• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Supernatural Short Hair Wash Mitt, hoe kan ik deze onderhouden?

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Ik heb vandaag de shwm gekregen en gebruikt. Ik zag er op staan dat hij niet in de wasmachine mag. Waarmee mag ik deze dan wassen?
 
Na het wassen de mitt in een emmer schoon water even uitwassen en dan de mitt flink uitschudden.

Wel GOED vasthouden anders krijgt ie vliegles :D

De mitt daarna lekker te drogen leggen, niet op de kachel ofzo, gewoon aan de (warme) omgevingstemperatuur.
 
Ik spoel hem uit met schoon water, zwier hem dan z'n haren wat droog en blaas dan het grootste vocht eruit met de Air Force Blaster
Hierna leg ik hem op een rekje wat m'n moeder in de keuken gebruikte (draadrekje rond 400 mm. met 3 pootjes van ongeveer 150 mm.) op een kleine halve meter verwijderd van de radiator...... na 1 dag ga ik hem kammen en mag hij weer in zijn bench.....:D
 
Zo dus !!!
sam1927medium.jpg
 
Hoe krijg je dat vuil eruit? bij mij enkel met waterwassen en zwieren + nadien kammen is niet genoeg. Ik sta dat ding geen 10 minuten te kammen hé :D
 
ik ook niet,









maar wel minimaal 30 minuten en daarna een uurtje knuffelen en dan koam ik ze weer, en gaat ze slapen in d'r bench...:heart_eyes:

en nu zonder gekheid, die van mij wordt nooit echt vuil onderin, spoel hem ontzettend veel uit (ook met stromend water tussendoor) en als mijn auto echt ranzig is gebruik ik of the bone of de Meg's mitt
 
Ok vanaf nu enkel nog op de lak dan en niet meer vooraan de wagen waar de lijkjes hangen :D :D

Voor die plaatsen heb ik er ook wel andere liggen dan vanaf nu :p
 
Maareh....dus zo'n wookie gebruik je om een schone auto te wassen dan??
Of om je auto te aaien?
 
D'r is bij mij een verschil tussen vuil en ranzig, vuil wordt hij in een week, ranzig als ik 3 weken geen tijd heb gehad om te wassen......., ook het gedeelte onder de spatrand zal ik nooit met een wookie doen, mijn auto wordt altijd eerst gefoamed voordat ik uberhaubt de wookie gebruik..... Ik zal wel een zekere pipo zijn in deze zaken.......(ofteweleengrotezeikerdzoalszehierzeggen.......):ja
 
Eensch met Lexusfreak, alleen foam ik de auto alleen als hij erg vies is. De wookie spoel ik uit met warm water en een beetje robijn wol en fijn.
Gaat tot nu toe uit de grote kunst.
 
Wat ik altijd doe na het uitspoelen is de wookie om een pet fles doen die ik gevuld heb met water en zo te drogen zet. Werkt perfect moet er wel bijzeggen dat ik de langharige Gremlin heb.
 
wat ik doe is een mixer voor tegel lijm te koop voor een paar euro bij de gamma die in de accu boormachine en dan rond laten draaien tot ie droog ie wel uit de buurt doen van je auto anders kun je weer op nieuw beginnen
 
nog even inhaken op dit topic,

hoe lang duurt het bij jullie voordat de binnenkant (dat is schapenvel geloof ik..??) droog is?
de haren waren afgelopen dinsdag al droog maar nu 3 dagen later is de binnenkant nog steeds vochtig.
Kan dit kwaad of is dit normaal :)?
 
no worry's dus als dit een week duurt?
Nu had ik bij mijn mothers wassmitt dat deze aan de binnenkant helemaal
hard werd, hoe kun je dit tegengaan? Ik heb iets gelezen over schoonmaakazijn...?
of is daar niets aan te doen.
 
Ik laat de mijne gewoon opdrogen.

Bij het eerst volgende gebruik laat ik de mitt even weken in de emmer met waswater eer ik hem ga gebruiken, zo wordt de binnenkant weer zacht.