• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deze leek weet niet welke wash and shine?

Robke

Detailing addict
16 jun 2011
20
60
Een vraag van deze leek,
Ik heb een andere 2e hands auto gekocht die ik netjes wil houden…
Ik wil de auto regelmatig..1 keer in de 2 weken of zo een wasbeurt geven. Eigenlijk wil ik net zoiets wat ik van vroeger (toen ik nog erg jong was) nog ken wash and shine concept…dus wassen en op laten drogen. Wie kan me advies hierin geven, welke producten kan ik het beste gebruiken? Welke spons..doek of wat dan ook heb ik nodig, moet ik na het wassen de auto drogen? kortom hoe ga ik te werk? Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen ..alvast bedankt!

Rob

https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx

Hier staat alle info dat je nodig hebt als je wat zoekt. ;-)

Alleen wassen en drogen?
-een goede shampoo
Meguiar's Gold Class shampoo
Poorboy's World Super Slick & Suds
Mothers California Gold car wash
Dodo Juice Born to be Mild
-een microvezel washmitt of microvezel spons
Meguiar's Ultimate Wipe Wash mitt
Cobra 'The Bone'
-droogdoek
Delirium droogdoek

ik was er al bang voor:-b
Die dorogdoek ga ik zeker aanschaffen de revieuws zien er goed uit

Zou er een kleikitje ( bv die van Mothers ) bij doen, dan maak ik 'm in elk geval een keer echt goed schoon ( owkee paintcleaner erbij zou helemaal top zijn ), dan is daarna kwestie van bijhouden.
Is maar een klein werkje zonder ervaring / deskundigheid / aanslag op je portemonai, maar geeft je wel meteen een extra waar je blij van gaat worden

weer wat geleerd hier...ik wist niet eens wat kleien was man...wist niet eens dat het daarvoor bestemd was...introduktie filmpje gezien het is me wel duidelijk nu..
Dat kost me een hele zaterdag om ff de auto te doen....
Zucht vroeger was het allemaal veel eenvoudiger8-) emmertje water wash and shine erop afdrogen ....klaarrrrrrrrrrr

Nog ff een vraag, als je de auto in de was zet hoe voorkom je dan "was"plekken op de stripng enzo?

Robke zei:
Nog ff een vraag, als je de auto in de was zet hoe voorkom je dan "was"plekken op de stripng enzo?

Strippen afplakken of een siliconen vrije wax gebruiken, die laat geen witte vlekken achter.
Dus die fles groene turtle wax niet meer gebruiken...... :-b
Kunstof kan je weer mooi maken met https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB-TR16_100730

Zover ik weet hebben poorboys waxen ed geen siliconen in hun wax.

Robke zei:
Zucht vroeger was het allemaal veel eenvoudiger8-) emmertje water wash and shine erop afdrogen ....klaarrrrrrrrrrr

:lol op die bedenking heb ik mezelf ook wel al eens betrapt. :lol
Maar wat erger is: er is geen weg terug.... :no :-d

Robke zei:
Een vraag van deze leek,
Ik heb een andere 2e hands auto gekocht die ik netjes wil houden…
Ik wil de auto regelmatig..1 keer in de 2 weken of zo een wasbeurt geven. Eigenlijk wil ik net zoiets wat ik van vroeger (toen ik nog erg jong was) nog ken wash and shine concept…dus wassen en op laten drogen. Wie kan me advies hierin geven, welke producten kan ik het beste gebruiken? Welke spons..doek of wat dan ook heb ik nodig, moet ik na het wassen de auto drogen? kortom hoe ga ik te werk? Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen ..alvast bedankt!

Rob

Nou in ieder geval moet je niet je auto door de zon laten drogen, want dan krijg je allemaal van die vlekjes.
Ik zou zeggen, (als je shampoo en wax in 1 gebruikt, zoals turtle wax: wax and shine),
gewoon wassen zoals het hoort, en dan gewoon afdrogen met een microvezeldoek.
en de velgen of wieldoppen met een velgenborstel, oude afwasborstel of een goed sponsje wassen, en goed afspoelen. ;)