• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DM's Honda X-ADV en Skoda Octavia

Ok. Ik zoe dat de spray en wipe net zo duur is als de claylube, de dodo juice slippy is 1,50 goedkoper en 500ml ipv 473. Maar; de dodo heeft volgens de video een normale vernevelaar.. ik denk dat ik vooral dat nodig heb.. want nu heb ik een pisstraaltje uit de poorboys sprayer en op plat oppervlak is dat nog wel ok maar op de zijkant loopt het meteen omlaag en ik denk dat Ik daarom zo veel gebruikt heb.. ‍♂️

iemand tips welke sprayers er op de poorboys flessen passen..?
zou een dergelijke vernevelaar ook wel willen hebben voor de bugsquash wabt dat was ook geen doen eigenlijk..

of doe ik wat fout met de PB sprayers? De standaard wit blauwe.
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Dat denk ik ook, als je druppeltjes op de lakt spuit, dan heb je al snel genoeg lube, bij een straaltje heb je alleen heel lokaal lube op de lak liggen. Ik zelf gebruik Spray & Wipe als lube en verdun dat (50% S&W, 50% water), en gebruik een Monello flesje met bijbehorende sprayer. De fles heeft ook een maatverdeling dus dat is makkelijk bij het verdunnen. De kunst bij die sprayers is om ze niet zo vast te draaien dat ze compleet vernevelen (en de nevel wegwaait) maar iets losser zodat je allemaal fijne druppeltjes sproeit. Afhankelijk van het weer stel ik 'm dus ook wel eens iets vaster of losser. Overigens koop ik de S&W in gallons, dat is op de lange duur veel goedkoper.
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Ok ik zal eens kijken naar andere flessen of sprayers.. ja grotere flessen is uiteraard voordeliger maar ik wilde eerst het e.a. uitproberen om te zien of het beviel of niet ;)
 
Met SSR1 bezig geweest icm zwarte pad.. handmatig.. dat deed iets.. niet bijzonder veel.. maar je zag wel verbetering.. nu zitten er echt bijzonder weinig op de lak.. hij is destijds gespoten en daarna nooit gewassen.. wel door de spuiter gepoetst na het spuiten en ik denk dat hij niet de beste poetser is zeg maar.. die spuiter is ook een hobbymatig petsoon en geen pro al is het resiltaat van zijn werk echt wel netjes… maar eventuele swirls van fout wassen waren er dus niet…

Maar wellicht had ik langer met de hand bezig moeten zijn maar je krijgt er echt lamme pote van.. ik had ook nog een 3 kleuren zwart-rood-geel pad. Had me niet echt verdiept erin en ik dacht.. laat ik het met geel kort proberen.. dat was geen succes.. haha. die is veeel te hard bleek.. Dit was allemaal op het voorspatbord.. zat ineens vol met kleine krasjes.. oeps…

De rest leent zich er op deze fiets niet voor, maar heb ook even kort de DA machine geprobeerd, zwarte pad.. de lichte krasjes van de gele pad waren allemaal verdwenen.. dus ik blij.. heb uiteindelijk de hele fiets afgemaakt met black hole en daarna met ex-p. De ex-p heb ik iets van een uur laten zitten en toen uitgepoetst. Beide producten werken prettig vind ik.. met groene doeken van monello.

tis op de foto moeilijk erop te zetten maar ik vind dattie behoorlijk glimt.. ik vinnet geslaagd..
maar ik moet (op de auto iig) zeker nog meer oefenen met de swirl techniek.

A7DC2E7D-340D-4215-B0B2-68C30FAA96F4.jpeg
 
Dan is de lak op je fiets behoorlijk zacht, normaal gesproken had je toch minimaal de witte pad moeten hebben. Wat handmatig betreft, je kunt ook een witte handpad bestellen, die zit net een stap boven zwart en heeft wat meer bite, dat zal ook een serieus verschil maken in de energie die het je kost. Een oranje handpad zit qua hardheid dicht bij de gele kant van de handpad die je gebruikt hebt.
 
Vandaag weer gewassen en motorkap gekleid. Blijkbaar moet de Poorbooys Clay Lube sprayer biiijna helemaal dicht gezet worden, en dan hard in 1x inknijpen.. dan komt er een nevel.. dus dat ging nu een stuk beter.

Daarna met de DA machinr aan de gang. Oranje pad van Monello en SSR2. Ben een heel eind gekomen. Heb ook nog op advies van de winkel een woolpad met monello raffini veloce. Wellicht moet ik daar nog even mee aan de haal maar ik ben tot op heden echt hee te vreden.

Ze zitten er nog wel, zeker met een uitvergrote foto.. maar zo ernaar kijkend vind ik de auto enorm glimmen. En dan ben ik nog niet eens met SSR1, glaze en ex-p aan de haal gegaan..

Tis nou ff te zonning.. dus later vandaag nog even verder.. maar moet denk ik wel gezegd; ik streef niet naar 100% perfectie. Ben nu eigenlijk al heel erg tevreden..

