• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dimitrivdw

dimitrivdw

Detailing rookie
7 apr 2009
12
0
Hallo,

Ik ben Dimitri en ik ben van Merkem uit België.

Onze (alfa van mijn vriendin en lancia en fiat van mij) wagens:

Lancia Delta 1.9 TD en Fiat Barchetta 1.7i 16v (lancia is overgenomen van mijn ouders, barchetta sinds maart tweedehands gekocht)

Samen met de ex-punto van m'n vriendin:
2mx1x8m.jpg


De alfa (sinds juni in ons bezit):
jb5i5c.jpg


Als je goed kijkt op de foto van de barchetta zit er heel wat steenslag op de neus. Ik ben nu bezig met een potje verf van de dealer de plekjes te vullen. Het is de bedoeling zelf de schade zo goed mogelijk op te lossen, en als dat niet lukt, kijken om te laten herspuiten...

Heb al heel wat opgezocht, maar heb nog geen poetsmachine, schuurpapier (meg's 3000) of dergelijke. Ben nog wat de kat uit de boom aan het kijken hiervoor... Eerst de putjes opvullen en mooi laten drogen...

Als ik zo zie wat er allemaal mogelijk is met die DAP500, krijg ik ook wel goesting om er mee aan de slag te gaan. Krasjes en swirls genoeg op die barchetta om te tackelen :)

Groetjes

Dimitri
 
Welkom op het forum! Waarmee behandel je de steenslag? Ik heb eerder dit jaar ngo een review geschreven over de Langka reparatie set, mssichein dat je daar nog iets mee kan. Op deze afstand is het lastig bepalen hoe groot de plekjes zijn. Zou je het formaat vn de foto's kunnen aanpassen? Ze zijn nu nogal groot.

Veel succes met detailen! :)^
 
Heb de foto's wat kleiner gemaakt :)

Dacht dat het forum dit zou doen voor mij.

Denk dat het al wat te laat is voor die langka set, er zijn al heel wat putjes al een tijdje opgevuld...

Ik had gedacht op meguiars 3000 grit papier en daarna polieren met de dap500. Maar niets is zeker op dit moment hoor :)
 
Welkom Dimitri, ik ken je al van het FbFC forum. De b heeft inderdaad heel snel last van steenslag.
 
welkom hier..

vullen en sanden is wel iets waar je voorzichtig mee moet zijn!! zeker zonder ervaring, zou ik niet zomaar een schuurpapier op je lak zetten..

de langka set had een betere keus geweest, maar je hebt ze nu al gevuld, en de lak is nu hard (en heb je dus weinig aan de langka kit)

in ieder geval veel plezier hier!!
en dat zijn wel een stel hele fijne wagens!