• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deze tijd van het jaar buiten werken? Of onmogelijk??

Roland

Detailing rookie
18 okt 2014
48
0
36
Wat te doen als je nu de tijd hebt om je auto aan te pakken, maar geen ruimte om binnen te staan??

Kan wel een partytent neerzetten om evt droog te staan, maar in hoeverre werkt de temperatuur mee?

Of producten warm van binnen halen, en het paneel dat je gaat behandelen voorverwarmen met een föhn?

Volgens mij kun je gewoon je auto doen maar let op dat de middelen die je gebruikt wel een beetje makkelijk te verwerken zijn en dat het een droge dag is.
Bovendien hoef je niet de gehele auto in 1 keer te doen. Ik concentreer me vaak eerst op het lakwerk en evt andere zaken zoals interieur/motorruim zijn prima afzonderlijk van elkaar te doen.

Qua schoonmaken en polijsten valt het allemaal wel mee
Daarbij is het juist wel handig als de lucht wat vochtig is, heb je minder stof

Met wax gaat het langer duren voordat je het af kan nemen en sommige waxen werken tegen
Collinite 845 kan je zelfs op een vochtige ondergrond aanbrengen, dus die heeft dan de voorkeur

Coatings hebben boven de 15 C nodig en een gemiddelde of lage luchtvochtigheid
Daar moet je bij dit weer buiten dus maar niet aan beginnen

Ik heb het wel eens gedaan, en zoals gezegd gaat het schoonmaken en polijsten zonder probleem, alleen aan het eind van de middag krijg je dauw op de auto, en dan wordt afnemen een drama. Daarnaast is niet iedere wax geschikt om te gebruiken met dit weer. Zelf wacht ik liever tot het minimaal een graad of 10 is, alles gaat dan net even makkelijker, en dan hoef je ook niet zo'n dikke jas aan ;).

Afgelopen vrijdag heb ik nog eens wat Collinite 845 op de Mégane aangebracht. Met dit weer wordt niet alles gelijk even droog, maar de 845 was nog prima aan te brengen.

Ik heb gisteren auto grondig gewassen, en hierna de auto behandeld met Sonax Netchield. Prima winter coating uit een spuitbus noem ik hem maar,...
Een drie maand terug net voor de de koude periode eigenlijk begon collinite 845 aangebracht. Deze was nog prima aanwezig. En nu een soort van "geboost" met de Netchield.

Met deze temperaturen lekker makkelijk en snel. :-)

ah kijk, dacht ooit ergens gelezen te hebben minimaal 15 graden, maar dan moet het met de DAP en Monello producten, en daarna Poorboys Blackhole en EX-P prima gaan lukken.

dan gaan we vanmiddag een begin maken en morgen/overmorgen lekker verder, je moet toch wat met je vrije dagen.

bedankt voor de reacties.