• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

deurbekleding en dashboard schoonmaken.

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
Ik ben erg zuinig op mijn lexus is 250.
Maar er is iets wat mij vreselijk irriteert en dat is het dashboard en de deurbekleding.
Ik heb dat al op verschillende manieren schoongemaakt met doekjes, gesopt met een kwast.
En altijd weer afgenomen met schoon water maar het blijft vlekken als ik het aanraak je ziet
gelijk vingers .
Is hier iets aan te doen of moet ik er mee leren leven?
Het materiaal is een soort kunststof maar wel zacht waar het van gemaakt is weet ik niet.
Ik hoop dat er een oplossing is alvast bedankt magnepan.
 
dit is het materiaal van het dashboard.
 

Bijlagen

  • 20211217_102033.jpg
    20211217_102033.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 173
  • 20211217_102102.jpg
    20211217_102102.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 172
Ik vermoed dat het schoonmaken maar niet voeden/beschermen hier een deel van het issue is. Een interieur reiniger / dressing kan dit waarschijnlijk verhelpen.
Topic wat brad noemt kun je inderdaad even doornemen, let wel, daar wordt ook over gyeon trim (coating) gesproken, deze is naar mijn weten niet geschikt voor interieur toepassing op 'soft' kunststof
 
  • Leuk
Reactions: TimW en RoyR
Ik vrees dat je last hebt van het befaamde sticky dashboard. :/
Zoek dit maar eens op, het is een gekend probleem van de lexus is250. Hiervoor is ook een terugroepactie geweest als ik me niet vergis.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Nee het is geen sticky dashboard dat plakt en ziet er niet uit.
Misschien moet ik hier mee leven en is er geen oplossing.
Maar ik kan wel proberen of het op te lossen is.
Vr gr magnepan
 
Ik vrees dat je last hebt van het befaamde sticky dashboard. :/
Zoek dit maar eens op, het is een gekend probleem van de lexus is250. Hiervoor is ook een terugroepactie geweest als ik me niet vergis.
Exact. De eerste serie is250 kent problemen met de toplaag van het dashboard.
 
Ik heb fotos geplaatst van het dashboard als je die vergelijkt met een sticky dashboard
zou je zien dat het hier niet geld.
Heb het gister nog schoongemaakt met een beetje alcohol 40 procent en daarna drooggevreven
blijft hetzelfde je blijft vingers zien,misschien moet ik er maar aan wennen en is er geen oplossing.
 
40% alcohol is sowieso niet de manier. Je dashboard droogt hiervan keihard uit en je voed het niet. Zelf gebruik ik de Nanolex interior cleaner en voedt het daarna met Gyeon Q²M Preserve.

Ps . Kijk ook even naar de review van Jan-Willem bij de Preserve
 
Laatst bewerkt: