• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dodo juice graag uitproberen maar....

nickst

Detailing trainee
21 sep 2014
15
32
38
zoals de titel in het kort al een beetje verwijst naar de dodo juice.
ben ik benieuwd waar ik mijn auto het beste mee kan behandelen.
ik heb een onyx noir metallic citroen c4.
1z3qk4h.jpg



de auto wordt natuurlijk goed gewassen (juiste manier). de glaze zal poor boys black hole zijn.
maar dan.....

wat is nu een mooie panelpot voor mijn auto.
ik zie door de bomen het bos niet meer.
blue velvet pro.
blue velvet.
orange crush.
purple haze pro.
rainforest rub.
hard candy.

volgens de Carclean.com site zijn het allemaal mooie waxen met een diepe wetlook. maar om nu 6 panelpots te proberen vind ik voor nu een beetje veel.
wat zijn specifieke voordelen van een bepaalde wax.
er moet toch meer zijn dan de geur alleen. ;)
de wax zal handmatig worden aangebracht.
 
purple haze pro zou kwa kleur wel kunnen, het voordeel is dat deze een wat langere standtijd heeft, maar persoonlijk vind ik hem wel hard en wat lastiger aan te brengen, het heeft wel het voordeel dat het wat lichte krasjes verbergt
 
Uit dat lijstje kies ik Rainforest Rub, zeer persoonlijk natuurlijk. Ik ben ook wel heel blij met de Supernatural Hybrid Paste Sealant, die glanst wat minder maar toch nog mooi, maar die blijft echt maanden zitten.
 
Goed begin als je met een dodo wax wil starten!

Rainforrest rub is een allrounder kwa kleuren en verwerkt heel makkelijk!
blue velvet en de pro zijn beide een harde wax welke het best uitkomen op donkere kleuren
voor de purple haze en pro geldt hetzelfde echter is dit een zachte wax, waardoor deze makkelijker zal verwerken!

.
 
Tussen de pro en de andere waxen zit wel wat verschil qua standtijd. Er zal geen tinten verschil tussen de waxen zitten, denk dat je meer moet gaan denken aan welke geur je het lekkerste vindt. De rainforest en blue velvet zijn heel zacht en erg makkelijk aan te brengen, de hard candy vindt ik ietje harder en minder smeuïg.

zelf zou ik voor de purple haze, blue velvet of rainforest gaan (in die volgorde).
 
Als ik het goed begrijp gaat het dus vooral om de hardheid van de wax. En daarmee hoe makkelijk deze te verwerken is en daarbij standtijd.
de auto wordt toch regelmatig gewassen en daarbij gewaxt dus standtijd zal niet zo'n punt zijn.

als ik een lijstje zou maken hebben de rainforest en de purple haze mijn voorkeur. de hard Candy blijft een underdog.
Meer omdat ik er zo weinig over hoor.
 
Laat ik voorop stellen dat je aan geen van de dodo waxen een miskoop hebt. Persoonlijk vindt ik de purple en de blue erg makkelijk verwerken, de andere ietjes minder maar dat kan heel goed een gevoel van mij zijn.

de pro waxen hebben een wat langere standtijd dan de gewone waxen van dodo juice.

nogmaals, zijn stuk voor stuk prima waxen die hun geld meer dan waard zijn.
 
Als je na toepassing van PB Black Hole, die al een boost geeft aan de glans van de lak, vervolgens een van de Collinite producten erop zet, zal je meer dan tevreden zijn met het resultaat.
Tweede voordeel is dat Collinite veelal een lange standtijd heeft en dat de aanschafprijs zeer redelijk is te noemen. Veel succes met je te maken keuze(s).
Groet,
Jan
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
ik ben zeer tevreden over een panel pot DJ super natural 2.0, zeer mooie glans en goede stand tijd, beading is ook super, makkelijk aan te brengen/uitpoetsen