• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax als toevoeging collectie

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Het spijt me,het is weer een ''welke wax moet ik nemen topic'',maar ben toch wel benieuwd naar de meningen.
De tekst geeft het al een beetje aan.Ik heb een aantal goede waxen al in bezit,maar toch zegt het ergens,neem er nog 1 bij:pDat gevoel kennen we allemaal wel denk ik.Maar ik zou geen Dagobert heten als ik niet goed over me uitgaven nadacht.De auto waarvoor ik het meeste ga gebruiken is een metallic zwarte Toyota Corolla E12.

De waxen die reeds in bezit zijn,zijn als volgt:
Dodo Purple Haze,Blue Valvet,Rainforest Rub,Rubbish Boys Juiced Edition (allemaal panel pots)
Meguiars M16,Step 3 Carnuba,Cleanerwax
Poorboys Natty's Blue,E-XP
Collinite 915 en de 476s.

De waxen die ik op het oog heb zijn de volgende:
Chemical Guys Pete's 53
Bouncers Check the Flag,Sherbet Fizz,Vanilla Ice
Finish Kare 1000P(meer een sealant,wat ik gelezen heb)
Dodo Juice Black Widow
Poorboys Natty's Black
Mothers Wax California Gold Pure Carnauba Wax

Het is allemaal nogal veel dat weet ik,maar ik vraag me dus af of iets van de gewilde lijst nog iets toevoegt op het gene wat ik al heb.Andere opties zijn ook welkom.Ik vind 50 euro wel de max om uit te geven aan een wax.
In ieder geval bedankt alvast !
 
Shame on me!Helemaal vergeten.Dan ga ik toch voor glans.Met een redelijke wax kom je toch wel al gauw op zo'n 3 maanden standtijd uit.
Dat vind ik wel voldoende.Als die eraf is,is het een teken om te gaan waxen:D
 
Al die waxen die jij op het oog hebt gaan je in mijn ogen niks extra's brengen in relatie tot wat jij toch al hebt staan.
Die Finish Kare 1000 is meer een Sealent idd en als ik dan toch een keuze zou moeten maken dan zou ik daar wel benieuwd naar zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
Zoals gezegd is de fk1000 meer een sealant, met de bouncers en mothers heb ik geen ervaring en als het tussen de de Pete's en black widow gaat dan duidelijk de Pete's want wat een verschrikkelijke chemische teer lucht heeft die Black widow ;)
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
Ik ken de aangegeven wax niet zo goed maar je kunt ook "buiten de bekenden" gaan en @StijnV eens vragen naar zijn waxen welke te koop staan?
https://forum.carclean.com/threads/nieuwjaarsopruiming-wax.18362/
Ik heb de Obsession wax Evolution V2 ook gehad en vond hem een super mooie glans geven. Verwerking was zeer gemakkelijk maar als Stijn zegt dat zijn custom versie nog fijner is zou ik die eens proberen. Klein potje maar zeker voldoende voor 1 á 2 auto's.
Kosten blijven laag en mocht het je niet bevallen of juist wel zit je niet met een grote pot en kun je meer of iets anders proberen.
De wax welke @Ric325i aanbied staat garant voor een superverwerking, superglans en wetlook wat zeker op je zwarte lak tot zijn recht gaat komen:
https://forum.carclean.com/threads/voorjaarsopruiming.18497/
Het is maar een idee...je kan ook eerst je zelf voorgestelde waxen proberen.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Dagobert
FK1000P is inderdaad een super gemakkelijk uitsmeerbare sealant waarop, eenmaal aangebracht, vuil niet wil hechten. Ondanks de geur is het een leuke toevoeging in de collectie. Mijn pot is nog een 90% vol en eventueel beschikbaar ter overname. Stuur me een pb als je intresse hebt.

Obsession waxen zijn ook erg leuk en hebben een hele mooie glans.
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
De m16 is al een topper in je collectie, en je wenslijst kan echt niet tippen aan deze wax, tenzij het om verwerking gaat ;)

