• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Red Mist : vettig??

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Na de lovende comentaren over Red Mist heb ik het mij ook eens aangeschaft..

Wat mij meteen opvalt is dat het een redelijk vettig goedje is?
Ik heb het als eerste gebruikt op mijn motorkap, en dat poetste heel moeilijk weg.
Ook als ik richting het bevenelde deel keek, zag ik zo een regenboog-achtige kleur.. Zo wat vanalle kleuren bijéén.. Ik probeerde het weg te vegen, maar ik kreeg het heel moeilijk weg.. Er bleef steeds een waas achter..

Ligt het nu aan mijn zwarte lakkleur of scheelt er iets met het product?
Op mijn zijflanken had ik dit probleem niet zo erg, het laat wel een gladde en blinkende lak achter..

Ik heb de red mist ook goed geschud voor gebruik..

Grtz

hij is indd moeilijker te verwerken als bijvoorbeeld spray&gloss.

hoe ik het doe:

klein beetje sprayen
opgevouwen doek mee poetsen, dus spuiten op de doek (kort harige kant)
opgevouwen doek mee uitpoetsen (lange haren)

gaat hier super, ook op zwart metalic

mischien kan je proberen hem te verdelen, en dan even te laten zitten voordat je hem uitpoetst..

maar indd, hij is moeilijker als andere..
daarbij glimt hij wel heel mooi (alhoewel ik ook benieuwd ben naar m135)

edit:

duidelijker gemaakt

Op de flanken veegt het wel gemakkelijk weg..

Maar op de motorkap en dak laat het een waas na..
Ik moet het echt opsprayen en meteen afvegen anders krijg ik het niet meer af..

Ik heb het in de schaduw gebruikt, de lak was koud en ongeveer 25° buiten..

vreemd, zou eigenlijk niet echt verschil uit moeten maken... (liggend of staande delen)

ook zou temperatuur niet uit moeten maken (kan op warme ondergrond gebruikt worden volgens dodo)

Hey NHke

Ik heb het gisteren voor de eerste maal gebruikt, maar geen vettige waas of dergelijke gehad op de lak...
Kan misschien nog komen :lol

Maar ik kreeg wel de raad om niet teveel product te gebruiken, het na het aanbrengen ONMIDDELLIJK mooi uitwrijven en opvegen!

Wagen stond gisterenavond er zeer mooi blinkend bij en enorm glad voor een spray te zijn!

Glad en blinkend is hij ook op de flanken.. Maar op de motorkap en het dak veegt het moeilijk weg en laat het strepen en een waas na..

Met kenotek showroom shine had ik dit ook, met de meguiars quick detailer niet :auw

quick detailer is ook een gewone detailer spray..

red mist, ultimate quick detailer, QD+ , kenotek showroom shine, meguiars m135

zijn producten die iets toevoegen (carnaube of polymeren)

Vandaag geen problemen meer gehad :-)^

Volgens mij was het toen gewoon ook te warm, alles vervloog zo snel, nu niet..

Ja die Red mist is inderdaad een zeer prettig product!

Had het vorige maandag aangebracht op de wagen, en vrijdag had ik de wagen opnieuw gewassen... Drogen was gewoon niet meer nodig, zo liep het water van de wagen af :)

Toch nog een klein waxlaagje aangebracht om de Natty's eens te kunnen testen!

Ik heb de Red Mist ook geprobeerd en vond het resultaat echt verbluffend.
Ik heb wel een vraag. Ik heb nu de red mist als laatste stap opgebracht, maar ik weet eigenlijk niet zeker of dit wel juist is. Kan iemand uitsluitsel geven?

Ik heb de Red Mist afgelopen week voor het eerst gebruikt ;) en moet zeggen dat ik er dik tevreden over ben !

Ik heb een badstof applicator van Smart Wax gebruikt, daar sprayde ik dan wat Red Mist op en daarna opwrijven met een Dodo Juice microfiber :love

Heerlijk glad en het mooiste van alles, het stelt helemaal niets voor, je bent zo klaar !

Nu ben ik er ook helemaal weg van. In het begin wachtte ik te lang voor het weer af te nemen..

Je hoeft eigenlijk geen applicator pad te gebruiken :) Gewoon op de lak verstuiven en open wrijven met een MF doek