• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Red Mist

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Had een korte vraag m.b.t. het aanbrengen van de Red Mist: op de fles staat op de lak sprayen. Nu wil ik dit niet i.v.m. de nevel die op ramen etc. komt. Kan ik dit ook gewoon sprayen op een pad en daarna uitwrijven met een microvezel doek?

Alvast bedankt!
 
De sprayer van Dodo sprayt zo fijn dat de kans dat het op je ramen komt niet echt groot is tenzij je erop richt, de rest verdwijnd gewoon direct in de lucht. Ik spray de Red Mist altijd direct op de lak, maar op een microfiber kan ook heel goed.
 
Als je je auto buiten detailed zou ik zeker een MF gebruiken, helemaal nu het in deze tijd toch best hevig kan waaien. Met een MF heb je zo de controle over het vlak dat je wilt behandelen.
 
Ik spray het op de lak zelf, wel alleen als hij binnen staat.
Als hij buiten staat op een microvezel doek en wrijf ik het open..

Als ik het buiten erop spray dan wilt er al veel van gaan waaien als er een licht briesje waait :)
 
Bij niet teveel wind spray ik de Red Mist rechtstreeks op de lak, wel met beleid uiteraard en mocht er echt te veel wind staan dan ook eerst op een microfiber pad of doek.

De sprayer werkt mooi gedoseerd en meestal hou ik de pad of doek waar mee ik het
product opbreng voor de sprayer zodat het niet alle kanten op kan!
 
AvdH zei:
Kan het kwaad dan als de Red Mist op de ramen komt? :weetniet

Neen :)

Ik ga soms zelfs de ramen nog na met de doek waarmee ik de redmist heb uitgebuffd.
Maakt ze nog eens lekker waterafstotend ;)