• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deuken in lederen bekleden

dweomir

Detailing chief
29 mrt 2017
78
78
Nijmegen
Beste allen,

Ik had een kleine 2 wkn geleden mijn interieur weer eens gedaan en toen viel het me op (al wel vaker gezien, maar niks mee gedaan) dat op de plek waar de kinderstoeltjes staan er deuken in het leer zitten. Niet dat dit heel erg is, want de stoeltjes zullen er nog wel even staan, maar ik vroeg me af of ik deze ooit nog weg ga krijgen. Heb de stoeltjes nu op proef er uit gehaald (denk iets meer dan 1 week nu), maar de deukjes worden niet minder. Ook paar keer de deukjes "gemasseerd", maar dat heeft ook niet echt geholpen. Hebben jullie nog wat ideeen/tips?

Groetjes,
 
Leer rekt uit als deze wordt belast, of dat ooit nog terug komt in originele vorm is maar net de vraag idd. Kun je er niks tussendoen van schuimpad of iets dergelijks? Ik begrijp dat de kinderstoel nodig is en nut heeft maar je leer verpesten is ook zonde.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Top!, dank je wel. Ga ik dat eens proberen. Ik denk dat ik nu om de druk te verminderen een applicaties van Fusso Coat ga verknippen.

Greetz,
 

Bijlagen

  • IMG_3227.JPG
    IMG_3227.JPG
    250,7 KB · Weergaven: 258
Probeer het eens met een strijkbout en vochtig theedoek.
Je legt het theedoek op het oppervlak en beweegt de hete strijkbout er dan rustig overeen. Niet langer dan 30sec à 1min.

Op die wijze heb ik jaren geleden weleens kreukels of andere oneffenheden grotendeels hersteld.
 
Ik ga eens op zoek naar wat stevig schuim. Ik heb nog wat oude Monello Disco Rosso, maar die zijn volgens mij wat te soft.
Ik denk dat ik nu om de druk te verminderen een applicaties van Fusso Coat ga verknippen.

Beide pads zijn te zacht. :p (Rosso is nog het stevigst van de twee)

Ik zou zelf een kleed opvouwen en onder het stoeltje leggen. Zo heb je meer demping en verdeling van de druk.
 
Fohnen masseren en geduld, soms de volgende dag(en) nog een (paar) keer herhalen, gaat gegarandeerd lukken!
 
Kleine update: door drukte, slecht weer en auto bij schadeherstel bedrijf heb ik nog geen tijd gehad om het leer te behandelen. Wel heb ik tijd gehad om preventieve maatregelen te nemen. Plankjes gezaagd en bekleed met een oude handdoek (althans, dat dacht ik. Mijn vriendin dacht daar anders over :confused:) en isolatiemateriaal van verwarmingsbuizen gebruikt om de rugleuning te beschermen.
Knappe kinderstoel die mijn lederen bekleding nog gaat indeuken :grinning:
 

Bijlagen

  • Stap 1.jpg
    Stap 1.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 389
  • Stap 2.jpg
    Stap 2.jpg
    244,9 KB · Weergaven: 357
  • Stap 3.jpg
    Stap 3.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 385
  • Stap 4.JPG
    Stap 4.JPG
    171,5 KB · Weergaven: 451
Ik heb er een speciale beschermer voor gekocht. Lekker dik gevuld en stevig.
(Plaatje van internet, maar gelijk:)
390-5_carseat_protectmat6.jpg
 
  • Leuk
Reactions: tamer