• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doek/pad voor aanbregen velgenwax.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Nu ik een bestelling heb geplaatst kom ik er lekker snel achter dat ik niks heb om de wax mee aan te brengen/uit te poetsen op mijn nieuwe velgen.
Kan dat eventueel met een microdoek van pb of hebben jullie daar een sepciale pad voor?

Ik gebruik altijd een soft foam appl voor het aanbrengen van de wax en een mf doek van pb is inderdaad goed om de wax mee uit te buffen.
De wheelwax niet te dik opbrengen en niet te lang wachten om m uit te buffen;-) , heb m zelf ook.

hmmm toch een pad vergeten te bestellen:S.
en het schijnt als je het na het uitbuffen natmaakt en nog een keer oppoetst dat ie nog meer gaat glimmen?
bedankt iig!!!

Ik vind dit super werken om de velgen in de wax te zetten. Is niet de goedkoopste, maar je komt er gemakkelijk mee in alle hoekjes. Er bestaat nog een goedkopeer variant, maar spijtig genoeg niet leverbaar bij CC.

Voor de velgen gebruik ik zelf een handpad en een mf doek om uit te buffen. Zoals BC911 al noemde, de fingermitt van Dodo is mooi om in alle hoekjes en kiertjes te komen.

Persoonlijk breng ik meestal de PB Wheel Sealant met de hand aan. Zo kun je lekker overal bij.

Kwestie van een beetje wax uit de pot nemen, even in de handen wrijven en dan de velgen 'masseren'.

Enig nadeel is dat je iets meer gebruikt dan normaal, maar als je de wax niet te lang laat curen, dan wrijf je het ook makkelijk uit met een doek.

Dank jullie voor de antwoorden. Vandaag de spullen binnen gekregen en aangezien ik geen pad heb maar wel de velgen in de wax wil zetten. Ga ik het met de hand proberen en dan met een microfiber doek van pb uitpoetsen. Bij de volgende bestelling{ die er best zal komen} neem ik wel een pad erbij.