Motorkap; voor
76C3F417-1A56-43B3-B0C6-99E68871F0C1.jpeg

Na een aantal passes. Is daarna nog minder geworden ;)
16CD7B3B-474D-4583-AD08-BB5FB22FEA91.jpeg
 
Ik vind het wel moeilijk om nou te bepalen wanneer de compound is uitgewerkt en er nieuw op de pad moet worden aangebracht. Heb soms ook het idee dat als ik klaar ben er met een doek bijna niks af te vegen valt?

Ik probeer niet te grote delen in 1x te doen.. beetje 50 bij 50cm ofzo.. zet 5 dotjes op de pad.. klein beetje doperwt formaat.. had eerder met de handpad namelijk in de gaten dat ik teveel gebruikte.. ook in diverse youtubes gebruiken ze heel weinig.. dat probeer ik nu ook aan te houden..
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Klopt wel dat er niet zoveel meer af te nemen valt als je polijstpasta is uitgewerkt: dat zit dan grotendeels in je pad. Alleen als je veel te veel gebruikt en je polijstmiddel niet goed doorwerkt, moet je veel afnemen.

Je ziet op je foto's bij de 2e foto al dat de reflectie minder diffuus is geworden. Overigens streef ik ook vrijwel nooit naar 100% correctie, dat kost gewoon lakdikte, en als de auto eenmaal netjes is, hoef je maar 1 of 2 keer per jaar een lichte polijstbeurt te geven om hem ook netjes te houden.
 
  • Leuk
Reactions: Disaster-Master
Ziet er goed uit! Wat voor kleur heb je op je octavia? Mijne is Velvet red, dus dan weet ik een beetje wat ik met polijsten kwa hardheid van de lak mag verwachten. :)
 
Zit nou op de bank. Net uit de douche. Maar de tering zeg. Heb me toch een partij lamme armen.. tis wat.. zo’n grote station.. vanochtend dus gewassen en alles, toen de motorkap, achterkant en voorkant dak (want panorama glas) gedaan met de DA.. vervolgens auto ff aan de overkant gezet in de schaduw maar dat was voor korte duur.. toen na het eten tegen 6 uur de rest gedaan.. alle deuren, bumper voor en achter met de DA.. kwam er wel achter dat 1 pad teweinig is.. hij zat aardig vol.. en met een oad borstel kreeg ik ee voor mn gevoel niet genoeg af… daarstraks het hele ding met de hand nog in de Blackhole gezet.. en toen was t 21.00… pff.. nou morgen nog ex-p sealer erop en dan klaar.. ga ik denk ik met de DA doen.. rode pad..

hij glimt wel.. alle moeite iig niet voor niks.. niet alle krasjes etc eruit gekregen… maar ik vinnet best zo..
wellicht volgende keer met de monello cutting 5/5 aan de gang..
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Cordoba en RoyR
@Disaster-Master Als de auto niet binnen staat, morgen eerst even de lak afspoelen en drogen vóór je de EXP er op zet (om te voorkomen dat je zand wat er vannacht opwaait over de auto krast). Als ik zo'n complete detail doe, was ik de auto de avond van tevoren, zodat ik die de volgende morgen alleen maar hoef af te spoelen en te drogen, een uurtje meer tijd betekent wat meer rust/koffie tussendoor en dat scheelt voor je lichaam. Een andere tip: voor het dak pak ik altijd een opstapje (pakweg 35 cm hoog) waardoor je niet boven je schouder werkt en dat scheelt enorm voor je lichaam. Daarnaast gebruik ik het opstapje om naast de auto op te zitten voor de lagere delen van bijvoorbeeld de deuren. Dit is een hobby waarbij je zuinig moet zijn op je lichaam, want je belast het toch altijd meer dan je denkt (en dat voel je pas 's avonds of de volgende dag).
 
  • Leuk
Reactions: foxman en RoyR
Klaar, voorlopig iig, met de klus..
Gewassen met Slick & Suds, gepolijst met SSR2, daarna in de Black Hole gezet, ook nog bandenzwart erop gesmeerd van Valma oude fles had ik nog staan.. als ie op is komt er wat anders voor terug tzt… en dan heb ik vanochtend nog de EX-P aangebracht.. 3 kwartier ongeveer laten zitten en toen afgenomen..

Ik ben tevreden. Moet alleen eigenlijk de zwarte stijlen tussen de ramen nog even doen.. die hebbik overgeslagen zag ik..

2DB731E3-92F6-43D5-9395-AC1AB7662A72.jpeg


7D2F9BBB-74D1-43D7-9FE1-25DC36ECCDA2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die zwarte kunststofstijlen zou ik alleen doen met het fijnste polijstmiddel dat je hebt, zelfs Poorboys Professional Polish kan al genoeg zijn. Als ik het goed zie, heeft jouw auto zowel bij de B- als bij de C-stijl zo'n zwarte kunststofstijl (kan me geen andere auto voor de geest halen met 2 van zulke stijlen aan één kant van de auto).