• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo acrylic spritz over dodo black widow wax.

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Goede morgen,

Mijn auto staat momenteel in de dodo black widow wax. Ik wil de wax na het wassen wassen van de auto wat extra beschermen met dodo acrylic spritz.

Hebben jullie nog tips voor het makkelijk aanbrengen van van de acrylic spritz? Dap? Met de hand ?

En is het zo dat als ik over 2 maanden de dark window wax weer opnieuw wil aanbrengen ik het beste eerst een paint cleaner kan gebruiken voor het aanbrengen van de wax.

Thanks .
 
Hey hallo. :)

De Acylic Spritz spoot ik gewoon op een doek, wreef de auto in en daar liet ik het bij. :) Weet niet meer of dit de bedoeling was, maar de kleur werd wat warmer en het leek zelf ook wat bescherming te bieden. :)
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Ik meen mij wat Autogeek topics te herinneren, of een ander forum, waarbij iemand de Spritz had aangebracht op een foam of mf applicator en het in rechte banen had aangebracht op de panelen. Klaarblijkelijk was het een regelrechte ramp om voorts netjes uit te wrijven.

Wat @Quantoxx zegt lijkt me al beter dan bijvoorbeeld het gebruiken van een applicator. Volgens mij is het echter de bedoeling het gewoon aan te brengen middels een paar pufjes op het paneel om vervolgens met een MF doek af te nemen. Eigenlijk op dezelfde wijze als bijvoorbeeld een quick detailer. Uiteindelijk staat het zo ook op de fles beschreven.
 
  • Leuk
Reactions: Farson
@Maaike na wat zoeken ben ik inderdaad een topic tegen gekomen op autogeek. Waarbij het een hoop moeite kosten om het product uit te wrijven na aanbrengen met applicator pad. Ik zal de manier van Quantoxx gaan uitproberen.
 
Ja kan een paint cleaner gebruiken om een goede basis te leggen voor de wax. Echter kan je ook gewoon waxen zonder cleaner te gebruiken. De paint cleaner haalt namelijk de oude/vorige laag weg.

Ga je de zelfde wax gebruiken na 2 maanden zou ik gewoon de wax smeren zonder ervoor een cleaner te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Acrylix Spritz is best makkelijk in gebruik.

Ik gebruik de Dusting Diamond van Microfiber Madness om het aan te brengen. Paar spraytjes op de Dusting Diamond en dan een deur, halve motorkap of iets van dat formaat inwrijven en meteen nawrijven met een doek. Zelf gebruik ik de Crazy Pile daarvoor. Doe niet meer dan een paneel per keer, het spul droogt snel in en je moet hebben uitgewreven voordat het droog is.
 
  • Leuk
Reactions: Farson