precies die vette vingers en stof verwijderen.

Zelf gebruik ik de Waxaddict Quick Gloss of Fo'Show Spraywax voor de finishing touch.

Beide detailerspray hebben ook wax in zich en brengen dus een beschermlaagje aan.

c8c4e448-3639-4293-8c58-f5ff45ff77a4_zpsw19uepmm.webp