• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit de juiste volgorde?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Wil binnenkort (lees als het droog is en blijft) de auto detailen in etappes, dus deel voor deel helemaal gereed maken, en wil de juiste volgorde weten.

1 Wassen met overdosis shampo.
2 Kleien met Mothers California Gold (japanse lak silvermetallic).
3 Met Dap900 v3.0 en Poorboys Professional Polish op orange pad, indien spot niet goed Mezzo op orange pad.
4 Nabewerken met Raffine Finale op witte pad indien de PB Professional Polish niet genoeg is.
5 Nawrijven met Microfiber doek ingespoten met Eraser??
6 Poorboys White Diamond aanbrengen.
7 Daarna een wax aanbrengen, welke uit mijn verzameling weet ik nog niet maar hoeft geen 3-6 maanden te houden.( Collinite 476s, Collinite 845, Meguiers NXT 2.0 paste of Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Wax.

Graag op en / of aanmerkingen van de professionals.

Pb prof polisch weet je zeker dat je deze cleaner met een oranje cutting pad gaat aanpakken? Ik weet het niet zeker maar ik zou denken dat je deze met een pad zonder cutting zou moeten verwerken of anders wellicht een witte maar oranje lijkt mij te grof...

Ric325i, zou dat niet kunnen?
Ik dacht neem dan een lichte cuttingfactor pad omdat de polish geen "schurende" eigenschappen heeft om lichte swirls weg te halen, maar misschien denk ik verkeerd.
En op een witte pad zal dat denk ik geen swirls weghalen, maar waarschijnlijk zul je wel gelijk hebben.
Dank u.