• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurpanelen muf

oxzhor

Detailing trainee
14 apr 2011
4
47
Hi,

Ik heb een vraagje, de binnen kant van mijn deurpanelen ruiken erg muf doordat ze een tijd opgeslagen hebben gelegen.
De buiten lucht neemt de muffe lucht helaas niet weg. Wat zou ik hier tegen kunnen doen/gebruiken?

Bedankt voor jullie feedback.

Groet,
Remco
 

Bijlagen

  • IMG_20210923_090508.jpg
    IMG_20210923_090508.jpg
    286,3 KB · Weergaven: 69
Schoonmaken..? :p

Het materiaal aan de binnenzijde zal wat poreuzer zijn en dus makkelijker bacteriën c.q. luchtjes kunnen opnemen.

Persoonlijk zou ik even goed kijken wat voor een materiaal het is. Vervolgens met een APC of APC+D en een MF-doek alles even goed boenen en afnemen. Hierna even checken of het verbetering heeft opgeleverd. Zo ja, herhalen.
 
Even ter aanvulling, omdat er wel vaker verwarring ontstaat; Deze ''soda'' is dus niet de bekende schoonmaaksoda. Schoonmaaksoda is veel krachtiger. Bakingsoda wordt o.a. gebruikt bij het maken van rijzende voedselwaren om het beter te laten rijzen, maar het wordt ook zuiveringszout genoemd omdat het een bindende werking heeft en zo geuren kan wegnemen. (Schoonmaak soda ook, maar dus sterker)