• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Future Armour

Loraine

Detailing trainee
2 mrt 2021
19
25

Wie heeft ervaring met dit product/kan mij helpen met enkele vragen hierover?

Ik zou het het liefste gewoon direct na het wassen (en afspoelen) aanbrengen op mijn nog natte auto, maar ik had bij aanschaf even over het hoofd gezien dat het afspuiten daarna zou moeten gebeuren met een hogedruk. Deze heb ik niet. Wel gewoon een tuinslang met zo'n standaard combi spuitmond. Is dit krachtig genoeg of kan ik dan beter voor de droge toepassing gaan?

Daarnaast heb ik een glazen dak. Daar kan ik het gewoon probleemloos op gebruiken als ik het zo zie. Alhoewel het geen kwaad kan, is het is denk ik beter om het niet op de voorruit en zijruiten te gebruiken?
 
Als je de auto direct daarna afdroogt moet het denk ik niet zo'n probleem zijn, omdat het ook droog gebruikt kan worden. De voorruit zou ik wel overslaan, maar de zijruiten zou ik gewoon meenemen.
 
Er zijn steeds meer high-tech producten, maar ik heb er nog geeneen gezien die het verschil tussen hoge druk en een waterstraal kan vaststellen.
Als je de straal een beetje smal houdt en haaks op het oppervlak, dan werkt het product prima.

Aanbrengen op een natte, zojuist gewassen auto heeft mijn voorkeur.
Dan kan je minder gebruiken en verdelen met een zachte doek. Daarna afspuiten en het aflopende water ook verdelen zodat je alles raakt.
Ruiten kan je gewoon meenemen, zeker aan de zij en achterkant
 
Ik heb wel ervaring met de Monello Acquafobia toen ik nog geen hogedrukreiniger had. Zelfde soort product waar ook word geadviseerd om dit met de HD af te spuiten om het product te verdelen. Dit toen ook met een krachtige straal uit de tuinslang gedaan en dat ging ook prima.
 
Ik breng hem aan na het wassen op een natte auto, gebruik hem als detailer. Paar pufjes per nat paneel, 2 doeken gebruiken. Eerste om product uit te wrijven en ergste water op te nemen, tweede doek om droog te wrijven.
Werkt perfect, geen last van vlekken o.i.d. Goeie glans en bescherming.