• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deur raamrubbers schoonmaken.

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.442
193
Zoals op de foto te zien rij ik een coupé waarvan als ik de deur openmaak de ruit automatisch 1 cm zakt en weer omhoog gaat. Met enige regelmaat maak laat ik het raam helemaal zakken en probeer ik bv met een plastic staafje en stukken t shirt de binnenkant van dat rubber schoon te maken.
Wat opvalt is dat daar nog best wat vuil zit (wil ik niet want zand bv gaat krassen op het glas wat ik wil voorkomen).
Ik gebruik wel eens Apc en ruitenruinigers .
Waar ik benieuwd naar ben:
-Hoe doen anderen die rubbers schoonmaken?
-Tips?
-Wat gebruiken jullie voor spullen/middelen?
 
Als ze vies zijn, spuit ik ze in met een APC. Vaak 1:4. Even laten weten. Daarna goed borstellen. En daarna goed afspuiten met de hogedruk.
Ik had bij onze Seat toen dennennaalden tussen de raam en het rubber zitten... De ruit naar beneden gedaan. En toen met een borstel en stofzuiger alles eruit gekregen :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Bij mijn vorige auto haalde ik die rubbers gewoon even los (was bij die auto ongeveer 1 minuut werk, omdat ie gewoon geklemd zat, en met portier open zo los was te trekken). Geen idee hoe de constructie bij jouw BMW is Ric.
 
Bij mijn vorige auto haalde ik die rubbers gewoon even los (was bij die auto ongeveer 1 minuut werk, omdat ie gewoon geklemd zat, en met portier open zo los was te trekken). Geen idee hoe de constructie bij jouw BMW is Ric.
Volgens mij kun je niet zomaar de rubbers losmaken...
 
Bekijk deze link eens:

Hier wordt dit topic ook goed in uitgelegd.
Mijn ramen werken volgens een ander principe maar is nog steeds een nuttig filmpje ,ik heb ook zo’n Ali ding besteld al twijfel ik of er genoeg ruimte is tussen ruit en rubber om em door te voeren maag goed we zien het wel.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
@Ric325i laat me weten hoe het gaat. Ik heb binnenkort ook een coupé model als wagen en ik zit dan met hetzelfde probleem, dus ik hoor graag hoe je dit probleem tackelt.
 
Mijn ramen werken volgens een ander principe maar is nog steeds een nuttig filmpje ,ik heb ook zo’n Ali ding besteld al twijfel ik of er genoeg ruimte is tussen ruit en rubber om em door te voeren maag goed we zien het wel.

ik heb eigenlijk ook het probleem dat het ik het daar niet helemaal schoon krijg.
Hoe heet dat ding? Kon het op Ali nog niet vinden
 
@Brad bedankt voor het meedenken, als je goed zoekt zijn er zelfs nog iets goedkopere te vinden.
ik stuur ook ff een link middels pb
 
Zoals op de foto te zien rij ik een coupé waarvan als ik de deur openmaak de ruit automatisch 1 cm zakt en weer omhoog gaat. Met enige regelmaat maak laat ik het raam helemaal zakken en probeer ik bv met een plastic staafje en stukken t shirt de binnenkant van dat rubber schoon te maken.
Wat opvalt is dat daar nog best wat vuil zit (wil ik niet want zand bv gaat krassen op het glas wat ik wil voorkomen).
Ik gebruik wel eens Apc en ruitenruinigers .
Waar ik benieuwd naar ben:
-Hoe doen anderen die rubbers schoonmaken?
-Tips?
-Wat gebruiken jullie voor spullen/middelen?
Hallo, ik heb hetzelfde systeem bij m’n mini cabrio, ik spuit om de zoveel tijd even met hoge druk de raam rubbers vanaf de bovenkant zogezegd naar binnen en loopt deels via de binnenkant weer naar buiten, tijdens de wasstraat na het schuim moment alle ramen even open en dicht en klaar
 
Het droogt een beetje lastig daarbinnen dus lijkt me niet ideaal om met de HD te werk te gaan. Het schuim van de wasstraat is te agressief en moet je eigenlijk sowieso mijden. Een borsteltje of MF doek met wat apc werkt in mijn geval het beste.