Verder is het heel persoonlijk, en met deze woorden eindigt elk "welke wax" topic
Ik moet zeggen dat ik de m16 in het begin toen ik net me rijbewijs haalde,bijna 10 jaar geleden,gelijk kocht.Ik was tevreden maar inderdaad de verwerking...Misschien nu dat ik beter weet om te gaan met de spullen nog eens een poging wagen.
Ik heb deze wax al met goede ervaringen op het forum voorbij zien komen,maar ik weet hoe dat gaat als je je budget met kleine beetjes verhoogd.
Dan zit ik alsnog met een wax van 100 euro haha:yum
Al die waxen die jij op het oog hebt gaan je in mijn ogen niks extra's brengen in relatie tot wat jij toch al hebt staan.
Die Finish Kare 1000 is meer een Sealent idd en als ik dan toch een keuze zou moeten maken dan zou ik daar wel benieuwd naar zijn.
Bedankt voor je antwoord/mening.De Finish Kare heb ik veel goede dingen over gelezen,berichten uit forums uit Amerika voornamelijk.Wat ik er ook leuk aan vind,dat hij in Nederland niet zo makkelijk te krijgen is,beetje uniek dus voor een nog leuke prijs,kans hebber dus hehe:cool:
Zoals gezegd is de fk1000 meer een sealant, met de bouncers en mothers heb ik geen ervaring en als het tussen de de Pete's en black widow gaat dan duidelijk de Pete's want wat een verschrikkelijke chemische teer lucht heeft die Black widow ;)
Dat is goed om te weten!De een vind Pete's geweldig en de ander gewoon goed.Omdat ik niks van Chemical Guys heb,maar weleens mooie resultaten heb gezien met een glaze,vind ik deze wel interessant.
Ik ken de aangegeven wax niet zo goed maar je kunt ook "buiten de bekenden" gaan en @StijnV eens vragen naar zijn waxen welke te koop staan?
https://forum.carclean.com/threads/nieuwjaarsopruiming-wax.18362/
Ik heb de Obsession wax Evolution V2 ook gehad en vond hem een super mooie glans geven. Verwerking was zeer gemakkelijk maar als Stijn zegt dat zijn custom versie nog fijner is zou ik die eens proberen. Klein potje maar zeker voldoende voor 1 á 2 auto's.
Kosten blijven laag en mocht het je niet bevallen of juist wel zit je niet met een grote pot en kun je meer of iets anders proberen.
De wax welke @Ric325i aanbied staat garant voor een superverwerking, superglans en wetlook wat zeker op je zwarte lak tot zijn recht gaat komen:
https://forum.carclean.com/threads/voorjaarsopruiming.18497/
Het is maar een idee...je kan ook eerst je zelf voorgestelde waxen proberen.
Buiten het bekende gaan vind ik wel leuk.Iets anders dan de rest hebben past wel in mijn straatje.Ik ga eens kijken in de topics,bedankt!
FK1000P is inderdaad een super gemakkelijk uitsmeerbare sealant waarop, eenmaal aangebracht, vuil niet wil hechten. Ondanks de geur is het een leuke toevoeging in de collectie. Mijn pot is nog een 90% vol en eventueel beschikbaar ter overname. Stuur me een pb als je intresse hebt.

Obsession waxen zijn ook erg leuk en hebben een hele mooie glans.
Klinkt als een goede ervaring Chris!Ik stuur je zo even een pb voor informatie in ieder geval:)

Wil iedereen bedanken voor hun antwoord en het meedenken!Tot zo ver ben ik al erg geholpen met mijn keus,of meerdere.Ik houd iedereen op de hoogte..
 
Laatst bewerkt:
Sinds vandaag ben ik zowaar 2 waxen rijker.Ik heb de FK1000P en de Pinnacle Souveran in bezit.Over deze 2 is iedereen die het heeft gebruikt laaiend enthousiast.Zegt niet altijd wat maar een referentie punt is toch wel fijn.De FK gaat ook op de zomer wielen.Wanneer ik 1 van de 2 gebruikt heb zal ik even een goede foto maken!
 
Ja ik ben ook heel benieuwd. Ik wou vandaag me auto wassen en alvast een laagje aanbrengen gewoon omdat het kan:yumHelaas was het nogal slecht weer en ik moet alles gewoon op straat doen.Maandag een tweede kans.

In april ben ik een aantal dagen vrij en wellicht dat ik dan een full detail in plan.
 
Ik ben ook heel benieuwd!Als ik iets nieuws heb wil ik het proberen en dat kan nu niet :oops:Laten we hopen dat het snel een dagje in ieder geval redelijk weer is:cool:
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Vandaag was het weer dus goed genoeg om even de auto te wassen en de nieuwe wax te gebruiken :D
Foto's maken is op 1 of andere manier aan me ontschoten maar ik kan nog wel mijn ervaring delen :blush:
Op de motorkap had ik de ene helft FK1000P gedaan en de andere helft de Souveran.De FK1000P lijkt een hardere glans/reflectie te hebben en de Souveran meer wet look.Ik heb dus besloten om gewoon heel de auto in de Souveran te zetten.

En wouw wat een diepte met een enorme wetlook!Helaas scheen de zon niet meer toen ik klaar was dus flake pop niet echt kunnen zien.Hier en daar was er nog een druppel die ergens vandaan liep en die liet een voorproefje van beeding zien die er ook erg mooi uit zag!Tot zover ben ik erg tevreden en eigenlijk precies wat ik zocht.Ben nog meer benieuwd als ik de auto helemaal gepolijst heb hoe het dan eruit ziet:cool:

Voor de FK1000P heb ik wel al plannen.De auto van moeders krijgt dit jaar ook een full detail en wil dan de FK1000P gebruiken. Ook de zomer wielen krijgen een laag.