• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Discussie over gebruik polijstmiddelen op microvezeldoek.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

Ik had met een maat van mij een duscussie over het wel of niet gebruiken van polijstmiddelen op een microvezeldoek bij moeilijk bereikbare plaatsen.

Hiervoor hoef je niet apart een handpad aan te schaffen ofwel? Met die plekken bedoel ik binnenstijl deur, gaten in de vorbumper etc etc.

Dank!

Alles kan, maar niet alles is aan te raden. Een handpad kan je meer 'cut' geven dan een doek en werkt naar mijn mening ook veel fijner. Als ik toch handmatig veel moet schrobben en boenen, dan doe ik dat het liefst zo plezierig en effectief mogelijk.

+1

Daarnaast is een handpad het geld ook niet. Monello heeft nu mooi die 2 in 1....

Klikkerdeklik

ps denk de volgende keer even aan onderstaande forumregel, ik word zeeziek als ik de topic titel lees :|~* :

3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!

Tim66;317225 zei:
ps denk de volgende keer even aan onderstaande forumregel, ik wordt zeeziek als ik de topic titel lees :|~* :

3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!

:-" ik wordt zeeziek....really?

Je opmerking is overigens terecht

GMToyota;317224 zei:
Alles kan, maar niet alles is aan te raden. Een handpad kan je meer 'cut' geven dan een doek en werkt naar mijn mening ook veel fijner. Als ik toch handmatig veel moet schrobben en boenen, dan doe ik dat het liefst zo plezierig en effectief mogelijk.

Met een microfiber doek haal je meer cutting power dan met een handpad. Voor kleine stukjes doe ik altijd het polijstmiddel gewoon op een doek, goed wrijven en klaar. Het gaat dan onder de klinken, hoekjes, kantjes. Deursponingen kan gewoon met de dap/rotary met een kleine pad.

Meer cut met een doek, zoals ik al schreef: Dat kan inderdaad. Maar met evenveel cut gebruik ik dan toch liever een mf pad of mf sponsje. Werkt veel fijner dan een doek, omdat je niet met zo'n relatief grote lap bezig bent. Ieder zijn eigen voorkeur denk ik.

Ik dank jullie voor de antwoorden!!

@ Tim: Ik zal de titel volgende keer iets anders aangeven!!