• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo juice Purple Haze pro, kunststof delen

nardyh

Detailing rookie
10 sep 2019
14
2
Goedendag,

Ik heb mijn auto verschillende malen gepoetst met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. Deze wax laat echter vervelende witte strepen op mijn kunstof delen achter indien ik deze per ongeluk meeneem tijdens het poetsen. Deze strepen zijn zeer hardnekkig en komen steeds weer terug. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Dodo Juice Purple Haze pro wax. Heeft deze wax hetzelde "probleem"?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie mening over deze Dodo wax in vergelijking met Collinite Liquid Insulator Wax No. 845. Geeft deze wax soms ook de vervelende witte strepen op kunststof delen (gezien de witte kleur)?
 
Hey Nardyh :D

Mijn ervaring met de Pro-versie van Purple Haze is dat het wel een betere (hybrid) versie is van de normale versie, maar ik vind het niet zo heel bijzonder. Ook vond ik de beloofde wetlook ook niet heel bijzonder op mijn donkerblauwe lak. Ik heb even moeten zoeken, maar ik kon de foto's niet meer vinden om je een idee te geven. Maar toen vond ik iets op het forum terug:

https://forum.carclean.com/threads/verschil-collinite-845-en-marque-delegance-915.19990/#post-353147

Met waxen moet je in vrijwel alle gevallen niet over ongelakt kunststof en rubbers. ;) Simpelweg voorkomen is beter dan genezen + je wilt dit materiaal vaak schoon houden zodat je dressings/coating/etc. kan aanbrengen zonder problemen.


845 is simpelweg een hele goede wax en dus ook populair op het forum. Ook deze zal vlekken geven wanneer je volgas over ongelakt rubber en kunststof gaat. (Zie hierboven, voorkomen)
Ik weet niet welke kleur lak je auto heeft, maar bij zowel de 845 (glasachtige glans) en de 915 (wetlook, warme kleur) kan je niet misgaan en persoonlijk vind ik ze beide ''beter'' dan de Purple haze en NXT.
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn auto is donker blauw mica. Is de Collonite 915 even duurzaam als de 845? En hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van verwerken (vaste wax)?
 
De Collinites zijn allemaal makkelijk te verwerken. Flinterdun aanbrengen, laten curen en een swipetest doen om te checken of je hem af kan nemen, klaar.

De 915 lange tijd mijn favoriet geweest. En misschien eigenlijk nog steeds. Ik vind alle Collinites goed.

De duurzaamheid is ook prima, maar zal (denk ik) iets lager liggen dan de 845 omdat de 915 meer carnauba bevat.
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn auto is donker blauw mica. Is de Collonite 915 even duurzaam als de 845? En hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van verwerken (vaste wax)?
915 is absoluut een prima wax ,476 wellicht iets makkelijker/duurzamer en het grootste voordeel van 845 is dat die met name machinaal erg makkelijk aan te brengen is.
 
Ok, tnx!. Ik ga voor de 915 denk ik. Heb je nog tips om de witte strepen te voorkomen en eventueel te verwijderen?
 
Is de 915 lastiger aan te brengen dan de 476? De 915 is een stuk duurder, zit dat in het hogere percentage carnauba wax?
 
Dat lijkt mij wel, inderdaad.

Persoonlijk vind ik alle drie de Collinites even simpel aan te brengen. Ik blijf dit dan ook no-nonsense-waxen vinden. ;)

De 845 gebruikte ik toen ik nog machinaal snel wilde waxen.
De 476 gebruikte ik voor de iets langere standtijd in de koude maanden en standaard op lichte kleuren.
De 915 gebruikte ik altijd op warmere kleuren.
 
Nog 1 vraagje aangaande de Dodo Juice Wax. Ik lees op het forum ook zeer goede reacties op de Dodo Juice Supernatural 2.0 wax. Heb je hier ook ervaring mee, en hoe verhoud deze wax zich tot de Collinite 915. De reden dat ik toch weer terug kom op de Dodo Juice wax is omdat er van dit merk veel meer produkten beschikbaar zijn (shampoo, liquid wax etc.). Het lijkt mij dat produkten van 1 merk elkaar beter aanvullen. Ik wil mijn auto 1x goed in de wax zetten en tussendoor bijwerken met een vloeibare shampoo met wax of een vloeibare wax. Is het dan niet beter om de produkten van 1 merk te gebruiken, of kan ik de Collinite gewoon bijhouden met de produkten van Dodo?
 
Weinig reden om alle producten van 1 merk te gebruiken, behalve dat het wel leuk staat in de kast. Je zou prima alles van Dodo Juice kunnen gebruiken en vervolgens afsluiten met een wax van Collinite, Waxaddict, Soft99 of Poorboy's World. Of voor elke stap iets van een ander merk gebruiken.

Ik ben zelf iemand die zich niet vastpint op een merk maar voor elk product het voor mij fijnste zoekt, ongeacht van welk merk. Iedereen heeft altijd wel wat merken die ze meer of minder aanspreken.

Ik heb wel wat Dodo Juice waxen gebruikt maar niet de Supernatural en ik ken van Collinite de 476S en de 915. Over het algemeen verwacht ik van een Collinite een langduriger resultaat dan van Dodo Juice. Maar wellicht is de Supernatural een positieve uitschieter in het Dodo Juice assortiment.

Voor wat betreft het bijhouden met een vloeibare wax... Ik neem aan dat je hiermee een spraywax bedoelt?
Wax kan hard (in een pot) of vloeibaar (in een fles) zijn maar dat is in principe gewoon dezelfde wax. Het enige verschil is wat je fijner vindt verwerken. Beide hebben in principe een zelfde standtijd en zijn niet zozeer om tussendoor bij te houden. Een spraywax is een nog dunner goedje (in een sprayer) wat wel is bedoeld om tussendoor je bescherming een beetje te ondersteunen. Even een eventuele spraakverwarring uit de wereld helpen.
 
Supernatural 2.0 is een heerlijk verwerkbare wax, eigenlijk de meeste DJ waxen zijn makkelijk te verwerken. Zoals Joy al zegt, producten van 1 merk vullen elkaar niet perse aan. Je hebt een paar merken die een pakket hebben zoals wax, shampoo en qd maar dit is ook meer een gimmick dan pre.
 
Ik kan de Collinite dus prima tussendoor aanvullen met een spraywax van een ander merk. Hebben jullie nog tips voor een spraywax welke gemakkelijk en snel tussendoor is aan te brengen?