• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Blue Velvet, geen mooi resultaat

jammer dat ik niet naar de audi poets meeting kan komeh helaas vorige meeting ook al moeten afhaken :( helaas helaas.

hoop dat er nog een versie 3 komt:D

Rolf zei:
Overigens, na 6 maanden weer eens de auto wassen was er nog steed op grote schaal beading.......dus met die standtijd valt het wel mee.

Onbeschermde lak heeft ook beading, tenminste zolang de lak niet verweerd is. Dus dat de standtijd bepaald kan worden aan de hand van beading is niet correct.

Maak een auto maar eens nat na een polijstbeurt, dan zit er 0.0 bescherming op, maar je hebt mooie beading.

Tim zei:
Onbeschermde lak heeft ook beading, tenminste zolang de lak niet verweerd is.

Ok, weer wat geleerd.............bij de eerste keer wassen na 6 maanden was ie toch best wel glad, alleen aan de onderkant van de deuren, die schreeeeeeuwen om een klei beurt + de rest. Die zijn voorzien van de nodige vervuiling.
Nog ff geduld, net even te koud nog.

de sealends die zorgen ervoor dat de wax zich niet geheel kan laten inwerken in de lak. hierdoor krijg je dat de wax op de sealent blijft liggen, met als gevold dat het zichtbaar wordt met dauw.

Geld dit voor alle waxen of alleen voor (Dodo)carnauba waxen?
Ik denk hierbij aan een Fuzion, Collinite 915 of een Natty's Blue (deze heb ik naast de dodo's).

Trouwens, moeten we de Lime Prime/Lime Prime Lite ook zien als een Sealant? :weetniet

Hier heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk..

Voor de rest vind ik de combi, Lime Prime Lite icm. Dodo Juice Rainforest Rub echt helemaal geweldig :love

Dibbuz zei:
Misschien dat ie de Collinite niet lekker vindt? Blue Velvet is ontworpen voor Lime Prime of kale lak, niet met Collinite erop.
Ook 2 uur curen helpt niet mee. 10-15mins is lang zat voor BV. Komt wel goed op een meeting :D
I.p.v. een sealant een glaze onderlaag van bv Black Hole, gaat dit wel gewoon goed of loop je dan de kans dat je voor dezelfde problemen komt te staan ?

OMG 8-o

Ik weet niet wat ik voor potje heb, maar de struktuur voelt haast groffer dan M105
Vandaag weer een hele motorkap verkloot na een uur polijsten met
M105/mezzo/M205

Gewoon simpel op een geel padje op een schone lak.
Alle kringen en draaibewegingen stonden er weer prachtig in :'(
Even de heer aangeroepen zeg maar]-0

Er is duidelijk iets mis met mijn potje wax, ik zal het eens aan Tim/Dennis laten zien binnenkort.
Het is ook tien keer harder dan M16 bv

Gelukkig nu maar 45 minuten herstellen en ouderwets M21/M16......ohhhhhhhhh wat is dat toch super glad.

:love

er is vast wat mis met die pot dan inderdaad!
heb ff het hier doorgelezen..

en het is echt het tegenovergestelde van mijn ervaringen met blue velvet laatst :S
die werkte namelijk SUPER!!! :love

Het is een harde wax dat is normaal, tevens voelt de structuur best hard aan, maar gaan krassen? Ik gebruik voor een dodo wax wel altijd een vingerapplicator, dit omdat je hier door de warmte van je vingers de wax wat laat smelten. Dit helpt het verdelen en maakt de wax ook minder korrelig. Tevens vind ik de normale gele padjes niet echt optimaal om een wax aan te brengen, ze zijn er te grof voor.

De concorso handpads zijn zacht genoeg om wax aan te brengen, ik heb het over de gewone gele megs padjes of de carclean padjes die ik te grof vind.
De concorso handpads vind ik niet zo fijn werken, maar ach dat ben ik. Zo heeft iedereen een andere voorkeur he.
Find something you like and use it often!

poetsertje zei:
Gelukkig nu maar 45 minuten herstellen en ouderwets M21/M16......ohhhhhhhhh wat is dat toch super glad.

:love

Deze combo heb ik ook het laatste gebruikt.................. :love