• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit keer wil ik het goed doen!

Citroenvisa

Detailing trainee
28 mei 2016
10
47
34
2 jaar geleden heb ik na het polijsten de Citroën C5 Tourer in de Pure gezet, maar dit was een grote teleurstelling. Al bij de eerste wasbeurt na 2 weken viel het me op dat er nauwelijks beading was. Het aanbrengen was mislukt, hoogst waarschijnlijk door de stap wassen met afwasmiddel over te slaan. In de tussentijd de auto bijgehouden met Wax en vorig jaar nog met 1 stap gepolijst. Allemaal leuk en aardig maar nu moet het maar weer een keer goed gebeuren.

Gisteren heb ik de Gyeon Syncro Evo kit besteld en aangezien dit geen pakje boter is moet het nu gewoon goed gaan. Hieronder hetgeen wat mijn idee is:

Ik begin op donderdag met het wassen, kleien en 2 staps polijsten etc van de auto. Vervolgens moet ik er op vrijdag even mee naar mijn werk, maar als het even kan ga ik op de brommer zodat de auto binnen kan blijven slapen. Mijn eigen garage is te klein om te coaten, dus op zaterdag ga ik ermee naar een plek waar ik de coating kan aanbrengen.

Alvorens ik daarmee begin ga ik eerste de auto weer wassen met afwasmiddel en warm water, drogen (met compressor ook) en voorbereiden met Gyeon Prep.

Dan het coaten --> werken per paneel en daarna gelijk afnemen? Daarna een uur wachten en laag 2 eroverheen van Mohs. Zijn die 2 lagen eigenlijk aan te bevelen?
Vervolgens weer een uur wachten en Skin aanbrengen. De auto blijf daarna een nacht binnen slapen en de volgende dag zal ik hem ophalen.

Is het een idee om dan gelijk nog Cure aan te brengen? Gevoelsmatig is dat een beetje overkill.

Ik hoop dat mijn idee om een coating goed aan te brengen in orde is zodat ik lang (minimaal een jaar) plezier aan kan beleven.
Tips hoor ik graag!

1655369080717.png
 
Wat RedCat zegt is inderdaad heel belangrijk.
Zorg er bij het drogen wel voor dat je alle hoeken en kieren echt goed droog blaast, 1 druppel vocht (water, prep of zweet) op een verse nog niet uitgeharde coating is een doffe plek. Zelf ben ik geen voorstander van afwasmiddel gebruiken en gebruik ik liever een autoshampoo zonder toevoegingen.

Bij het ontvetten spray je op de doek en maak je die doekt goed nat, daarmee neem je een paneel af. Je wast als het ware het paneel nogmaals met de prep.
Zelf gebruik ik dan een andere doek om dat paneel nog een keer droog te wrijven.

Verkijk je niet op het aanbrengen en afnemen van de coating, dat is (zeker op een station) een behoorlijke klus en al helemaal in deze temperaturen.
Je wil 2x de Mohs aanbrengen en daarna de Skin en dat is in je eentje wel aardig aanpoten.
Ik draag bij het aanbrengen ook nitril handschoenen om contact met de lak te vermijden.

Met Cure aanbrengen wacht ik altijd zo lang als mogelijk en dat breng ik vlak voordat ik de auto naar buiten rijdt pas aan.
De cure is bedoel om de verse coating tegen vocht (regen / dauw) te beschermen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Zrobb
Daarmee bedoel ik dat je flink de gang erin moet houden met het aanbrengen en afnemen en dat 3x.

Stel je begint om 8 uur, dan ben je 9.30u klaar met Mohs laag 1.
2 uur wachten is het 11.30u en ben je om 13.00u klaar. 2 uur wachten dan begin je om 15.00u met de skin, daar ben je dan 16.30 mee klaar.

Das een dag van 8 tot 16.30 waarbij je flinke intensieve arbeid hebt verricht.
Verkijk je er niet op hoeveel concentratie en spierkracht erbij komt kijken.
1 plekje vergeten of 1 plekje waar vocht op komt en je bent terug bij af.

Goed licht vanuit allerlei hoeken, nitril handschoenen en een hele berg doeken (ga maar uit van een 30-35 doeken) ga je absoluut nodig hebben (er vanuit gaande dat je per paneel een doek gaat gebruiken).