• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dikke laag stof verwijderen van een showroom auto, hoe?

een doek icm met spray heeft meer weerstand op de lak als deze dusters.
ze zijn statisch en de haren zijn geprepareerd waardoor stof in de vezel blijft 'kleven'
je hoeft er ook niet hard mee te wrijven, heel licht over de lak vegen is voldoende om het stof op te nemen.

nicknameless zei:
Misschien is dit een idee? :idee

Gr. Patrick

Alleen als je een dusters super schoonhoud maak je geen swirls

markprinsen zei:
Ik weet niet wat voor showroom het is maar in dealershowrooms heb je echt niet zo'n last van stof lijkt mij.

Kan je een ding verklappen. Een stofvrije showroom moet nog uitgevonden worden.

Gewoon lekker met quick-detailer aan de gang.

niet born slippy in ieder geval

pak pb spray en wipe, schaf minimaal de liter verpakking aan, je gaat het veeel gebruiken

large-mf-duster-600_400.webp

zoiets moet toch ook in nl te verkrijgen zijn?? deze kost maar 15 euro

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Versa_Angle_Body_Duster_X1180_100086

Wel even wat duurder helaas... Dan is een detailerspray wat goedkoper ;)

Precies, alle auto's worden ermee gedaan. En daarna natuurlijk nooit uitgewassen. Swirl's gegarandeerd. :-&
Dat dient na ieder gebruik te gebeuren.

Ik heb heel wat auto's afgestoft met zo'n ding, maar wees verstandig. Koop een gallon spray & wipe, (op een gegeven moment ga je het overal voor gebruiken) en een zwik goeie doeken. En ga daarmee lekker aan de gang

Niet verwijderen en gewoon de auto ophalen als je je papiertje hebt om vervolgens uitgebreid te gaan wassen :)

Zeer afhankelijk van het soort stof/vervuiling waar we over praten..maar een detailer spray en mf doek zal ook wel helpen. Ik denk toch dat je daar ook microkrasjes op die manier mee zult maken. Het geeft mij nooit echt een goed gevoel om even de auto na te lopen met deze combinatie. Dan was ik de lak toch liever voor de veiligheid.

Succes er mee ... met het behalen van je papiertje!

succes..

als je hem naar buiten rijdt.. zou ik voordat je de lak wast o i d . eerst foamen / goed afspuiten met hd..

vanmiddag toevallig bij een maatje van me in amsterdam.. die had ook een laag van 2mm (en dat was ECHT dik!!)
op zijn auto zitten

die hebben we eerst goed afgespoten

geen swirls gemaakt

ik haal hem dan eerst ff door de wasstraat denk ik :lol :slotje

nee gewoon bij de lokale tanstation afspuiten denk ik met een soort ''foam'' en dan hoogglans afspoelen

hoogglans spoelen hoef je niet te doen..
dat voegt niets toe.. tenminste.. dat deed het vorige week op mijn auto niet

ik hoop morgen een foam lans te hebben.:-"

Ik moet toch echt zeggen jongens

op dit forum word je echt heel goed geholpen !
iedereen staat klaar met een goed advies of zelfs spullen om te lenen enzovoorts

niels