• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe glans

Ralph236

Detailing rookie
24 apr 2017
3
2
31
Hoi ik zal me eerst even voorstellen, ben Ralph ben net nieuw op deze forum. En heb jullie meningen nodig.

Ik heb een zwart metalic Seat Leon. En wil daar zo diep mogelijke glans in hebben. Dat als ik er in rij het ook echt gewoon opvalt Polijsten enzo dat snap ik allemaal wel maar ben op zoek naar een wax waar je zegt van wauw!

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven van welk merk een aanrader is een waarom. Alvast bedankt!!

Groeten Ralph

Welkom Ralph,

Door polijsten krijg je de meeste glans. Dit kun je nog een beetje versterken met een showwax bijvoorbeeld. Zoals Waxaddict Candygloss.

Welkom Ralph,

Door polijsten krijg je de meeste glans. Dit kun je nog een beetje versterken met een showwax bijvoorbeeld. Zoals Waxaddict Candygloss.
En wat voor polisch adviseer je mij om te gebruiken welk merk daar ben ik wel benieuwd naar?

En wat voor polisch adviseer je mij om te gebruiken welk merk daar ben ik wel benieuwd naar?

Hier kom je alleen achter door een test spot te doen. Wil je handmatig polijsten of ga je machinaal polijsten?
De polijstmiddelen die hier veel voorbi komen zijn Scholl, Monello, en ikzelf gebruik de nanolex.
Ik denk als je het stappenplan doorleest over het polijsten je hier al veel informatie kunt uithalen :)

Hier kom je alleen achter door een test spot te doen. Wil je handmatig polijsten of ga je machinaal polijsten?
De polijstmiddelen die hier veel voorbi komen zijn Scholl, Monello, en ikzelf gebruik de nanolex.
Ik denk als je het stappenplan doorleest over het polijsten je hier al veel informatie kunt uithalen :)

Ik doe het sowieso met een machine. Ja ik heb dus verschillende poets cursussen gehad bij protech. Maar die producten en behandelingen vind ik niet iets te veel geld en je bent er als je het echt goed wil doen 2 volle dagen mee bezig. En dat vind ik dus minder aan een protech behandeling.

Bij een Seat heb je kans op harde lakken waardoor je met grote zekerheid moet compounden, polijsten en finishen (voor de hoogste glans)

Een kleine greep uit het polijstmiddelen assortiment :
Gyeon Compound, Polish en Primer.
Nanolex Heavy cut, Medium cut en Finishing.
Scholl S3 en S30, misschien S40.
Monello Veloce, Mezzo en Finale.

Een kleine greep van goede pads :
Monello, Nanolex of Scholl.

Hier haal je de meeste glans mee.

Persoonlijk zou ik hierna een Lime Prime of Black Hole toepassen, ieder beetje helpt.

Hierna een lekkere wet wax.
Waxaddict CandyGloss
Auto Finesse Illusion

Enkele daagjes later zou je deze kunnen aftoppen met een quick detailer zoals:
DJ Red Mist Tropical
Waxaddict FoShow

4036.webp

Alles valt en staat met de voorbereiding, is deze ruk, dan is het resultaat ook ruk...

Je kan weken lang blijven polijsten, maar op een gegeven moment krijg je er niet meer glans in, er komt een keer een einde aan.

Je kan een glaze gebruiken zoals Poorboy's World Black Hole en deze met een show wax aftoppen. Hou er wel rekening mee dat over het algemeen de show waxen niet uitblinken in een lange standtijd.

Ik doe het sowieso met een machine. Ja ik heb dus verschillende poets cursussen gehad bij protech. Maar die producten en behandelingen vind ik niet iets te veel geld en je bent er als je het echt goed wil doen 2 volle dagen mee bezig. En dat vind ik dus minder aan een protech behandeling.

Je hebt div poetscursussen gehad en dan weet je nog niet hoe je het best aan een diepe glans komt??

Zou niet te moeilijk doen:

3 stappen polijsten Monello of Scholl
Ontvetten bv Geon prep dacht ik
Daarna af toppen met Collinite 845

Klaar en 4 tot 5 maanden beschermt!

Alle andere waxen zijn leuk en ruiken lekker de 1 smeert makkelijker uit dan de ander. Dat zal zelf moeten onder vinden.

Ik gebruik al een aantal jaar Collinite en mn Passat lijkt net een show wagen zoveel blinkt het en de collinite kost geen ruk.

Blackhol is leuk voor een maand of 2, het vult de kleine krasjes op verwijderd ze niet.
Ik gebruik blackhole voor de winter periode bv.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Quantoxx
je bent er als je het echt goed wil doen 2 volle dagen mee bezig. En dat vind ik dus minder aan een protech behandeling.

Zonder te weten wat die behandeling inhoud, kan ik je vertellen dat goed polijstwerk en alle extra's inderdaad een hoop tijd in beslag neemt. Maar dit is dan ook dé manier om de lak in topstaat te brengen. Hierna kan je middels een wax de kers op de taart leggen, maar hoe mooi de kers ook is, als de taart niet te vr*ten is, maakt die kers ook niet meer uit. Haha! ;)

+1 voor de eerdere reacties!

Greeeetz

• Leuk
Reacties: Kees-sw en Altos
Een volledige detail duurt al snel 2 dagen, zeker als je alleen werkt en de (harde) lak zo perfect mogelijk wil hebben vooor de LSP erop gaat.

Misschien is de protech super Shiner wat voor je? Langdurige super shine.

IMG_1392.webp

Maar ik denk niet dat dat de glans is wat je bedoelt, overigens zijn die protech producten nou niet bepaald detail waardig.

een knappe detail duurt minimaal 16 uur!

Ik heb ooit eens een foto gemaakt van een Protech man die een auto kwam behandelen. Van broek tot pet stond vol met Protech en in 6 uur was die klaar.

Dit was serieus de machine waar die mee bezig was. En vraag niet hoe.
7eebd392ff43f36495d48f37ec98f359.webp

Maar goed, ik ben het wel eens met eerder genoemde reacties. Als je meerdere cursussen hebt gevolgd moet je wel weten hoe je maximale glans krijgt. En dan gaat er wel meer dan twee dagen in polijsten alleen al zitten.

Zo niet, zijn er ook een paar goede voorbeelden genoemd met pads en polijst middelen en de juiste stappen ervan. En nog is het een begin die je zelf moet maken door te zien wat welk middel/pads doet op jou lak.