• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime op auto van 4maand?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo,

na 4 maand heb ik al lichte swirls op mijn Fiat Grande Punto..
Ik heb de indruk dat het een hele zachte lak is..

Op welke LC zou ik de limeprime kunnen verwerken?

Mvg Nico

Hoe kan je DJ LP nou het beste verwerken?

Ik heb mijn auto vandaag met een zwarte LC pad met telkens een klein beetje LP over zo'n 40cm bij 40cm ingewreven en het vervolgens na zo'n 2 minuten afgenomen met een PB DMT afgenomen.

Moet je het nou licht inwrijven of stevig?

De lak werd in elk geval wel glad dus ik hoop dat de Collinite goed hecht. :ja

Dat is een prima methode ja! Het heeft echter totaal geen zin om LP te laten zitten gewoon direct afnemen. Het afnemen wordt juist een pain in the but als je de LP onnodig lang laat zitten.

Ok bedankt, de 2 minuten bedacht ik aangezien er oliën inzitten die wellicht dan kort in de lak kunnen trekken maar is dus niet nodig.

Kan je pads ook voor meerdere applicaties gebruiken?

Ik ben van plan om de LP te kopen voor lichte auto's en als alternatief voor de Black Hole. Als de black hole pad (zwart) goed gewassen is, kan ik hem dan zonder probleem gebruiken voor de Lime Prime?

ik heb vandaag ook de dodo lime besteld. Ik wil dit met de witte pad aanbrengen. Is dit ook mogelijk aangezien ik jullie hoor over de zwarte pad.
De wax ga ik met de rode doen.

Wit is een polijst pad met cutting factor. Lime Prime heeft een minimale cutting factor... echt minimaal. Mijn ervaring is dat de witte LC pad icm Lime Prime niet de juiste combinatie is. Lime Prime droogt dan te snel omdat de witte pad all het product opzuigt meteen.

Als je Lime Prime machinaal wilt aanbrengen dan is een groene of zwarte LC pad aan te raden. Heb je dit niet.. dan kun je Lime Prime ook met de hand en een gele Meguiars padje aanbrengen... gaat beide perfect!